Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av BaronVonDif »

Tobbe_Gotland skrev:Nåt år fanns de DIF chips oxå har jag för mej.
Eller fanns kanske för alla lag just den säsongen.
Det fanns för hela ES
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av JohanPez »

Jag tror man hade vunnit mycket på att till sommaren lansera något i stil med en bavarian pils eller med sorachihumle. Tänk er friskheten från en corona men med djupet och bittersötman från en amber ale. Skulle bli en hit - jag lovar er! Därtill skulle man lära Svenne banan att uppskatta något lite finare, lite bättre än Carlsberg :)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Rix »

En match som jag tror skulle kunna locka folk och även vara rolig att se är DIF med nuvarande trupp mot DIF legender, legender som inte spelar längre, självklart skulle nuvarande truppen ha störst chans att vinna men en kul grej, behövs ju inte massa säkerhetsvakter heller.

Man bokar hovet och sen kör man billiga biljetter för barn och vuxna där alla pengar går direkt till DIFhockey. Skulle säkert locka en hel del Djurgårdare, både unga och gamla.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av pulverapa »

DIF-publiken har gång på gång bevisat att man ger blanka fan i träningsmatcher. Vare sig det är mot aik, brynäs eller annat europeiskt toppmotstånd. Det är ingen idé skapa ett sånt event.
Megaman
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-02-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Megaman »

Först ett stort TACK till Andy för att mitt i all bedrövelse och besvikelse ha en sån styrka att orka tänka klart och framför allt visa oss andra en väg ur denna misärens dimma.

Ett förslag till att hjälpa till ekonomiskt är att när man ska bli medlem så ta ett familjemedlemskap som kostar 150:- exktra eller ännu bättre ge hela familjen varsit medlemskap i present (dock kan det bli dyrt om man har stor familj).

Då klubben uttalat att man vill ha mera åskådare och framför allt att barnfamiljer ska återkomma som publik så skulle ett familjesäsongskort nog kunna hjälpa till.
Alltså precis som med medlemskapet så kan du få en liten rabatt om du köper ett säsongskort för hela familjen (tex 2 vuxna & 2 barn).
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Kungen »

Andy skrev:

Tror att det finns en bestämelse om att Systemet måste ta in närproducerade produkter i sitt lokala ordinarie sortiment. Läste en artikel om detta för lite sedan där en lokal bryggare vann kampen mot sitt lokala bolag som tvingades ta in och exponera hans närproducerade produkter. Kan ha fel, men det är värt att kolla upp.
Japp, det stämmer. Bryggeriet ligger dock inte i Stockholm tyvärr, så det blir antingen beställningssortiment eller ligga på butikerna som fan i Sthlm att ta in ölen.

Jag återkommer angående ölen.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av emilin »

Här är några ideer som jag hade förra året då vi åkte ur. Var då ganska kraftigt inriktat på att skapa en skön vi känsla i klubben.
Lägger in de förslagen igen nu när folket verkar vara mer på.
Inte så mycket inriktning på att få in pengar, men kan man få till känslan av att det är vi mot resten så tror jag att även kassan i klubben kommer att öka.

Sen vill jag hylla dig Andy som i denna misär, har fått en att sakta men säkert börjat tro på att VI Djurgården kommer att ro detta i hamn.

Fyll gärna på med förslag.

DJURGÅRDEN VI KÄNSLA
1. Inför säsong, start träff med spelare ledning tränare supportrar och sponsorer, alla de inblandade får möjlighet att säga vad man önskar sig av varje grupp.
En talens man från varje grupp. Man ska presentera truppen som ingår i årets upplaga av Djurgården.
Kan även bjuda in gamla Djurgårdare.
Man ska även bjuda in en heders gäst som har varit engagerad i djurgården på något sätt, denne skall hålla ett litet tal om hur han själv ser på Djurgården och Djurgårds andan.( Lars Björn)
Efter information ska det vara mingel, man ska som supporter ha möjlighet att träffa spelare ledare och även ledningen under trevliga former(innan man har hunnit reta sig på något).
Ska finnas tillgång till mat o dryck för själv kostnads pris.
För att kunna gå på detta ska man vara medlem i Djurgården(hade en dröm om att alla skulle få möjligheten att komma medlem o icke medlem men förstår att Djurgården måste få in varenda krona) så det är extremt viktigt att man marknads för detta event stenhårt på hemsidan mm.
Det ska vara krav från Djurgårdens sida att spelarna skall vara med.
Kostnaden för detta skall man minimera, tanken är inte att man skall gå med en super vinst.
Vinsten blir att Djurgården troligtvis får fler medlemmar(framför allt en skön stämning i klubben).
Detta är i stora drag senare kan man lösa hur man anmäler sig vilken musik man ska spela under mingel delen mm.
Detta ska vara en tradition varje år.

2. Under försäsongs träningen skall Djurgårds spelarna utmana JK på en träning utomhus, för att få vara med på denna utmaning måste man vara medlem i JK.
Detta skall också marknadsföras ganska kraftigt så att JK får möjligheter att få in flera medlemmar, det måste finnas möjlighet för de som inte pallar träna att stå vid sidan och heja.
Syftet med detta är att skapa vi känsla(tror det är extremt svårt att skrika kväves ord mot någon som man förhoppningsvis har skrattat med och tränat) .
Tror att även pressen skulle vara intresserade av att vara där och få en annan bild av Djurgårdens supportrar och att Djurgården är en förening som alla kämpar ihop.
Tror mer på sådana här typer av tillställningar än att ha spelarna sittande bakom ett bord o skriva autografer.
Även detta ska vara en årlig tradition.

BRB körde ju något åt det hållet i somras

3. Möte var tredje månad, med en från vardera grupp JK spelare tränare ledning.
Frågor som skall tas upp är sådana som de olika grupperna har funderingar runt,
Inför ett sådant möte skall meddelandet gå ut till alla medlemmar så att alla har möjligheter att ställa sina frågor, både i Djurgården och JK, man löser det lätt genom att man skickar sin fråga till den berörda gruppen.
Efter mötet så skickar man en rapport till sina medlemmar om vad man kom fram till.
Detta är viktigt på grund av att alla ska få möjligheten att vara delaktiga.
Saker som har blivit infekterade måste tas upp omgående så att det inte blir tråkiga efterföljder.

Här är 3 extremt lätta åtgärder som inte kostar allt för mycket.
Finns säkert massor mer med idéer för att skapa en familjekänsla.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Isabo »

Kungen skrev:Det här med en Djurgårdsöl vore något, jag känner en bryggare som vunnit SM i ölbryggning ett antal år. Frågan är vilket öl som skulle ge bäst resultat, troligtvis en lager. Det skulle säkert bli en öl man får beställa genom beställningssortimentet dock, tveksam på att man får in de på hyllorna på Systemet.

Skulle folk beställa detta?
Jag har en tom flaska Järnkaminernas Guld hemma på min DIF-hylla (hur gammal som helst). Visst skulle man vara intresserad av ett Djurgårdsöl om det fanns ett. Minns inte hur JK-biran smakade men inte något fantastiskt i varje fall. Så gärna ett DIF-öl om det smakar gott också.

Samarbete med Tingsryd kanske? Nej vad f-n säger jag?!! :roll: :P
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Mattias_87 »

Djurgården hockey har förstört mitt liv.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Alexander »

Mattias_87 skrev:Djurgården hockey har förstört mitt liv.
Förlåt, men jag kunde inte låta bli att börja asgarva haha!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Axel_K »

Jag skrattade också... Av den anledningen att jag inte är ensam om att fått mitt liv förstört. Men jag är glad ändå. Fan.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av emilin »

Kungen skrev:
sthlm1891 skrev:
Kungen skrev:Det här med en Djurgårdsöl vore något, jag känner en bryggare som vunnit SM i ölbryggning ett antal år. Frågan är vilket öl som skulle ge bäst resultat, troligtvis en lager. Det skulle säkert bli en öl man får beställa genom beställningssortimentet dock, tveksam på att man får in de på hyllorna på Systemet.

Skulle folk beställa detta?
Om pengar går till Djurgården så ja det är jag säker på att folk skulle :)
Men ja, självklart skulle vinsten (kanske inte all vinst) gå till DIF.
Om vi fick till en öl, vore det i så fall helt omöjligt att den serverades på våra hemma matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:Djurgården hockey har förstört mitt liv.
Det tragiska är att vi sitter här och hetsar varandra. Man triggar varandra och bygger upp ett sånt sjukt intresse för klubben och allt runtomkring. Fan. Kan vi inte bara gå upp nästa gång så jag får krama er alla och dricka mig full?
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av emilin »

Det finns en massa grupper som jobbar för att det ska bli bättre för Djurgården( utöver JK)
Var för inte försöka att få till en gemensam kraft ansträngning, där man ser till att bidra med det som var o en är bäst på.
Såg att man pratat om någon sorts fest, happening.Varför inte ta kontakt med BRB de har nog en del erfarenhet inom den gruppen.
Sen har jag för mig att det finns några olika mindre insamlingar, se till att stråla samman där med.
Samma sak med alla olika facebook sidor / hemsidor som snurrar runt ute i etern, ta ett försök att få till någon form av samarbete mellan alla dessa, så att man via dessa kanaler kan sprida sina idéer o förslag.
Tror nämligen att det läses mer på dessa än på detta forum tyvärr.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Skywalker »

Ja tack till DIF-hockey-öl.
Skriv svar