Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Janzoo skrev:
superfast skrev:Granath har nr 4 i videon.

Ännu mer som tyder på att Mackan är helt ute ur dif.
Jag tror bestämt att du menar DIF. Trollar du? Det har ju ingen som helst betydelse.
Spelarna brukar ha alla möjliga nummer på dom där tröjorna, det brukar inte betyda någonting.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Är Mackan motiverad och spelar på den nivå han kan är han givetvis en enorm tillgång. Helt överlägsen i allsvenskan. Men var han inte motiverad i Elitserien har jag svårt att se honom tända till i allsvenskan. Och en omotiverad Nilson är en stor belastning. Som förra säsongen när han bara gick och gnällde.


Ottosson är av en helt annan sort. Han kommer alltid till jobbet, oavsett match. Ett proffs, som dock inte har alls samma höga kapacitet som Nilson. Föredrar ändå Ottosson då han är en betydligt bättre lagspelare och skulle vara jättenyttig, särskilt i en eventuell kvalserie.

Kommer inte Otto in ser det lite tunt ut på centerpositionen. Johner, Ljungh, Weigel och Fimpen. Håller det? Ljungh färgade inte som center i fjol. Weigel helt färsk på seniornivå.
Håller helt med om det här, även fast jag inte tycker centersidan ser supertunn ut utan Otto men känns som gränsfall. Verkligen.

Är inget snack om att jag föredrar att ha Ottosson i laget framför Nilson, alldeles oavsett den där högsta nivå som Marcus besitter.
Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Sjöwall »

In med båda två. Dom kan få dela på en påse nötter i lön.

Måste jag välja tar jag Mackan .
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Janzoo skrev:
superfast skrev:Granath har nr 4 i videon.

Ännu mer som tyder på att Mackan är helt ute ur dif.
Jag tror bestämt att du menar DIF. Trollar du? Det har ju ingen som helst betydelse.
Spelarna brukar ha alla möjliga nummer på dom där tröjorna, det brukar inte betyda någonting.
Jag tror att det betyder att just nu är helt avskriven och att han letar andra alternativ
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
jensa öhling skrev:Är Mackan motiverad och spelar på den nivå han kan är han givetvis en enorm tillgång. Helt överlägsen i allsvenskan. Men var han inte motiverad i Elitserien har jag svårt att se honom tända till i allsvenskan. Och en omotiverad Nilson är en stor belastning. Som förra säsongen när han bara gick och gnällde.


Ottosson är av en helt annan sort. Han kommer alltid till jobbet, oavsett match. Ett proffs, som dock inte har alls samma höga kapacitet som Nilson. Föredrar ändå Ottosson då han är en betydligt bättre lagspelare och skulle vara jättenyttig, särskilt i en eventuell kvalserie.

Kommer inte Otto in ser det lite tunt ut på centerpositionen. Johner, Ljungh, Weigel och Fimpen. Håller det? Ljungh färgade inte som center i fjol. Weigel helt färsk på seniornivå.
Håller helt med om det här, även fast jag inte tycker centersidan ser supertunn ut utan Otto men känns som gränsfall. Verkligen.

Är inget snack om att jag föredrar att ha Ottosson i laget framför Nilson, alldeles oavsett den där högsta nivå som Marcus besitter.
Va? Har du motiverat detta tidigare? Om inte gör det nu :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
jensa öhling skrev:Är Mackan motiverad och spelar på den nivå han kan är han givetvis en enorm tillgång. Helt överlägsen i allsvenskan. Men var han inte motiverad i Elitserien har jag svårt att se honom tända till i allsvenskan. Och en omotiverad Nilson är en stor belastning. Som förra säsongen när han bara gick och gnällde.


Ottosson är av en helt annan sort. Han kommer alltid till jobbet, oavsett match. Ett proffs, som dock inte har alls samma höga kapacitet som Nilson. Föredrar ändå Ottosson då han är en betydligt bättre lagspelare och skulle vara jättenyttig, särskilt i en eventuell kvalserie.

Kommer inte Otto in ser det lite tunt ut på centerpositionen. Johner, Ljungh, Weigel och Fimpen. Håller det? Ljungh färgade inte som center i fjol. Weigel helt färsk på seniornivå.
Håller helt med om det här, även fast jag inte tycker centersidan ser supertunn ut utan Otto men känns som gränsfall. Verkligen.

Är inget snack om att jag föredrar att ha Ottosson i laget framför Nilson, alldeles oavsett den där högsta nivå som Marcus besitter.
Va? Har du motiverat detta tidigare? Om inte gör det nu :)
Will do!

Ottosson är utan att överdriva en av de smartaste spelarna i hockeysverige. Gör ett väldigt gott jobb i praktiken hela tiden, även om det kanske inte alltid märks i poängprotokollet.

I Hockeyallsvenskan skulle han naturligtvis vara än bättre sett till sämre motståndare. Han ger med sin inställning och uppoffrande spelstil (dvs det här att alltid komma till jobbet) energi till laget, jämfört med Nilson som bara går runt och verkar tycka allt är värdelöst och sett till senaste säsongen en av de största energislukarna laget hade.

Inget snack om att en Marcus Nilson i toppform skulle vara en tillgång, men jag har väldigt otroligt svårt att se Mackan dels vara motiverad för hockeyallsvenskt spel, och sen sett till den låga ersättningen så skulle han se än mer omotiverad ut.

Således är det tämligen uppenbart vilken av dessa två herrar som känns mest viktig för vår resa tillbaka till finrummet...
Bild
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Frajn »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
jensa öhling skrev:Är Mackan motiverad och spelar på den nivå han kan är han givetvis en enorm tillgång. Helt överlägsen i allsvenskan. Men var han inte motiverad i Elitserien har jag svårt att se honom tända till i allsvenskan. Och en omotiverad Nilson är en stor belastning. Som förra säsongen när han bara gick och gnällde.


Ottosson är av en helt annan sort. Han kommer alltid till jobbet, oavsett match. Ett proffs, som dock inte har alls samma höga kapacitet som Nilson. Föredrar ändå Ottosson då han är en betydligt bättre lagspelare och skulle vara jättenyttig, särskilt i en eventuell kvalserie.

Kommer inte Otto in ser det lite tunt ut på centerpositionen. Johner, Ljungh, Weigel och Fimpen. Håller det? Ljungh färgade inte som center i fjol. Weigel helt färsk på seniornivå.
Håller helt med om det här, även fast jag inte tycker centersidan ser supertunn ut utan Otto men känns som gränsfall. Verkligen.

Är inget snack om att jag föredrar att ha Ottosson i laget framför Nilson, alldeles oavsett den där högsta nivå som Marcus besitter.
Va? Har du motiverat detta tidigare? Om inte gör det nu :)
Will do!

Ottosson är utan att överdriva en av de smartaste spelarna i hockeysverige. Gör ett väldigt gott jobb i praktiken hela tiden, även om det kanske inte alltid märks i poängprotokollet.

I Hockeyallsvenskan skulle han naturligtvis vara än bättre sett till sämre motståndare. Han ger med sin inställning och uppoffrande spelstil (dvs det här att alltid komma till jobbet) energi till laget, jämfört med Nilson som bara går runt och verkar tycka allt är värdelöst och sett till senaste säsongen en av de största energislukarna laget hade.

Inget snack om att en Marcus Nilson i toppform skulle vara en tillgång, men jag har väldigt otroligt svårt att se Mackan dels vara motiverad för hockeyallsvenskt spel, och sen sett till den låga ersättningen så skulle han se än mer omotiverad ut.

Således är det tämligen uppenbart vilken av dessa två herrar som känns mest viktig för vår resa tillbaka till finrummet...
Instämmer till fullo. Hade gärna sett Mackan också men då till en rimlig peng (vilket då borde betyda att han verkligen vill något) men tvingas jag välja så är Otto solklar etta. Tycker det skulle vara tjänstefel att inte signa honom.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag vill såklart ha in både Mackan och Otto.

Men just nu är det viktigare med en riktigt bra back. Ser gärna att man prioriterar det före både Otto och Mackan.

Jag tror att Otto kommer att kunna gå ned rejält i lön och ser en stor chans att han faktiskt blir kvar. Mackan tror jag lämnar, han tycker nog han är för bra för en Allsvensk lön.

Prio 1: Målvakt som verkligen tillhör toppen i AS.
Prio 2: En klassback, en top 3 av AS backar.
Prio 3: Mackan och Otto.

Svårt att välja mellan Mackan och Otto, mycket som spelar in (lön, motivation, positioner).
Men jag tycker att en motiverad Nilson är en bättre spelare än Otto.
Däremot känns Otto som ett säkrare kort.
Inget enkelt val, om det nu är ett val som Challe behöver göra?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Backstabtraitor
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-05-19
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Backstabtraitor »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill såklart ha in både Mackan och Otto.

Men just nu är det viktigare med en riktigt bra back. Ser gärna att man prioriterar det före både Otto och Mackan.

Jag tror att Otto kommer att kunna gå ned rejält i lön och ser en stor chans att han faktiskt blir kvar. Mackan tror jag lämnar, han tycker nog han är för bra för en Allsvensk lön.

Prio 1: Målvakt som verkligen tillhör toppen i AS.
Prio 2: En klassback, en top 3 av AS backar.
Prio 3: Mackan och Otto.

Svårt att välja mellan Mackan och Otto, mycket som spelar in (lön, motivation, positioner).
Men jag tycker att en motiverad Nilson är en bättre spelare än Otto.
Däremot känns Otto som ett säkrare kort.
Inget enkelt val, om det nu är ett val som Challe behöver göra?
Förstår inte varför ni vill ha med Otoo och Nilson. Otto går gör sitt sista år och det handlar inte om att få dif tillbaka det handlar om att göra ett sista år och tjäna pengar, han är inte rik, man blir inte rik av att spela i dif. Ingen av dem har visat stort hjärta nu uder försäsongen. Otto säger att han inte är med och tränar eftersom han inte vet ifll det blir något, och Nilson räknar med att stanna men deltar inte i träningen.
Är detta att visa hjärta när vi behöver det som mest? Vi har två styckna bra ledare i form av Timmy och Jimmie, bättre att satsa på motiverade spelare vilket jag tycker är glasklart att varken Otto och Nilson är. Tufft att acceptera läget men sådant är fallet, en spelare är inte duglig pga tidigare meriter, man måste träna hårt och satsa.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rådgivaren »

Backstabtraitor skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill såklart ha in både Mackan och Otto.

Men just nu är det viktigare med en riktigt bra back. Ser gärna att man prioriterar det före både Otto och Mackan.

Jag tror att Otto kommer att kunna gå ned rejält i lön och ser en stor chans att han faktiskt blir kvar. Mackan tror jag lämnar, han tycker nog han är för bra för en Allsvensk lön.

Prio 1: Målvakt som verkligen tillhör toppen i AS.
Prio 2: En klassback, en top 3 av AS backar.
Prio 3: Mackan och Otto.

Svårt att välja mellan Mackan och Otto, mycket som spelar in (lön, motivation, positioner).
Men jag tycker att en motiverad Nilson är en bättre spelare än Otto.
Däremot känns Otto som ett säkrare kort.
Inget enkelt val, om det nu är ett val som Challe behöver göra?
Förstår inte varför ni vill ha med Otoo och Nilson. Otto går gör sitt sista år och det handlar inte om att få dif tillbaka det handlar om att göra ett sista år och tjäna pengar, han är inte rik, man blir inte rik av att spela i dif. Ingen av dem har visat stort hjärta nu uder försäsongen. Otto säger att han inte är med och tränar eftersom han inte vet ifll det blir något, och Nilson räknar med att stanna men deltar inte i träningen.
Är detta att visa hjärta när vi behöver det som mest? Vi har två styckna bra ledare i form av Timmy och Jimmie, bättre att satsa på motiverade spelare vilket jag tycker är glasklart att varken Otto och Nilson är. Tufft att acceptera läget men sådant är fallet, en spelare är inte duglig pga tidigare meriter, man måste träna hårt och satsa.
Vilket skitsnack kring Otto. Hade han spelat hockey för pengarnas skull i första hand så hade han tillbringat större delen av karriären på andra sidan Atlanten i NY Islanders. Nej, Otto har valt att vara DIF trogen karriären igenom, sådana växer sannerligen inte på träd och ska definitivt inte sparkas ut ur en klubb, inte efter en säsong där han varit en av lagets bästa spelare. Precis som vanligt alltså.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av bastis7 »

Jag tycker Otto är den som visat stört hjärta av alla. Han har nobbat NHL för DIF (vilket ingen annan skulle göra). Han gjorde intervjuer när vi hade åkt ut (vilket inte många gjorde) Han har alltså spelat här sedan 1994 enligt mig en av de smartaste spelare i hockeysverige. Bara pinsamma människor som säger något annat. Han är värd vilka pengar som helst men jag tror inte att han vill ha så jävla stor lön. Om inte Challe signar Otto kommer jag aldrig att förlåta honom. Ta ner Challes tröja från taket då och hissa upp vår nummer 9 istället.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Erik af Sibirien »

Ottosson höll landslagsklass sina sista fyra grundseriematcher. Tyvärr var han magsjuk sista omgaangen, vilket sannolikt var ödesdigert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

Kolla in det här CV´t gott folk http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85 Med undantag för tre säsonger i Huddinge har han vart DIF trogen i snart 20 år!!! Finns bara ett ord för det - RESPEKT!!! Och det mest fantastiska är att denna spelare vill inget hellre än spela för DIF!!! Och är han bara lika bra som han var förgående säsong är han definitivt en tillgång inte bara för Djurgården utan för vilket annat lag som helst inkluderande elitserielagen!! Han har definitivt mer att ge. Jag förstår inte de som ifrågasätter honom och föredrar en halvseg Mackan. Det är tre säsonger sedan Mackan visade lite go och kämparanda. Det två senaste tycker åtminstone inte jag att han verkat speciellt taggad för att uttrycka mig milt. Det är klart om han återfår lusten att spela för DIF mot AS ersättning så inte mig emot. Men aldrig på beskostnad av att Otto får stå utanför. ALDRIG!!! Frågan är inte om DIF har råd med Otto utan om DIF har råd att inte ha med Otto....
skoa
Inlägg: 186
Blev medlem: 2009-02-20

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av skoa »

Lucky Luke skrev:Kolla in det här CV´t gott folk http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85 Med undantag för tre säsonger i Huddinge har han vart DIF trogen i snart 20 år!!! Finns bara ett ord för det - RESPEKT!!! Och det mest fantastiska är att denna spelare vill inget hellre än spela för DIF!!! Och är han bara lika bra som han var förgående säsong är han definitivt en tillgång inte bara för Djurgården utan för vilket annat lag som helst inkluderande elitserielagen!! Han har definitivt mer att ge. Jag förstår inte de som ifrågasätter honom och föredrar en halvseg Mackan. Det är tre säsonger sedan Mackan visade lite go och kämparanda. Det två senaste tycker åtminstone inte jag att han verkat speciellt taggad för att uttrycka mig milt. Det är klart om han återfår lusten att spela för DIF mot AS ersättning så inte mig emot. Men aldrig på beskostnad av att Otto får stå utanför. ALDRIG!!! Frågan är inte om DIF har råd med Otto utan om DIF har råd att inte ha med Otto....
Håller med till 100% !!
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Janzoo »

bastis7 skrev:Jag tycker Otto är den som visat stört hjärta av alla. Han har nobbat NHL för DIF (vilket ingen annan skulle göra). Han gjorde intervjuer när vi hade åkt ut (vilket inte många gjorde) Han har alltså spelat här sedan 1994 enligt mig en av de smartaste spelare i hockeysverige. Bara pinsamma människor som säger något annat. Han är värd vilka pengar som helst men jag tror inte att han vill ha så jävla stor lön. Om inte Challe signar Otto kommer jag aldrig att förlåta honom. Ta ner Challes tröja från taket då och hissa upp vår nummer 9 istället.
Skulle Otto inte få kontrakt så handlar det nog om lön. Ska du då börja gnälla på Challe så kan du gå och ställa dig med resten av bitterfittorna som inte fattar hur något utanför deras egna pannben fungerar. Tvi!
Låst