Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:Måste bara säga att jag inte alls uppfattar Mackan som en ledare. En sjukt bra hockeyspelare, absolut, men knappast kaptensämne. Han har ju inte varit hundra på att sommarträna direkt t.ex och vad jag vet är det ingen personlighet som direkt inspirerar och imponerar på våra unga spelare.
Du har en poäng, men samtidigt har Mackan visat sig vara en pådrivare (som ofta peppar andra och snackar med både med & motspelare). Dock kanske han är lite för dålig förlorare för att "stå upp" i alla situationer. Tänker bara på final 6 på Hovet i våras då han var först av isen och mig veterligen aldrig återvände in på planen för att bli tackad / tacka publiken för att han antagligen var så grymt bitter & besviken.
Bild
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Lugnet »

För mig äår valet självklart: Falken. Rutinerad, kan snacket, bra på att stötta och peppa lagkamraterna, klok och välformulerad med glimten i öga. En pådrivare helt enkelt.
Dessutom såg många av spelarna Falken lira för första gången från barnvagnen.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Berra »

Sett till hockeykunskaper och uppträdande på isen under match så är Mackan gjuten som kapten, men som ovanstående skribenter antyder kanske han inte är den bäste då matcherna är avslutade.

Ölvestad är det bästa valet utifrån agerande på isen och utanför, men där har det visat sig förr att spelet inte alltid funkar med den extra bördan, samma sak med Otto.

Kronwall skulle vara gjuten om han hade ett längre kontrakt, skriver han på ett nytt så är "C" hans enligt mig.

Vi kanske borde köra utan kapten i år (med Ragge som en pådrivare i båset så klart) och om inte Kronwall skriver på ett nytt kontrakt satsa på Mackan som kapten eller kolla hur Ölvestad tänker...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
AMMC skrev:Måste bara säga att jag inte alls uppfattar Mackan som en ledare. En sjukt bra hockeyspelare, absolut, men knappast kaptensämne. Han har ju inte varit hundra på att sommarträna direkt t.ex och vad jag vet är det ingen personlighet som direkt inspirerar och imponerar på våra unga spelare.
Du har en poäng, men samtidigt har Mackan visat sig vara en pådrivare (som ofta peppar andra och snackar med både med & motspelare). Dock kanske han är lite för dålig förlorare för att "stå upp" i alla situationer. Tänker bara på final 6 på Hovet i våras då han var först av isen och mig veterligen aldrig återvände in på planen för att bli tackad / tacka publiken för att han antagligen var så grymt bitter & besviken.
Mycket bra poänger, det får mig att revidera min tidigare åsikt. Hade Staffan blivit kvar i DIF för fem år sedan hade han garanterat varit kapten redan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Snazzi »

Dags att åka på bortaresa för er som ständigt klagar på att JK lägger för mycket fokus på fotbollen.

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -bortaresa
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Snazzi skrev:Dags att åka på bortaresa för er som ständigt klagar på att JK lägger för mycket fokus på fotbollen.

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -bortaresa
Så du tycker inte det är rättmätigt att klaga när en supporterförening som kallar sig Sveriges bästa har arrangerat 0 bortaresor under en hel höstsäsong?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
Snazzi skrev:Dags att åka på bortaresa för er som ständigt klagar på att JK lägger för mycket fokus på fotbollen.

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -bortaresa
Så du tycker inte det är rättmätigt att klaga när en supporterförening som kallar sig Sveriges bästa har arrangerat 0 bortaresor under en hel höstsäsong?
Sa han väl inte? Bara att det är dags att visa att det finns intresse för hockeymatcherna hos DIF-fansen nu när de faktiskt arrangerar en bortabuss? Sen är det väl inte så konstigt att det inte gör det, när man inte lyckas få tillräckligt med anmälningar till Halmstad borta, en lördag, när det är 34 ultras uppskrivna på bussen, så blir det ändå för lite folk för att få iväg en buss. Klart det är svårt att arrangera något när det är 27 st bortamatcherna under en säsong i hockeyn? Tror det är dåligt intresse för bortamatcherna i hockeyn. Men det Snazzi menade. FÖR ER SOM KLAGAT, DAGS FÖR ER ATT VISA ATT INTRESSE FINNS.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9712
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jim Morrison »

Från Ros.
Niklas Nordgren till Djurgården.
Hm?

http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... -det-torsk
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
andregus
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av andregus »

Jim Morrison skrev:Från Ros.
Niklas Nordgren till Djurgården.
Hm?

http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... -det-torsk
Såg det också, vad vet han som inte vi vet?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Från Ros.
Niklas Nordgren till Djurgården.
Hm?

http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... -det-torsk
Som ersättare för Nils Ekman isåfall. Det är väl den enda förklaringen som kan finnas, annars måste Järlan slagit i skallen jävligt hårt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Salas »

Säga vad man säga vill om Tomas Ros, men när han skriver så där så har han väldigt sällan fel (ska man säga tyvärr, eller?).
Det som känns konstigt är att han har spelat hur bra som helst i Rapperswil (i alla fall enligt hans stats) samt att han sitter på ett kontrakt som sträcker sig över hela säsongen. Jag förstår inte hur vi skulle lyckas få bort honom från det kontraktet, men å andra sidan så är det mycket som man inte förstår här i världen.

Frågan som vi får ställa oss är då varför det ens är på tal om detta. Nils Ekman är hel enligt alla undersökningar, och en blödning i knät är inte en anledning till att värva en relativt dyr spelare eftersom Ekman med all säkerhet kommer att spela redan efter uppehållet.
På sätt och vis så hade jag väl inte blivit förvånad om Nordgren är Ragges ersättare på något märkligt sätt. Vi verkar enbart satsa på en stark offensiv i år så jag hade inte blivit allt för förvånad.

Hoppas hur som helst att inte någon av våra bättre spelare har gått och skadat sig nyligen. Det känns väl mest realistiskt tyvärr om Ros nu har rätt, men hur som helst så lär framtiden visa vas som gäller. Om ryktet kring Nordgren är sant så lär vi få svar angående detta inom kort.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Salas skrev:Säga vad man säga vill om Tomas Ros, men när han skriver så där så har han väldigt sällan fel (ska man säga tyvärr, eller?).
Det som känns konstigt är att han har spelat hur bra som helst i Rapperswil (i alla fall enligt hans stats) samt att han sitter på ett kontrakt som sträcker sig över hela säsongen. Jag förstår inte hur vi skulle lyckas få bort honom från det kontraktet, men å andra sidan så är det mycket som man inte förstår här i världen.

Frågan som vi får ställa oss är då varför det ens är på tal om detta. Nils Ekman är hel enligt alla undersökningar, och en blödning i knät är inte en anledning till att värva en relativt dyr spelare eftersom Ekman med all säkerhet kommer att spela redan efter uppehållet.
På sätt och vis så hade jag väl inte blivit förvånad om Nordgren är Ragges ersättare på något märkligt sätt. Vi verkar enbart satsa på en stark offensiv i år så jag hade inte blivit allt för förvånad.

Hoppas hur som helst att inte någon av våra bättre spelare har gått och skadat sig nyligen. Det känns väl mest realistiskt tyvärr om Ros nu har rätt, men hur som helst så lär framtiden visa vas som gäller. Om ryktet kring Nordgren är sant så lär vi få svar angående detta inom kort.
Ja detta är jävligt konstigt. Ska Falk ersätta Ragge (ursäkta men vafan?!) och Niklas Nordgren, YTTERLIGARE en forward, alltså INTE center ska ersätta Falk? Vad händer med världen?
Säg den glädje som varar
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jockmaniac »

Skulle Nordgren gå till Djurgården nu :? Varför i hela fridens namn skulle vi behöva en relativt dyr ytterforward nu för? Vi behöver en målvakt och möjligvis en bra back, inte något annat. Det här är ju inte klokt, skulle bli oerhört förvånad och rent ut sagt förbannad om det ligger något sorts sanning i det här.

Dessutom, om vi skulle behöva en forward. Varför då inte plocka in Hannula istället :shock:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av *Knirre »

OM det skulle ligga någon som helst sanning i påståendet, så är väl det troligaste att det är Widing som skall bytas ut på något sätt. Att han bryter kontraktet och går till Schweiz eller nåt.. återigen, det mest troliga är väl att Ros spekulerar i att Nordgren skulle kunna spela i DIF nästa säsong.. typ..

Han har ju skrivit att han vill se Nordgren i DIF tidigare också.. http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... elitserien
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Rirre »

Låter jävligt konstigt med Nordgren till DIF. Enda jag kan komma på är att Ekman fått en klar försämring med knät eller att man byter Widing+lite pengar och får Nordgren.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Skriv svar