Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Div1Norra »

Ojoj tänk om alla våra spelare snart presterar på topp. Hur bra blir vi inte då? Jag är helt inne på kontinuitet som många andra här. En (inte den enda) anledning till den usla starten var helt klart det nya och relativt unga laget.

Sen blir det alltid en kostnadsfråga. Måste vi skära i budgeten så är det antingen sänkta löner eller byta ut spelare. Men där är vi inte än så det blir en lite för hypotetisk fråga för min smak.

Till dess- keep up the good work @challe @zabel @laget
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Mårten_ »

litto skrev:Kan någon berätta mer om denne Ahlén?

Tuff kille. Kan lira hyfsat också. Dock hemskt dålig på skridskorna. Djurgårdare, har lirat här innan.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Nyberabb »

Hade aldrig hört talas om denna ahlen men på matchen idag såg jag en knatte med ahlen matchtröja
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jepe »

Nyberabb skrev:Hade aldrig hört talas om denna ahlen men på matchen idag såg jag en knatte med ahlen matchtröja

2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av -daniel- »

litto skrev:Kan någon berätta mer om denne Ahlén?
Högst medioker, spelade i DIF förut 2 säsonger eller något liknande. Kunde knappt åka skridskor, lärde om tekniken som typ 20 åring så det gick lite (marginellt) bättre. Offrar sig för laget och är jävligt tuff i sin spelstil, har för mig han tog en fajt med någon bjässe (typ Goren?) i Färjestad någongång, kan ha fel.

Är tydligen Coach sensei's våta drömspelare av någon helt outgrundlig anledning.

Möjligtvis som ersättare till Henrik Eriksson, men njaeeee....
Bild
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Alexander »

Jepe skrev:
Nyberabb skrev:Hade aldrig hört talas om denna ahlen men på matchen idag såg jag en knatte med ahlen matchtröja

Jag som är synnerligen okunnig, hade man andra regler angående slagsmål back in the days eller hur kommer det sig att domarna är så passiva gentemot dagens domare?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av sensei »

Alexander skrev:
Jepe skrev:
Nyberabb skrev:Hade aldrig hört talas om denna ahlen men på matchen idag såg jag en knatte med ahlen matchtröja

Jag som är synnerligen okunnig, hade man andra regler angående slagsmål back in the days eller hur kommer det sig att domarna är så passiva gentemot dagens domare?
Nja jag tror det är samma nu under ett sådant läge. Det blir lätt obehagliga övertag om någon domare lägger sig i. Men de hoppar givetvis in så fort det är lämpligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Enbom »

Tre högst realistiska nyförvärv till nästa säsong som jag tror skulle passa bra. Martin Strandfeldt, Mattias Guter och Oscar Eklund.

Strandfeldt får väl skärpa sig och sluta harva i Norge, bättre komma hem och spotta in poäng här istället. Guter har ju visat sig göra en hel del mål på Allsvensk nivå, och Eklund har varit skadad länge i Finland och lär inte erbjudas nytt kontrakt. Han var bra i slutet av 09/10 och 10/11 när han var här sist. Omstart?

Under förutsättningen att vi är allsvenskt nästa år, såklart.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Morwin »

Enbom skrev:Tre högst realistiska nyförvärv till nästa säsong som jag tror skulle passa bra. Martin Strandfeldt, Mattias Guter och Oscar Eklund.

Strandfeldt får väl skärpa sig och sluta harva i Norge, bättre komma hem och spotta in poäng här istället. Guter har ju visat sig göra en hel del mål på Allsvensk nivå, och Eklund har varit skadad länge i Finland och lär inte erbjudas nytt kontrakt. Han var bra i slutet av 09/10 och 10/11 när han var här sist. Omstart?

Under förutsättningen att vi är allsvenskt nästa år, såklart.
Just fan ja! Oscar är ju någon man saknar så agree on that
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

Christian Sahlgren ?@ChristianoSal

Undrar vilken artikel jag ska gotta mig i först? #mesigagnaget #difhockey @Djurgardens_IF pic.twitter.com/6l9iC6oM
retweetad av Martin Strandfeldt
Börjar verkligen tycka om Strandfeldt. Riktig Djurgårdare :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av sensei »

Det känns som att den här tråden får göra en omstart nu med tanke på omständigheterna.

Prio 2013:

1. Kalus
2. Otto
3. Chet
4. Kalus (för säkerhets skull)
5. Övriga spelarfrågor
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
dif_henkan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2010-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Degerfors

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av dif_henkan »

Någon som kan bekräfta kommentarerna på mrmadhawk.se ang förhandling med Robban Nilsson och att Truknho är som gott som klar inför nästa sesse?

En dröm femma är M Lilliz Nilsson (BIK), Åberg och Wennberg. Speciellt i PP!

Dock kan jag garantera er att Lilliz Nilsson spelar i FBK nästa säsong om BIK blir kvar i HA.
Jag bor utanför Karlskoga och David Lidström är klantig, klen och har inga nerver. Så bort med han!
Eftersom jag bor utanför Karlskoga så ser jag mycket BIK hockey, tidigare skrev någon om Niklas Arell. Han kommer garantera spela elitserien nästa år (utlånad till Brynäs i år ett par matcher) En sjukt stabil back som har kraft och kyla som Ragge hade och som vi saknar. Ett dröm förvärv men knappast tillgänglig om vi inte lirar ES nästa säsong, har bara kontrakt säsongen ut med BIK.
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av isolerad »

sensei skrev:Det känns som att den här tråden får göra en omstart nu med tanke på omständigheterna.

Prio 2013:

1. Kalus
2. Otto
3. Chet
4. Kalus (för säkerhets skull)
5. Övriga spelarfrågor
Vilka omständigheter?
i
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av sensei »

isolerad skrev:
sensei skrev:Det känns som att den här tråden får göra en omstart nu med tanke på omständigheterna.

Prio 2013:

1. Kalus
2. Otto
3. Chet
4. Kalus (för säkerhets skull)
5. Övriga spelarfrågor
Vilka omständigheter?
Jag syftade på att just dessa tre spelare överträffar alla förväntningar just nu och känns jäkligt aktuella att bygga lag på även nästa år!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av diftobbe89 »

-daniel- skrev:
litto skrev:Kan någon berätta mer om denne Ahlén?
Högst medioker, spelade i DIF förut 2 säsonger eller något liknande. Kunde knappt åka skridskor, lärde om tekniken som typ 20 åring så det gick lite (marginellt) bättre. Offrar sig för laget och är jävligt tuff i sin spelstil, har för mig han tog en fajt med någon bjässe (typ Goren?) i Färjestad någongång, kan ha fel.

Är tydligen Coach sensei's våta drömspelare av någon helt outgrundlig anledning.

Möjligtvis som ersättare till Henrik Eriksson, men njaeeee....
Ahlén VAR högst medioker ja, och typ slogs för att försöka ta en plats och bidra med tuffhet.

Men jag som följt honom endel efter det kan säga att han är en bra mycket bättre ishockeyspelare idag och skulle slå ut Henrik Eriksson ur dagens DIF som ingenting.

Bättre på exakt allt.

Några experter öste beröm över honom förra säsongen och trodde han kommer spela i elitserien inom kort.

Jag vill ha hit honom.
Spela fult
Låst