Nu är det klart - Djurgården Hockey bolagiseras

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Vill nog påstå att fotbollen sköter sin del väldigt bra och ställer mig däför ytterst tveksam till varför de skall behöva dras in i denna problematik.

Däremot har fotbollen massor att lära ut till hockeyn t ex nödvändigheten att ha en egen arena.

Vidare undrar jag om fotbollen har så mycket att vinna p ett närmare samarbete med hockeyn?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Vill nog påstå att fotbollen sköter sin del väldigt bra och ställer mig däför ytterst tveksam till varför de skall behöva dras in i denna problematik.

Däremot har fotbollen massor att lära ut till hockeyn t ex nödvändigheten att ha en egen arena.

Vidare undrar jag om fotbollen har så mycket att vinna p ett närmare samarbete med hockeyn?
DIF fotboll har väl haft sina sportsliga och ekonomiska kriser själva minns tex den 7 november 1992. 1993 stod jag själv ofta på Kristinerbergs IP - vart fanns alla "urdjurgårdare" då?

Jag tror precis som du att hockeyn har en del att lära av fotbollen, men har inte fotbollen redan lärt sig en del av hockeyn (kolla på Putte Carlssons roll etc).

Förstår man inte vad fotbollen har att vinna på ett närmare samarbete med hockeyn förstår man inte mycket. Tommy Jacobsson pekar själv på en aspekt av detta - nämligen arenafrågan. Själv vill jag framhålla marknadsdimesionen. Tänk er DIF Hockey topplag i Elitserien och DIF fotboll som topplag i Allsvenskan - det skulle vara något helt unikt i idrottssverige och bli ett av landets starkaste varumärken.

Dessutom finns det mängeder av andra områden där man skulle ha nytta av avarandra - träning, fysiologi, rehab, medicin, kommunikation, lokaler, träningsanläggningar, marknadsföring, sponsorer, arrangemang etc.

Det viktigaste är dock trots allt att det bara finns ett DIF...

Alltid - oavsett!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Nu pratade jag visserligen om nuet och inte vad som hänt när jag menade att fotbollen inte har mycket att lära av hockeyn, annat då än hur man inte skall agera i vissa frågor.

Beträffande arenasamarbete hade detta givetvis varit intressant, men finns det verkligen geografiska möjligheter för detta? Det lär vara svårt nog att få en plätt mark till en fotbollsarena, hur svårt skall det då inte vara att få mark till två större arenor bredvid varandra?

Däremot håller jag med Tommy J och det han skriver i sin "krönika" till 99%. Hela dealen som hockeyn gjort stinker kortsiktighet och desperation...Dessutom luktar den moraliskt illa och då pratar jag inte enbart om Philip A och dennes sätt att tjäna pengar...
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev: Beträffande arenasamarbete hade detta givetvis varit intressant, men finns det verkligen geografiska möjligheter för detta? Det lär vara svårt nog att få en plätt mark till en fotbollsarena, hur svårt skall det då inte vara att få mark till två större arenor bredvid varandra?
Samlokalisering, gemensam arena (som Tommy själv förespråkar), eller i alla fall en gemensam kampanj för att lösa frågorna tillsammans.

Att förena styrkorna och vinna ett krig är lättare än att splittra styrkorna och samtidigt vinna två.... Tror att både Sun Tzu och Clausewitz skulle vara överens om det...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

Mats Larsson kunde igår kväll inte ta del av utspelet på dif.se på grund av en febersjukdom, men de delar Sportbladet återberättar tycker han är ”fåniga”.

– Tommy vet precis vilka problem vi har haft och han har haft mitt telefonnummer lika länge. Jag vill inte sätta mig i sandlådan och delta i den här pajkastningen. Det här är inget samarbete med Hammarby, jag tycker det är ett onödigt påhopp, säger Mats Larsson.

Bra sagt av Larsson.
Djurgårn tills jag dör
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

djjjj skrev:Mats Larsson kunde igår kväll inte ta del av utspelet på dif.se på grund av en febersjukdom, men de delar Sportbladet återberättar tycker han är ”fåniga”.

– Tommy vet precis vilka problem vi har haft och han har haft mitt telefonnummer lika länge. Jag vill inte sätta mig i sandlådan och delta i den här pajkastningen. Det här är inget samarbete med Hammarby, jag tycker det är ett onödigt påhopp, säger Mats Larsson.

Bra sagt av Larsson.

Tycker att du skall läsa Bosse Lundqvists svar i den här frågan! Mats Larsson och övriga har mörkat hela den här bolagiseringen av DIF Hockey!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

"Djurgårdsfansen är rädda för att AEG tar över klubben. Men klubben har rätt att dra sig ur samarbetet – om det inte gynnar Djurgården. – Då finns en skrivning om att nyemissionen inte gäller, säger Claes Forsberg, Djurgården hockeys marknadschef"
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.
Använd den känslan till att skapa engagemang hos andra fans - vi kommer aldrig acceptera det inbördeskrig som är under uppsegling.

Jag vet inte vad som är rätt och fel i sakfrågan - men jag vet att Djurgårdare aldrig skall ställs mot Djurgårdare.

Vi supportar kan påverka hur detta landar - maila företrädare för hockeyn och fotbollen och ställ krav på att dessa släpper hinkarna och spadarna och sätter sig ner och jobbar tillsammans. Skriv inlägg på forum och mana till enighet. Fortsätt med ditt engagemang, debattera och arrgumentera.

Inget inbördeskrig i DIF!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

robin_dif skrev:"Djurgårdsfansen är rädda för att AEG tar över klubben. Men klubben har rätt att dra sig ur samarbetet – om det inte gynnar Djurgården. – Då finns en skrivning om att nyemissionen inte gäller, säger Claes Forsberg, Djurgården hockeys marknadschef"


Det där tror jag inte på! Man kan ju inte tvinga ut en ägare i klubben enligt aktiebolagslagen!
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:Om det inte ges några bra svar på mötet ikväll (kan inte vara där själv men lär ju höra/läsa om det senare) har jag en stark känsla av att DIF trots dessa pengar kommer att bli nedflyttade i alla fall. Det verkar ju som att många tänker skita i hockeyn nu, redan innan mötet, och man får väl "tacka" Tommy Jacobson för det.

Jag är emot allt vad Anschutz står för men det skulle komma både en och en annan tår om föreningen jag växt upp med skulle överges. Så delaktig och välkommen som jag känt mig i DIF Hockey de senaste tre säsongerna har jag aldrig känt mig i DIF Fotboll. Jag och många med mig har gjort allt vi kunnat för att rädda föreningen. Skulle det ta slut (antingen genom att Anschutz köper upp efter att spärren tagits bort eller att majoriteten av fansen uteblir) nu skulle det vara väldigt svårt att hantera. Fan.

Agera stoppa AEG/BAJEN Fotboll från att bli delägare i härliga DIF!
Vad ska jag som enskild medlem med dålig personlig ekonomi kunna göra?

För övrigt, för er som inte sett: http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... enomradet/

Jag litar på Classe, men är väldigt intresserad av att se hur mycket av de där nio miljonerna som behövdes för att vi skulle gå jämnt upp...



Som jag säger DIFS styrelse har agerat helt fel i den här frågan! Först frågar man Medlemmar sen sponsorer sen Fans och eventuellt som nummer 4 externa finansiärer! Inte de externa finansiärerna först! Varför inte sälja Resten av DIF Hockey till AIK Fotboll? Då bajen kommer att bli delägare i DIF Hockey nu!


Vad jag ifrågasätter vilka hadde möjligheten att köpa Aktier i DIF? Vilka fick förfrågan? "Det Ser ut som bara styrelsen och AEG och då stinker det lång väg!"
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.

Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...

Stå upp, om ni älskar DIF!
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Emil svelander skrev:Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.

Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...

Stå upp, om ni älskar DIF!

Helt rätt! Bättre att agera och avsätta DIF Hockeys styrelse när nästa styrelsemöte är!
Skriv svar