Är du medlem i Djurgården Hockey?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Är du medlem i Djurgården Hockey?

Ja
230
63%
Ska bli det
54
15%
Nej
84
23%
 
Antal röster: 368

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:Satt och kollade igenom listan över DIF:s ständiga medlemmar (http://difhockey.se/standiga.php) och hittar intressanta namn som: Janne Järlefelt, Arto Blomsten, Leif Boork (!), Jimmie Ölvestad, Francois Bouchard (imponerande), Tommy Boustedt, Charles Berglund, Fredrik Bremberg, KG Stoppel, Jens Öhling och Kyösti Karjalainen.

Det som slår mig är ändå det fåtal gamla spelare som är ständiga medlemmar. Nog fan borde väl spelare (och tränare) som Espen Knutsen, Ronnie Pettersson, Tommy Söderström, Ragge, Tellan, Mats Sundin, Wikegård, Douglas Murray (tror iofs han har några släktingar i listan...), Niklas Kronwall, Micke Johansson, Garpenlöv och Björn Nord ha råd att pynta 3 000 spänn för ett ständigt medlemskap - och därigenom gynna klubben i deras hjärtan(?).

Annars kan man ju hoppas att de betalar årsvis medlemskap förstås...
Alla SM-guld vinnare blir ständiga medlemmar i Djurgården tror jag. Men antar att listan kan sakna vissa namn eller inte vara så uppdaterad. Dessutom tjänar ju DIF mer pengar på de som bara är medlemmar, än de som är ständigt medlemmar.
Expert.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:Satt och kollade igenom listan över DIF:s ständiga medlemmar (http://difhockey.se/standiga.php) och hittar intressanta namn som: Janne Järlefelt, Arto Blomsten, Leif Boork (!), Jimmie Ölvestad, Francois Bouchard (imponerande), Tommy Boustedt, Charles Berglund, Fredrik Bremberg, KG Stoppel, Jens Öhling och Kyösti Karjalainen.

Det som slår mig är ändå det fåtal gamla spelare som är ständiga medlemmar. Nog fan borde väl spelare (och tränare) som Espen Knutsen, Ronnie Pettersson, Tommy Söderström, Ragge, Tellan, Mats Sundin, Wikegård, Douglas Murray (tror iofs han har några släktingar i listan...), Niklas Kronwall, Micke Johansson, Garpenlöv och Björn Nord ha råd att pynta 3 000 spänn för ett ständigt medlemskap - och därigenom gynna klubben i deras hjärtan(?).

Annars kan man ju hoppas att de betalar årsvis medlemskap förstås...
Alla SM-guld vinnare blir ständiga medlemmar i Djurgården tror jag. Men antar att listan kan sakna vissa namn eller inte vara så uppdaterad. Dessutom tjänar ju DIF mer pengar på de som bara är medlemmar, än de som är ständigt medlemmar.
Ja, jag förstår att en del kanske har årsvis medlemskap. Därför jag skrev den fetstilta meningen, och då är det ju bra förstås. Men som en gest tycker jag ju att ständigt medlemsskap väger tyngre. Vill man ge mer pengar kan man ju säkert göra det ändå.

Jag visste inte att alla SM-guldvinnare blev ständiga medlemmar, men det känns ju inte som att hela guldlagen från början av 2000-talet ligger i listan. Och om Bouchard är där borde ju de andra rimligtvis också vara det då... Men den kanske inte uppdateras alls. Jag vet inte.

Edit: Det står i början på den sidan ja, att SM-guldvinnare läggs in. Inte för att jag hittar alla sådana, menmen. Står också att man kan e-posta dem om man är ständig medlem och vill ha in sitt namn på listan. Så det finns ju säkert ett mörkertal då.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av kenny »

Skulle det inte vara bättre om alla köpte lös biljetter? måste ju tjäna mer på det?.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Tessan »

Familjemedlemsskap. Tänkte bli ständig medlem tills i år, men kom på att DIF då får tre medlemmar färre, då barn och man inte automatiskt blir medlemmar...
Skriv svar