Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Highwind// som sagt, vi har ingen aning om hur spelarnas respektive erbjudanden sett ut, det gör det omöjligt att jämföra.

Säg att Ölvestad fått 75 procent av sin gamla lön medan Otto som är flera år äldre endast erbjudits 50 procent. Det är bara ett exempel, jag vet inte hur det ligger till, men jag sitter inte heller och hyllar någon och dömer en annan när verkligheten för de två kan se helt annorlunda ut.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Har läst på lite mer om Nils Andersson och känns trots allt som en hyfsad sista pjäs att få in på backsidan. Framförallt gillar jag att han är högerfattad vilket gör att det trots allt finns alternativ i PP (om man nu väljer bort 4 forwards alternativet).

Ställer mig dock lite skeptisk till att det är en så pass ung spelare - förvisso har han stor erfarenhet för sin ålder men ändå. Lite mer rutin kanske inte skulle skada.

Sen får man ju också se till penganivån, han är nog betänkligt billigare än en högklassig utländsk utpräglad PP-back...Ser hellre att man lägger rejält med krut på målvaktsposten.
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Buford »

Paninaro skrev:Ni kan mycket väl ha rätt att Mackans kommentarer är en efterhandskonstruktion.

Jag vill ändå poängtera att jag har inte mycket över för Challe.
Litar inte på karln för fem öre.

Många/några spelare i Modo sa rakt ut att dom skulle lämna /sluta om Challe var
kvar i Modo säsongen som var.

Ett annat exempel var hur han hanterade Robert Rosen som knappt fick chansen att spela förutom i PP.
Tja, så vitt vi vet är det jäkligt bra stämming i truppen nu under Challes ledning. Att flera spelare i modo inte gillade Challe kan ha att göra med att vissa spelare där (gamla gardet med bla Svartvadet i spetsen, och som tror sig vara kungar där uppe) ville köra sitt eget race, precis som de körde över Harald Lückner, men Challe visade vart skåpet skulle stå. Har jag fel?
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Kanske önsketänkande, men kan det vara så att Nils Andersson OCH Scalzo är aktuella.

Känns ju nämligen väldigt tunt och orutinerat om vi bara tar in Nils Andersson.

Då skulle Timmy och Granath vara de enda två rutinerade backarna. Det kan väl aldrig hålla?
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

jensa öhling skrev:Kanske önsketänkande, men kan det vara så att Nils Andersson OCH Scalzo är aktuella.

Känns ju nämligen väldigt tunt och orutinerat om vi bara tar in Nils Andersson.

Då skulle Timmy och Granath vara de enda två rutinerade backarna. Det kan väl aldrig hålla?
Ja herregud + Otto och en toppmålis! Skulle inte bli förvånad om vi blir favorittippade is så fall... :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Grymt respektlöst mot Otto. Har tappat lite respekt för organisationen i och med detta. Kontraktera honom och förklara varför det tog sådan tid och dom kanske kan vinna tillbaka lite av den.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av JJ »

Helt enig!
jensa öhling skrev:Lägg ner Nilson-tjafset nu. Han är borta, är varken besviken eller känner något hat mot honom. Tycker bara det är skönt att han lämnat, så vi kan gå vidare och slipper ha hotet om de rykten/uppgifter som sa att vi riskerade att behöva betala honom en dryg saftig framöver om han stannade.

Vill förstås att Otto stannar. Men hade han gått med på att halvera sin lön hade parterna givetvis redan varit överens. Vi vet inte hur mycket Ölvestad eller någon annan gick ner i lön för att skriva på, så att jämföra spelarna mellan och hylla den ene och såga den andre blir bara löjligt när vi inte har fakta på bordet.

Men Otto vill stanna och han kan säkert tänka sig sänka lönen, sen är ju frågan bara hur mycket. Och om det rimmar med vad DIF vill betala.
GULTRÖTTBLÅTT
*************
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Grymt respektlöst mot Otto. Har tappat lite respekt för organisationen i och med detta. Kontraktera honom och förklara varför det tog sådan tid och dom kanske kan vinna tillbaka lite av den.
Fast i ärlighetens namn vet vi inte riktigt hur långt i från parterna står varandra... det kan ju naturligtvis vara så att Otto vill ha högre lön än vad DIF erbjuder. De första rapporterna (rykten, förvisso) efter degraderingen gjorde ju gällande att Kristofer mer eller mindre tappade hakan när han såg hur mycket lönen skulle sänkas med vid en fortsättning i klubben.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Kanske önsketänkande, men kan det vara så att Nils Andersson OCH Scalzo är aktuella.
Det tror jag definitivt inte blir aktuellt. Då har vi nog för många backar kontrakterade...

Tror backsidan skulle vara rätt skaplig med bara Nils Andersson; men naturligtvis inte riktigt lika stark som ifall vi fick in en sista rutinerad pjäs. Jag föredrar dock den här Andersson framför en chansvärvning av någon.
Bild
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jerka »

jensa öhling skrev:Kanske önsketänkande, men kan det vara så att Nils Andersson OCH Scalzo är aktuella.

Känns ju nämligen väldigt tunt och orutinerat om vi bara tar in Nils Andersson.

Då skulle Timmy och Granath vara de enda två rutinerade backarna. Det kan väl aldrig hålla?
Jag tror snarare det är så att man för diskussioner med Nils Andersson för att ha råd med Otto. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Scalzo skulle vilja ha så pass mycket peso att Otto inte kan erbjudas annat än ett skambud. Han har ju spelat i både Schweiz och Finland som är erkänt bra betalande ligor.

Om det nu skulle vara så att vi skulle få in Både Nils och Scalzo samt Otto så kommer det gå ut över målvaktsspaden. Jag tror helt enkelt inte vi har så mycket kvar att röra oss med.

Min gissning är att det kommer bli Nils Andersson på sista backpositionen, Otto på sista forwardsplatsen och en transatlant-målvakt som antagligen inte har någon anknytning till Sverige.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Jerka skrev:
jensa öhling skrev:Kanske önsketänkande, men kan det vara så att Nils Andersson OCH Scalzo är aktuella.

Känns ju nämligen väldigt tunt och orutinerat om vi bara tar in Nils Andersson.

Då skulle Timmy och Granath vara de enda två rutinerade backarna. Det kan väl aldrig hålla?
Jag tror snarare det är så att man för diskussioner med Nils Andersson för att ha råd med Otto. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Scalzo skulle vilja ha så pass mycket peso att Otto inte kan erbjudas annat än ett skambud. Han har ju spelat i både Schweiz och Finland som är erkänt bra betalande ligor.

Om det nu skulle vara så att vi skulle få in Både Nils och Scalzo samt Otto så kommer det gå ut över målvaktsspaden. Jag tror helt enkelt inte vi har så mycket kvar att röra oss med.

Min gissning är att det kommer bli Nils Andersson på sista backpositionen, Otto på sista forwardsplatsen och en transatlant-målvakt som antagligen inte har någon anknytning till Sverige.
Delar din syn på det hela fullt ut.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Jo, är väl så. Då blir backsidan oroväckande tunn:

B1: Timmy
B2: Granath
B3: Lidström
B4: N Andersson
B5: Erik Gustafsson
B6: Holm
B7: Lennhammer
B8: Arnesson

Slår väl den klassiska backuppsättningen med André Mattsson, Jesper Björck och grabbarna men annars måste den vara historiskt svag och orutinerad. Men så spelar vi iof också i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Datsyuk_13 »

I dagens Expressen (pappersupplagan) så säger Mats Larsson att Nilson tydligen inte alls var "villig att kliva ner i villkor", och att detta alltså var orsaken till varför han lämnade. Tvärtemot vad som stod på AB.

Hmm... :?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av spocksbeard »

Datsyuk_13 skrev:I dagens Expressen (pappersupplagan) så säger Mats Larsson att Nilson tydligen inte alls var "villig att kliva ner i villkor", och att detta alltså var orsaken till varför han lämnade. Tvärtemot vad som stod på AB.

Hmm... :?
Finns alltid två sidor på ett mynt.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

HomeOfSvenTumba skrev:Ingen riktig Mod som kan banna alla troll?
Som du ser skapar de bara nya konton. Vi inväntar diskussion om ett nytt system för registrering.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst