Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Örebroarn »

pulverapa skrev:Mackan borde varit rakare.

Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.

Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.

All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Väl spekulerat! Är helt övertygad om att det som verkligen hänt är så som du beskrivit det.

Jag måste ändå säga att jag beundrar det engagemang som finns bland supportrarna! Tycker DIF borde ha återkommande internetsända supportermöten där vi kan diskutera supporterkulturen. Tror att det är viktigt att både gamla och nya fans får vädra åsikter och forma en god supporterkultur.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Jepe skrev:
#10 skrev:Vad tycker alla "mackanhatare" om Otto som tycker att Marcus gjorde rätt som drog det till tinget?
Varför hetsa? Låt folk titta på mötet och kommentera själva vad de anser. Dra inte in Otto i det här, hans åsikt är hans oavsett.
Inte min mening att hetsa, menar bara att bara för att en advokat som är påläst och vet vad han ska säga ställer MN mot väggen så innebär det ju inte att det som står i rättegångsprotokollet är hela sanningen i kråksången, vi dödliga har ju ingen jävla aning vad som sagts bakom stängda dörrar mellan MN och Challe då vi åkte ut.
Rudde
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudde »

johan_80 skrev:
Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Otroligt vad man kan skapa ett nytt konto för att man inte vågar använda sitt riktiga alias!!
Det är mitt riktiga alias och även mitt smeknamn. Att säga vad jag tycker är det minsta jag är rädd för.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av minalman »

Djurgården ska vinna ishockeymatcher och inte försöka få alla medlemmars gillande. Ledningen gör det de anser vara bäst sportsligt i den rådande situationen. Det köper jag. Det är frivilligt att gilla Djurgården, men det är obligatoriskt för Djurgården att optimera sina vinstchanser. Med Mackan "hemma" anser vår sportsliga ledning att vi har ett bättre lag. Bra så!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Andspe »

Både advokaten och de arga ungdomarna i hörnet känns åt helvete... Som man redan har bestämt sig för att försöka förnedra Marcus till vilket pris som helst. Kolla på killen.. uppfostrad i Djurgården, gick till NHL, kom tillbaka och spelade gratis under lockouten och fick med sig bl.a. Doyle hit. Gjorde sina år i NHL. Kom tillbaka till Djurgården, gjorde sitt men det höll inte. Blev utfryst av DIFs ledning trots att han hade kontrakt.. Ni pissar på Djurgården!

Sen känns det ju jäkligt bra att många av de som skriker avgång har varit delaktiga i olika våldssituationer bland olika sammandrabbningar i både fotboll och hockey som verkligen har skadat Djurgårdens varumärke... Dubbelmoralen stiinker!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av Donkels »

Jag står också bakom beslutet nu när det är ett faktum att Mackan har återvänt även om jag tidigare varit stark kritisk till MN och fortfarande är till viss del men nu ger jag honom chansen till upprättelse genom att hjälpa DIF Hockey skörda framgång
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Andspe »

pulverapa skrev:Mackan borde varit rakare.

Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.

Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.

All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Helt rätt!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Djurgårn »

Jag förstår inte varför man är förbannad på "advokaten". Jag tyckte han var sansad och väldigt saklig.
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av janneffs »

Jag är med er. #AlltidOavsett
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av Remy Lebeau »

Alla gör vi fel och misstag. Säsongen när vi åkte ur var ett riktigt tufft test för samtliga inblandande. Många vart väldigt ledsna och upprörda och misstag begicks.

Mackan säger ju själv att han ångrar det som hänt.
Man ska ha jävligt klart för sig att Mackan är Djurgårdare.
Annars hade han aldrig valt denna väg, utan hade kunnat avsluta karriären i Hv.

Det räcker för mig.

Välkommen tillbaka Marcus!
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2015-01-14 00:08:23, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Alltid oavsett betyder inte att allt ledningen gör är korrekt.
Kan ni seriöst hålla käften och inse att det finns två sidor här?
Tro att ni är bättre och "goda" för att ni uppenbarligen är överlyckliga att en av DIF Hockeys största svikare genom alla tider gör en "bejublad comeback" när han närmar sig pensionsåldern.

MN var kapten
MN var en STOR orsak till degrageringen
MN var inte ensam att ha kontrakt när vi åkte ur
MN var den enda som vägrade sänka lönen
MN stämde ett mycket hårt ekonomiskt pressat DIF
Varför gjorde ingen annan dettta?
MN, aldrig välkommen.


F.ö inte förvånad om det blir internbox om grisfots gelikar leker allan nästa match.
Hoppas dock inte det.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

Andspe skrev:
pulverapa skrev:Mackan borde varit rakare.

Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.

Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.

All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Helt rätt!
Fast i förhör så är det bevisat att Mackan fick sitt kontraktsförslag med halverad lön som han vägrade acceptera i och med att han ansåg att gällande avtal fortfarande skulle gälla och han inte alls skulle behöva gå ner i lön likt vad "hans polare" accepterade. Föreningen hade inte råd att betala Mackans lön men han hävdade fortfarande att han var berättigad till den, eller åtminstone inte sänka sig till hälften. Allt detta vet vi nu, det är bevisat. Mackan själv erkände väl också att han inte kommit tillbaka om vi fortfarande spelat i HA, ni som försöker använda att MN skulle ha ett sådant stort hjärta för klubben, hur förklarar ni det här?

Den delen av ditt inlägg om mackans okunnande och att det med prejudikat bara varit en efterkonstruktion är vi nog alla rörande överens om att det är sant.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mash »

Skön analysering "Pulverapa" - Låter vettigt.


Ser början av supporterträffen och advokaten äcklar mig. Han är enbart där för att trycka ner Marcus och ledningen så långt som möjligt. Fy fan.

Pang däremot var väldigt vältalig, förvånansvärt nog. Sen att han avslutar med att kräva avgång känns lite sisodär.

Det blir en intressant framtid och hoppas innerligt att folk, framförallt supportergrupperna, kan gräva ner stridsyxan trots besvikelse och irritation. Djurgården behöver stöttning nu, extremt känsligt skede på alla plan. Vore grymt skönt om det kunde visas att stämningen på Hovet inte sänks, trots dessa turbulenta dagar. Känslan säger att det är att hoppas för mycket.

Kämpa Djurgår'n!
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

Djurgårn skrev:Jag förstår inte varför man är förbannad på "advokaten". Jag tyckte han var sansad och väldigt saklig.
Instämmer. Han ställde relevanta, sakliga frågor och var grymt påläst. Tragikomiskt ögonblick när han påpekar att MN kunde fått det principiella prövat utan att yrka skadestånd och MN är tyst en lång stund och svarar sedan i stil med "Hmm, ja det har du ju jävligt rätt i, tänkte inte på det".
Rudde
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudde »

Mash skrev:Skön analysering "Pulverapa" - Låter vettigt.


Ser början av supporterträffen och advokaten äcklar mig. Han är enbart där för att trycka ner Marcus och ledningen så långt som möjligt. Fy fan.

Pang däremot var väldigt vältalig, förvånansvärt nog. Sen att han avslutar med att kräva avgång känns lite sisodär.

Det blir en intressant framtid och hoppas innerligt att folk, framförallt supportergrupperna, kan gräva ner stridsyxan trots besvikelse och irritation. Djurgården behöver stöttning nu, extremt känsligt skede på alla plan. Vore grymt skönt om det kunde visas att stämningen på Hovet inte sänks, trots dessa turbulenta dagar. Känslan säger att det är att hoppas för mycket.

Kämpa Djurgår'n!
Hur kan du bli äcklad av att få höra sanningen?
Tycker du att det är bättre att sitta och lyssna på deras lögner?
Vad får du ut av det?

Det är helt otroligt att folk tycker juristen gjorde fel. Han synade alla lögner från Kaarel och Marcus och då blir ni lacka. Det liknar ett sektbeteende.

Är det bättre att leva i förnekelse att vår förening sköts inkompetent och sakta men säkert gå under än att se sanningen och få till förändringar.
Skriv svar