Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Jim Morrison »

Tambellini - Anderson - Brodin
Ridderwall - Ljungh - Ikonen
Bernhardt - Vejdemo - J. Davidsson
Hank - Johansson - Lundh

Helst skulle jag nog vilja se Tambellini med en spelare som kan sätta upp spelet för jag tycker att han är mer av en complimentary player som behöver lägen, alltså typ byta plats på Ridderwall och honom för att kunna nyttja Ikonens passningskunskaper. Men tror inte Ohlsson bryter upp den kedjan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av pulverapa »

Som vanligt hänger det mesta på om våra unga spelare kan levera över förväntan. De gjorde det 2010, då vi fick till SM-final. Kan Vejdemo, Bernhardt och Davidsson blomma ut i år och göra 20p var? Om inte blir vi 7-8-9 nånstans.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Premiär på torsdag. Hur vill ni formera laget?
Fällström och Possler garanterat borta. Ikonen osäker så gör ett lag med honom och utan.

Backparen:
AOM-Johansson
Varakas-Kousa
Urbom-Press
Bernhardt

Falk och Westlund får sitta på läktaren.

Forwards med Ikonen
Tambellini-Anderson-Brodin
Ridderwall-Ljungh-Lundh
Bernhardt-Vejdemo-Ikonen
Hank-Johansson-J Davidsson
Ahlén

Forwards utan Ikonen
Tambellini-Anderson-Brodin
Ridderwall-Ljungh-Lundh
Bernhardt-Vejdemo-J Davidsson
Hank-Johansson-Ahlén
Macdavid
Jag vill inte ha junisarna i samma kedja, stackars backpar. Skulle hellre plocka Ner Ljungh och sätta honom mellan Bernhardt och Lundh och sätta Vejdemo tillsammans med firma Hank&Ahlén, Vejdemo är grym när han får lite ytor att trolla bonuspuckar på och Hank och Ahlén är jobbiga på det sättet för motståndarna. Linus får spela med Ridderwall och Lundh så blir det jämnare linor och vi kan hålla farten uppe.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Premiär på torsdag. Hur vill ni formera laget?
Fällström och Possler garanterat borta. Ikonen osäker så gör ett lag med honom och utan.

Backparen:
AOM-Johansson
Varakas-Kousa
Urbom-Press
Bernhardt

Falk och Westlund får sitta på läktaren.

Forwards med Ikonen
Tambellini-Anderson-Brodin
Ridderwall-Ljungh-Lundh
Bernhardt-Vejdemo-Ikonen
Hank-Johansson-J Davidsson
Ahlén

Forwards utan Ikonen
Tambellini-Anderson-Brodin
Ridderwall-Ljungh-Lundh
Bernhardt-Vejdemo-J Davidsson
Hank-Johansson-Ahlén
Macdavid
Jag vill inte ha junisarna i samma kedja, stackars backpar. Skulle hellre plocka Ner Ljungh och sätta honom mellan Bernhardt och Lundh och sätta Vejdemo tillsammans med firma Hank&Ahlén, Vejdemo är grym när han får lite ytor att trolla bonuspuckar på och Hank och Ahlén är jobbiga på det sättet för motståndarna. Linus får spela med Ridderwall och Lundh så blir det jämnare linor och vi kan hålla farten uppe.
Men är väl minst lika synd om backarna som får spela med Hank och Ahlén i så fall?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Men är väl minst lika synd om backarna som får spela med Hank och Ahlén i så fall?
De tenderar ju att hjälpa till bra i hemjobbet men framförallt finns där rutin. Det är inte jätteofta firma Hank&Ahlén tappar puckar på offensiv blå och ställer sina försvarare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Men är väl minst lika synd om backarna som får spela med Hank och Ahlén i så fall?
De tenderar ju att hjälpa till bra i hemjobbet men framförallt finns där rutin. Det är inte jätteofta firma Hank&Ahlén tappar puckar på offensiv blå och ställer sina försvarare.
Känns väl ändå som Hank och Ahlén är de som hamnar oftast i defensiv zon av våra forwards baserat på förra säsongen mest och början av denna.
Då SHL inte har bättre statistik att tillgå än+/- och jag vet att det inte är ultimat och att gå efter men förra säsongen hade Hank och Ahlén rätt usel statistik där medans Vejdemo som var den enda junioren med bra med speltid låg på plus. Denna säsong ligger redan Ahlén på minus och Bernhardt, Vejdemo och Davidsson bröderna på plus. Sjukt liten samplesize givetvis och kan inte dra några slutsatser direkt. Men blir löjligt att prata om att det vore mer synd om backarna bara för Davidson, Bernhardt och Vejdemo är inne.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Örnen »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Men är väl minst lika synd om backarna som får spela med Hank och Ahlén i så fall?
De tenderar ju att hjälpa till bra i hemjobbet men framförallt finns där rutin. Det är inte jätteofta firma Hank&Ahlén tappar puckar på offensiv blå och ställer sina försvarare.
Det är inte heller ofta dom har koll på sina gubbar i egen zon eller kan ta ut pucken ur zon på ett sätt som gör att den inte hamnar där direkt igen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Vikas »

Nog för att man visste att vi skulle vara sämre än förra året, men inte i mina vildaste drömmar skulle jag kunna tro att det skulle se så här illa ut.

Värva snarast.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av B.I.B.A »

Lite tidigt att dra fram stora sågen kanske, men det enda som ju egentligen talade för att vi inte skulle vara sämre än förra året var vårt nyförvärv på tränarposten.

Nåja, jag ger det 10 matcher innan jag börjar peka finger.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

Kan man gissa att Micke Johansson kommer tillbaka till DIF i någon roll? Eller lägger DIF bara upp en bild på honom av ingen anledning på deras twitter?
Född till sportchef.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Puckey »

android skrev:Kan man gissa att Micke Johansson kommer tillbaka till DIF i någon roll? Eller lägger DIF bara upp en bild på honom av ingen anledning på deras twitter?
Micke känns som ett tryggare kort med forwards, nu har han betydligt mer erfarenhet sedan senast också.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

android skrev:Kan man gissa att Micke Johansson kommer tillbaka till DIF i någon roll? Eller lägger DIF bara upp en bild på honom av ingen anledning på deras twitter?
Är det inte sånt de gör ibland? Framförallt när det är tbt? Tror det är så enkelt.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Henke_F »

android skrev:Kan man gissa att Micke Johansson kommer tillbaka till DIF i någon roll? Eller lägger DIF bara upp en bild på honom av ingen anledning på deras twitter?
Lite gammal men har säkert bra klubbkänning fortfarande. Kan nog bli en förstärkning som målspruta. ;)
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Zäta84 »

Sist jag såg Djurgården spela såhär då åkte vi ut

Skärpning det är pinsamt
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

Zäta84 skrev:Sist jag såg Djurgården spela såhär då åkte vi ut

Skärpning det är pinsamt
När vi åkte ur inledde vi säsongen med spel som var tempostarkt och fröjdigt med glimtar från finalspelet. Det vi har nu påminner snarare om första kvalspelet.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar