Tack!B.I.B.A skrev:"Alltid, oavsett" betyder inte att man inte får yttra sina åsikter. Når vi en punkt där spelare och ledning är fridlysta från att kritiseras oavsett vad de gör så är vi inte längre en förening.minalman skrev:Otroligt hur många som kan sjunga "alltid, oavsett", men ändå fortsätta att försöka dra i den här frågan som bara skadar oss.Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Marcus Nilson klar för Djurgården
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Mja. Nog var de båda förberedda, det är givetvis positivt, men jag har svårt av att imponeras av den typ av föreställning av de båda herrarna.Manijock skrev:Men man måste ge juristen cred. Han var en av få som faktiskt hade förberett sin kritik. Pang likaså, även om jag finner slutsatsen lite väl brysk, men det är min åsikt.
Pang var oerhört frän, och jag tvivlar inte på att det bottnar i att han faktiskt upplever sig blivit så felbehandlad att situationen kräver det. Jag tänker inte ens säga att det inte är så, för i det måste man ödmjukt konstatera att insyn saknas, eller att man då har rätt att vara frustrerad och ilsk. Men det lämnar en oerhört bitter eftersmak, när det först eldas på med oerhört hätska ordval - till överlag synligt eggande av de yngre förmågorna i lokalen och bestörta suckar över demagogi hos de äldre - för att sedan tala om hur illa det här är som splittrar Djurgårdsfamiljen.
Ja, man har rätt att vara frustrerad, ja, det kan vara ledningens faktiskt fel att man (rättfärdigt) är så frusterard och nej jag pekar inte finger om någon i stundens hetta uttrycker sig fränt. Men, det finns så oerhört mycket mer konstruktiva, sansade och icke-polariserande sätt att uttrycka sig utan att för den skull vara mesig eller behöva vika sig på någon punkt. Bryr man sig verkligen så mycket om att Djurgårdsfamiljen inte ska splittras, så tycker jag man får vissa trovärdighetsproblem när man inte kan göra den uppoffringen att lägga lite band på sina värsta drifter att dra hätska brandtal inför stor publik.
- Lee Harvey Oswald
Jaaah, Sicken soppa.
Vet inte vad detta gav faktiskt, som vi inte redan visste innan.
Beröm iaf till de tuffa pojkarna som väldigt strategiskt satte sig längst bak i "klassrummet" för att därifrån kunna mumla förorts-repliker lite lagom anonymt......som nästan hördes ända fram.
Undrar hur Marcus ska kunna prestera ens hälften av sitt kunnande, hyfsad psykisk anspänning första hemmamatcherna
Vet inte vad detta gav faktiskt, som vi inte redan visste innan.
Beröm iaf till de tuffa pojkarna som väldigt strategiskt satte sig längst bak i "klassrummet" för att därifrån kunna mumla förorts-repliker lite lagom anonymt......som nästan hördes ända fram.
Undrar hur Marcus ska kunna prestera ens hälften av sitt kunnande, hyfsad psykisk anspänning första hemmamatcherna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du förstår inte innebörden av alltid oavsett.minalman skrev:Otroligt hur många som kan sjunga "alltid, oavsett", men ändå fortsätta att försöka dra i den här frågan som bara skadar oss.Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Visst ska alla få uttrycka sig men jag ogillar starkt pubertala utbrott på möten vilket för mig påminner allt för mycket om det som förekommer på Gnagets Kukluxklanmöten
Det är jävligt lätt att sitta och vara läcker bakom en datorskärm och snacka skit om folk. Patetiskt.
Otroligt vad man kan skapa ett nytt konto för att man inte vågar använda sitt riktiga alias!!Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Kan inte annat än hoppas att mackan gör världens match på torsdag och resten av säsongen, blir kul och se hur många kappvändare som kommer tillbaka till hovet med sina "sönderklippta" årskort
If You say so...Rudde skrev:Det är jävligt lätt att sitta och vara läcker bakom en datorskärm och snacka skit om folk. Patetiskt.
Mackan borde varit rakare.
Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.
Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.
All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
Jag har vänt och vridit på varje sten och tror mig kommit fram till hur det här kunde hända.
Vi åker ur, DIF har en skral budget. Mackan har högsta lönen i laget. DIF är till en början intresserade av att behålla honom och inleder samtal. Mackan vill stanna men är oerhört besviken och ledsen över att vi åkte ur. Fansens kritik mot honom tar kraftigt på hans psyke och hans skyddsmekanism blir att sätta taggarna utåt, samtidigt som han är oerhört obekväm att prata och uttrycka sig i intervjuer. DIF upptäcker efter ett tag att pengarna inte räcker till Mackan varpå han får reda på att han inte är önskvärd. Nu slår det slint, han hatar att han inte får en chans att spela upp DIF till Elitserien isen. Diverse ordkrig bryter ut i media. Nilson bestämmer sig för att gå till rätten. Han känner sig orättvist behandlad. Hans polare får spela vidare men inte han. Fansen är rasande, Mackan har målat in sig i ett hörn och ångrar till viss del att han drog det här till rätten. Han kan inget om det här, lyssnar mycket på facket och låter dem sköta det ekonomiska. Han är säker på vinst. I ett försök att inte verka girig kommer det fram att Mackan inte är intresserad av pengarna. Han har så mycket ändå. Här växer argumentet om prejudikat för framtida kontrakt fram, det blir en trovärdig efterhandskonstruktion. Mackan ångrar att han drog DIF i rätten. En dag ringer han upp DIF och säger att han vill komma tillbaka. Han är ledsen för det han gjort, hans djurgårdshjärta gråter. Han vill be om ursäkt. Han vill göra rätt för sig. Sista chansen att få visa var hjärtat finns.
All heder åt Mackan. Han är en känslomänniska och jag gillar det jag ser. Välkommen tillbaka och snälla hjälp oss att hålla oss kvar!
[/quote]
"Alltid, oavsett" betyder inte att man inte får yttra sina åsikter. Når vi en punkt där spelare och ledning är fridlysta från att kritiseras oavsett vad de gör så är vi inte längre en förening.[/quote]
Nej det är inte det alltid oavsett betyder. Men det betyder inte heller att man ska komma med hetsiga oneliners som bara skadar föreningen vilket många på mötet ägnade sig åt. Jag mådde illa då jag hörde visa supportrars inlägg på mötet.
"Alltid, oavsett" betyder inte att man inte får yttra sina åsikter. Når vi en punkt där spelare och ledning är fridlysta från att kritiseras oavsett vad de gör så är vi inte längre en förening.[/quote]
Nej det är inte det alltid oavsett betyder. Men det betyder inte heller att man ska komma med hetsiga oneliners som bara skadar föreningen vilket många på mötet ägnade sig åt. Jag mådde illa då jag hörde visa supportrars inlägg på mötet.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Vad tycker alla "mackanhatare" om Otto som tycker att Marcus gjorde rätt som drog det till tinget?
Varför hetsa? Låt folk titta på mötet och kommentera själva vad de anser. Dra inte in Otto i det här, hans åsikt är hans oavsett.#10 skrev:Vad tycker alla "mackanhatare" om Otto som tycker att Marcus gjorde rätt som drog det till tinget?
2014-04-07, vad hände?
Re: Rätt beslut om Mackan
Jag står helt bakom ledningen och Marcus.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men vad betyder det då? "Alltid, utom då JAG tvekar och oavsett utom då JAG är skeptisk"?B.I.B.A skrev:"Alltid, oavsett" betyder inte att man inte får yttra sina åsikter. Når vi en punkt där spelare och ledning är fridlysta från att kritiseras oavsett vad de gör så är vi inte längre en förening.minalman skrev:Otroligt hur många som kan sjunga "alltid, oavsett", men ändå fortsätta att försöka dra i den här frågan som bara skadar oss.Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
En förening är en FÖRENING och inte en massa JAG. Föreningen leds av demokratiskt valda representanter som gjort allt de orkar med ikväll för att förklara. Kunde de gjort mer? Frågorna tog ju faktiskt slut.
Vi kan inte få ut mer förklaringar längre för något som inträffade för flera år sedan. Nu får de i ledningen stå för och ta ansvar för sina handlingar till dess att föreningen väljer nya ledare. Från och med nu ska föreningen vinna hockeymatcher och inte tillfredsställa en massa individers önskan att rota i massa gammal skit.
Alltid, oavsett, betyder att det alltid och oavsett är meningen att gå vidare mot nästa match och nästa trepoängare. Vissa individer får helt enkelt acceptera detta, för den valda ledningen har ett uppdrag från föreningen att leda föreningen mot sportslig framgång, inte göra alla individer nöjda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)