Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Känner fortfarande att vi inte tar in en bra center som kan leda laget är en stor förlust. Visst har vi gjort några bra nyförvärv men centersidan är lite tunn. Dock måste man också vara realistisk, de få centrar som finns kostar alldeles för mycket.

Nu har vi ändå tagit in lite spelare och en utpräglad målskytt, får hoppas att vi kan fortsätta ta poäng och kriga oss kvar i år. Nästa år måste prio 1 dock vara en första center!
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sm910 »

De ~3 miljoner i bonusar som delades ut i samband med avancemang förra året och som sades vara tänkt att kvittas mot SHL-pengar, är de medlen reserverade eller har de ingått i årets spelarbudget?

(Ingår de kanske reserverade i den vinst på +5 miljoner som expressen skriver om idag?)
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Calle skrev:En inte helt betydelselös tanke ang. spelare i KHL;

Fortsätter världsekonomin åt samma håll som nu med framförallt oljepriset på samma eller lägre nivåer kommer Ryssland fortsatt blöda ymnigt. Rubeln hackar svårt och lär fortsätta hacka rejält.

Lite off topic, men saken är ju den att lönerna för de svenska spelarna ju åker ner i källaren tillsammans med rubeln när man räknar om det till SEK. Så, hur många med utgående kontrakt är sugna på att förlänga då? Kan ju även resultera i uppsagda kontrakt för att dra åt svångremmen. Det lär hur som helst vara grymt osäkert därborta, frågan är hur KHL ser ut alls över nästa säsong, kanske det blir större ändringar för att hålla hårt i de slantar som finns om det blir värre. Lite intressant iaf.

Så hur är det med Kronwall, Engqvist, Kempe, Robert Nilsson mfl? Ngn med klubbar med mer eller mindre bra ekonomi månne, eller utgående kontrakt. Kan möjligen borga för en intressant höst, åtminstone med ett par roliga förvärv.
Patrick Thoresen!
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Jag känner mig ändå försiktigt nöjd med den här värvningen. Det kändes ganska självklart att vi inte skulle ha råd med Lasch. Som någon skrev, tvåa i finska poängligan kanske inte är lika bra som i SHL, men att ha gjort det i ett bottenlag säger ändå någonting.

Vad har Djurgårdshjälpen gett totalt? Målet var ju tre miljoner vilket jag antar hade räckt längre än den summa som faktiskt kom in..
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Lynxlynx skrev:Jag känner mig ändå försiktigt nöjd med den här värvningen. Det kändes ganska självklart att vi inte skulle ha råd med Lasch. Som någon skrev, tvåa i finska poängligan kanske inte är lika bra som i SHL, men att ha gjort det i ett bottenlag säger ändå någonting.

Vad har Djurgårdshjälpen gett totalt? Målet var ju tre miljoner vilket jag antar hade räckt längre än den summa som faktiskt kom in..
säger väl rätt mycket? Finska ligan är ju bättre än SHL.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
Lynxlynx skrev:Jag känner mig ändå försiktigt nöjd med den här värvningen. Det kändes ganska självklart att vi inte skulle ha råd med Lasch. Som någon skrev, tvåa i finska poängligan kanske inte är lika bra som i SHL, men att ha gjort det i ett bottenlag säger ändå någonting.

Vad har Djurgårdshjälpen gett totalt? Målet var ju tre miljoner vilket jag antar hade räckt längre än den summa som faktiskt kom in..
säger väl rätt mycket? Finska ligan är ju bättre än SHL.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Den åsikten är du nog rätt ensam om.
Expert.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:
Lynxlynx skrev:Jag känner mig ändå försiktigt nöjd med den här värvningen. Det kändes ganska självklart att vi inte skulle ha råd med Lasch. Som någon skrev, tvåa i finska poängligan kanske inte är lika bra som i SHL, men att ha gjort det i ett bottenlag säger ändå någonting.

Vad har Djurgårdshjälpen gett totalt? Målet var ju tre miljoner vilket jag antar hade räckt längre än den summa som faktiskt kom in..
säger väl rätt mycket? Finska ligan är ju bättre än SHL.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Den åsikten är du nog rätt ensam om.
hahaha verkligen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Undra vart Douglas och Cehlin signar. Bara 10 dagar kvar på fönstret. Douglas tränar fortfarande i Tyskland tydligen, pratade med en Kölner Haie-fan på twitter som sa att Douglas hade meddelat tyskarna att han ville hålla sig i form om NHL-klubb ringer, så frågan är om hans ens vill signa där.

Cehlin tror jag hamnar i någon allsvensk toppklubb som satsar inför kvalet.
Expert.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ryktas att HC Lugano är intresserade av Marcel Hossa och Rob Schremp. Så förhoppningsvis slipper vi se dessa spelare förstärka en konkurrent.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Undra vart Douglas och Cehlin signar. Bara 10 dagar kvar på fönstret. Douglas tränar fortfarande i Tyskland tydligen, pratade med en Kölner Haie-fan på twitter som sa att Douglas hade meddelat tyskarna att han ville hålla sig i form om NHL-klubb ringer, så frågan är om hans ens vill signa där.

Cehlin tror jag hamnar i någon allsvensk toppklubb som satsar inför kvalet.
Så han tänker fortfarande på NHL. Han måste komma ner på jorden.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tror Ni Ryno är sugen på Djurgården nästa säsong? Hans kontrakt går ut plus att han har lägenhet och sommartränar i Stockholm. Spekuleras på Leksands forum om att han kan vara sugen, dock så lär ju pengarna i utlandet locka.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Benjamin L. Willard skrev:Tror Ni Ryno är sugen på Djurgården nästa säsong? Hans kontrakt går ut plus att han har lägenhet och sommartränar i Stockholm. Spekuleras på Leksands forum om att han kan vara sugen, dock så lär ju pengarna i utlandet locka.
Verkar inte troligt. Men, som spelare (lägger bort tidigare lagtillhörighet och annat här) är det en fantastisk bra spelare på denna nivå. Samt han verkar ha en enorm mental styrka. Att gå från den inledningen han hade till vart han står idag rent statistiskt är fenomenalt måste jag säga. jag hade inte gråtit åt ett sånt förvärv. Men adderar man lagtillhörighet och annat så kanske det blir en annan diskussion (dock inte från min sida) :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

seppuko skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Tror Ni Ryno är sugen på Djurgården nästa säsong? Hans kontrakt går ut plus att han har lägenhet och sommartränar i Stockholm. Spekuleras på Leksands forum om att han kan vara sugen, dock så lär ju pengarna i utlandet locka.
Verkar inte troligt. Men, som spelare (lägger bort tidigare lagtillhörighet och annat här) är det en fantastisk bra spelare på denna nivå. Samt han verkar ha en enorm mental styrka. Att gå från den inledningen han hade till vart han står idag rent statistiskt är fenomenalt måste jag säga. jag hade inte gråtit åt ett sånt förvärv. Men adderar man lagtillhörighet och annat så kanske det blir en annan diskussion (dock inte från min sida) :)
Ja han verkar ha mognat lite nu på senare år, och som sagt den starten av säsongen är väldigt svår att komma ut ur. Leksand lär ju erbjuda ett rätt så lukrativt kontrakt men tycker absolut att vi ska försöka på honom.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Benjamin L. Willard skrev:Dogge kommer spela med Köln

http://www.hockeysverige.se/2015/01/20/ ... -ny-klubb/
NHL-klausul??
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst