Stör mig kraftigt på honom. Prio på på top 5 - listan. Lura valfri klubb att han är en poängspelare. Bifoga föra årets statistik....
HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10
Tror Liss kommer igång, lite som Dicken, när han vill är han enorm
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle vara kul att höra vilka som spelar på vilket sätt enligt dig?Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:31:44 Varför ser det ut som att hälften i offensiven vill spela sarg runt, inget dåligt i sig, få rörelse på defensiven. Men hälften verkar inte ha koll på det.. se iaf till att forwards är redo på det. Ibland ser det ut som att dem vill spela på olika sätt..
Tänk robban
Självförtroendefråga. Det ser rätt skört ut ibland.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Kul att man kan se olika på det. Dicken var ju inte den mest idoge hockeyspelaren men nog hade han verktyg i lådan som höll en hög niva.....
Att Liss ser slö ut beror inte på att han inte är idog....tvärtom.....det beror på att skillsen i verktygslådan inte håller en hög nivå..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Dessa misstag vi gör vid det insläppta målet händer allt för ofta. Får vi bort dessa så släpper vi inte till så mycket farliga lägen.
Avskaffa tre mot tre.
Brodin kör liknande som Robban gillade, sarg runt. Även Krüger, Norman, Nilsson, och vissa som magwood, gradin, Liss osv så blir det bara dålig "tajming"(när dem lägger den runt sargen, när magwood, Krüger, Norman, Nilsson söker runt så kan dem vara livsfarliga. Kan ju bero på många saker, kanske även mina riktade ögon. Kan ju även nämna att jag tror mycket på magwood, gradin och LissKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:34:17Skulle vara kul att höra vilka som spelar på vilket sätt enligt dig?Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:31:44 Varför ser det ut som att hälften i offensiven vill spela sarg runt, inget dåligt i sig, få rörelse på defensiven. Men hälften verkar inte ha koll på det.. se iaf till att forwards är redo på det. Ibland ser det ut som att dem vill spela på olika sätt..
Tänk robban
-
Det är väll därför vi ligger där vi ligger både (tabell/serie).Knickedick skrev: ↑2023-10-27 18:37:23Kul att man kan se olika på det. Dicken var ju inte den mest idoge hockeyspelaren men nog hade han verktyg i lådan som höll en hög niva.....
Att Liss ser slö ut beror inte på att han inte är idog....tvärtom.....det beror på att skillsen i verktygslådan inte håller en hög nivå..
Vi hänvisar konstant till dåtid vad spelare har uträttat. Samt vad vi hoppas att dom ev. ska uträtta i framtiden!
Nutid är sekundärt!?
-
Frågan är ju om det beror på skillsskillnad eller om bara har olika hockeytänk/taktik. Kan ju vara så att vissa spelare har kemi med varandra och vissa inte. Det där betyder mer än folk tror i hockey.Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:41:18Brodin kör liknande som Robban gillade, sarg runt. Även Krüger, Norman, Nilsson, och vissa som magwood, gradin, Liss osv så blir det bara dålig "tajming"(när dem lägger den runt sargen, när magwood, Krüger, Norman, Nilsson söker runt så kan dem vara livsfarliga. Kan ju bero på många saker, kanske även mina riktade ögon. Kan ju även nämna att jag tror mycket på magwood, gradin och LissKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:34:17Skulle vara kul att höra vilka som spelar på vilket sätt enligt dig?Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:31:44 Varför ser det ut som att hälften i offensiven vill spela sarg runt, inget dåligt i sig, få rörelse på defensiven. Men hälften verkar inte ha koll på det.. se iaf till att forwards är redo på det. Ibland ser det ut som att dem vill spela på olika sätt..
Tänk robban
Idog, kul ordval. Dicken var ren energi, jävla geni. Inte Liss, men han kan skjuta, nästan bättre på blå i powerplay. Bra skott, ska vi betala för nått betala för det braKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:37:23Kul att man kan se olika på det. Dicken var ju inte den mest idoge hockeyspelaren men nog hade han verktyg i lådan som höll en hög niva.....
Sant, så sant. Men det är ju tränarens roll, försöka hitta kemi och en spelidé som fungerar för laget. Gillar inte egentligen idén med att man har en "egen spelidé" i varken fotboll eller hockeyKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:46:00Frågan är ju om det beror på skillsskillnad eller om bara har olika hockeytänk/taktik. Kan ju vara så att vissa spelare har kemi med varandra och vissa inte. Det där betyder mer än folk tror i hockey.Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:41:18Brodin kör liknande som Robban gillade, sarg runt. Även Krüger, Norman, Nilsson, och vissa som magwood, gradin, Liss osv så blir det bara dålig "tajming"(när dem lägger den runt sargen, när magwood, Krüger, Norman, Nilsson söker runt så kan dem vara livsfarliga. Kan ju bero på många saker, kanske även mina riktade ögon. Kan ju även nämna att jag tror mycket på magwood, gradin och LissKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:34:17Skulle vara kul att höra vilka som spelar på vilket sätt enligt dig?Petsson skrev: ↑2023-10-27 18:31:44 Varför ser det ut som att hälften i offensiven vill spela sarg runt, inget dåligt i sig, få rörelse på defensiven. Men hälften verkar inte ha koll på det.. se iaf till att forwards är redo på det. Ibland ser det ut som att dem vill spela på olika sätt..
Tänk robban
-
Här håller jag med. LIte som jag ibland känner med vår sportsliga ledning just nu. Vi scoutar inte talangfulla spelare. Vi går på namnet!Osten östlund skrev: ↑2023-10-27 18:43:09Det är väll därför vi ligger där vi ligger både (tabell/serie).Knickedick skrev: ↑2023-10-27 18:37:23Kul att man kan se olika på det. Dicken var ju inte den mest idoge hockeyspelaren men nog hade han verktyg i lådan som höll en hög niva.....
Vi hänvisar konstant till dåtid vad spelare har uträttat. Samt vad vi hoppas att dom ev. ska uträtta i framtiden!
Nutid är sekundärt!?
En spelare som är duktig skridskoåkare, har bra speluppfattning, bra klubbteknik och ger 100% på isen är inte aktuell för oss o han inte tidigare antingen spelat i Djurgården eller inte har spelat i NHL eller Landslaget..... VÅr scouting är skandal om du frågar mig.....Stor anledning till att vi ligger där vi ligger
Ren energi kanske var fel ordval, "match energi" kanske är bättre, Förbannad=bra, bra stämmning=bra, en match på lördag kväll, serielunk i en lada,= vill hemPetsson skrev: ↑2023-10-27 18:47:38Idog, kul ordval. Dicken var ren energi, jävla geni. Inte Liss, men han kan skjuta, nästan bättre på blå i powerplay. Bra skott, ska vi betala för nått betala för det braKnickedick skrev: ↑2023-10-27 18:37:23Kul att man kan se olika på det. Dicken var ju inte den mest idoge hockeyspelaren men nog hade han verktyg i lådan som höll en hög niva.....