HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av sthlm19 »

Idag är en bra tidpunkt att börja bli religiös. Undrar hur många gånger jag har dragit olika scenarion i huvudet under natten, mitt psykiska tillstånd kommer kraftigt försämras om vi kvalar.

Snälla, låt mig få ta semester.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Datsyuk_13 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Känslan när LHC gör 0-1 och 0-2 och vi kämpar som djur utan att skapa en enda målchans...
Nu ska vi väl ändå inte måla fan på väggen! Enligt Micke J så har vi ju "många målskyttar i laget", så det ska nog inte vara någon fara... :roll:
Micke själv var den enda målskytten vi hade... :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Känslan när LHC gör 0-1 och 0-2 och vi kämpar som djur utan att skapa en enda målchans...
Jaaa....usch. Får hoppas att MoDo håller nerverna i schack och verkligen går all-in mot LHC, då skall de vinna. Jag är dock oerhört oroad över det här.

Folk verkar tro att Modo köra över LHC enkelt, själv tror jag mycket väl att LHC kan vinna där uppe eller åtminstone kriga till sig 1-2 poäng. Känns definitivt mer sannolikt att LHC vinner mot MoDo än att vi vinner mot HV71, det är min sammanfattning.
Håller med. Folk växlar åsikt om vilka som får kvala ungefär tre dagar i veckan beroende på hur tabellen ändrats kvällen före. Så det här lilla försprånget är ju inte mycket att förlita sig på, in och vinn nu gubbar!
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av lilleman »

Steg två av resan till bibeln avklarad.

Frankrike- Frankfurt.
Frankfurt-Köpenhamn.

Jaee äee i Daenmark !

Nu dags att köra de ca 4 timmarna till Jönköping!

Alltid oavsett
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Stulle »

Metal Machine skrev:
Stulle skrev:Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
Är det ingen som har tänkt på att det kanske kan löna sig att plocka keepern? Ibland gör det ju det...
Vet inte om du va ironisk eller inte, men visst, ibland lönar det sig. Jag skulle dock bli riktigt förbannad om vi hamnade i kvalserien pga att MoDo plockat målvakten. Samma sak kan ju dock hända HV så.

Ponera senariot att LHC leder och vi har lika mot HV, då kan det ju sluta med att båda lagen måste ta ut målvakterna, vem gör det först? :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:
Stulle skrev:Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
Är det ingen som har tänkt på att det kanske kan löna sig att plocka keepern? Ibland gör det ju det...
Jaaa...på ett ungefär som att köpa en trisslott (med ungefär likvärdiga odds). "Plötsligt händer det".
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:
Metal Machine skrev:
Stulle skrev:Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
Är det ingen som har tänkt på att det kanske kan löna sig att plocka keepern? Ibland gör det ju det...
Vet inte om du va ironisk eller inte, men visst, ibland lönar det sig. Jag skulle dock bli riktigt förbannad om vi hamnade i kvalserien pga att MoDo plockat målvakten. Samma sak kan ju dock hända HV så.
Självklart blir man äckligt förbannad, men som jag skrev tidigare har vi haft 54 andra matcher att säkra kontraktet i.

Men ponera att det här händer; bägge matcherna oavgjorda, MoDo plockar keepern för att hinna in på VLH som verkar ta 3 pinnar mot Luleå, HV71 plockar keepern också. LHC gör mål i öppen kasse samtidigt som HV med en man mer gör avgörande målet mot oss. Härliga ES anno 11/12 kommer säkert sluta så. :|
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Stulle skrev:
Metal Machine skrev:
Stulle skrev:Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
Är det ingen som har tänkt på att det kanske kan löna sig att plocka keepern? Ibland gör det ju det...
Vet inte om du va ironisk eller inte, men visst, ibland lönar det sig. Jag skulle dock bli riktigt förbannad om vi hamnade i kvalserien pga att MoDo plockat målvakten. Samma sak kan ju dock hända HV så.
Självklart blir man äckligt förbannad, men som jag skrev tidigare har vi haft 54 andra matcher att säkra kontraktet i.

Men ponera att det här händer; bägge matcherna oavgjorda, MoDo plockar keepern för att hinna in på VLH som verkar ta 3 pinnar mot Luleå, HV71 plockar keepern också. LHC gör mål i öppen kasse samtidigt som HV med en man mer gör avgörande målet mot oss. Härliga ES anno 11/12 kommer säkert sluta så. :|
Absolut, och hade jag varit i MoDos kläder hade jag också plockat målvakten i det läget, men surt skulle det vara ändå.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
maag--80
Inlägg: 106
Blev medlem: 2010-04-28
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av maag--80 »

Enligt min högst vetenskapliga spåkula, NHL-spelet på datorn, så...blir det såhär:
Jag har faktiskt provspelat! larvigt, jag vet. ;)

HV71 - DIF 4-6

Målen för DIF:
1. Cehlin (utan ass)
2. Klubertanz (Kempe, Printz)
3. Ottosson (D.Tjärnqvist)
4. Kempe (utan ass)
5. M.Tjärnqvist (Nilson, Wesslau(!))
6. Norman (Eriksson, Claesson)

Den som lever får se, men inte mig emot, om jag har simulerat fram resultatet. ;D
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:
Absolut, och hade jag varit i MoDos kläder hade jag också plockat målvakten i det läget, men surt skulle det vara ändå.
Ja, självklart. Men det jag menade lite var att det är meningslöst att gråta över ett specifikt tillfälle när vi haft så många chanser tidigare... det var lite som MoDo-matchen på bortaplan med avgörandet i sista sekund; kändes JÄVLIGT orättvist men tänker man på det lite längre så har vi haft så många gyllene lägen under säsongen när det varit upplagt för att plocka poäng som vi själva fumlat bort...

Vi har även fått minst 2st trepoängare till skänks (Timrå i första bortamatchen när Nilson dundrar in ett GWG med mindre än 30 sekunder kvar vid en Timrå bjudning, eller Ottossons avgörande mål mot SAIK i sista hemmamatchen mot dem när Hadelöv fumlar). Det jämnar ut sig sånt här under en säsong, och jag ger mig fan på att det är LHC's tur att ha lite flyt i kväll och att vi står där med skägget i brevlådan efter kvällen och skyller på otur....
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Stulle skrev:
Absolut, och hade jag varit i MoDos kläder hade jag också plockat målvakten i det läget, men surt skulle det vara ändå.
Ja, självklart. Men det jag menade lite var att det är meningslöst att gråta över ett specifikt tillfälle när vi haft så många chanser tidigare... det var lite som MoDo-matchen på bortaplan med avgörandet i sista sekund; kändes JÄVLIGT orättvist men tänker man på det lite längre så har vi haft så många gyllene lägen under säsongen när det varit upplagt för att plocka poäng som vi själva fumlat bort...

Vi har även fått minst 2st trepoängare till skänks (Timrå i första bortamatchen när Nilson dundrar in ett GWG med mindre än 30 sekunder kvar vid en Timrå bjudning, eller Ottossons avgörande mål mot SAIK i sista hemmamatchen mot dem när Hadelöv fumlar). Det jämnar ut sig sånt här under en säsong, och jag ger mig fan på att det är LHC's tur att ha lite flyt i kväll och att vi står där med skägget i brevlådan efter kvällen och skyller på otur....
Yes, jag håller med om att vi haft många lägen att avgöra redan. Sen kan man ju fråga sig om dessa trepoängare vekrligen var till skänks med tanke på hur många vi tagit totalt denna säsong. Vi kanske rent ut sagt hade gjort oss förtjänt av dom :)

Att tappa allt mot MoDo med 1 sek kvar har för mig fått ett nytt begrepp, vad man kan kalla det vet jag inte.

Med facit i hand så här i slutet så har det gått för mycket upp och ner för att man ska kalla det otur eller flyt enligt min mening.
Jag är inte arg, och inte besviken.
sudden_9
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-02-20

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av sudden_9 »

Vi ses om 4 timmar i Jönköping...
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Robban120 »

Vågar inte ens tänka på matchen ikväll,skönt att man är ledig imorgon.Så man kan gråta ut om det blir torsk

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jimmy Djurgårdare
Inlägg: 11
Blev medlem: 2010-11-29
Ort: Markaryd

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Jimmy Djurgårdare »

Sitter i bilen med familjen påväg norr-över på E4:an mot Jönköping. Detta är den första match som jag kommer se live på plats( på grund av att man bor där man bor). Det får bli ändring på det nästa säsong. Har med mig mina barn( som förövrigt även dom är DIF supporters). Har sittplatser bredvid våran klack. Hoppas på att det kommer bli en munter hem resa så att ungarna får blodad tand. Så nu: Full fart frammåt, och håll tätt bakåt! Forza DIF!

Fan.. Nu är jag pissnödig, jävla kaffe!

Ändrade DIF till versaler. Hoppas ni får en underbar kväll framför Djurgårdens IF Hockeys mannar! //MOD

Sorry! Mitt fel!
Senast redigerad av Jimmy Djurgårdare den 2012-03-06 15:53:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av pulverapa »

lilleman skrev:Steg två av resan till bibeln avklarad.

Frankrike- Frankfurt.
Frankfurt-Köpenhamn.

Jaee äee i Daenmark !

Nu dags att köra de ca 4 timmarna till Jönköping!

Alltid oavsett
Skönt å se!
Skriv svar