Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av reservjesus »

Undrar om det finns någon tanke på förlängning med spelarna från Örebro. Tycker inte att de har gjort bort sig.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Salas »

reservjesus skrev:Undrar om det finns någon tanke på förlängning med spelarna från Örebro. Tycker inte att de har gjort bort sig.
En förlängning med spelarna, som i slutändan kanske innebär att Dahlström tacklar loss pucken, passar upp till Bobbo på blå som dunkar in det avgörande målet i förlängningen i match nummer 10 i kvalserien som innebär att Djurgården tar klivet upp och Örebro klivet ner?

Svar på din fråga: Troligtvis inte, såvida inte Örebro saknar hockeyallsvenskan.

Hagelin kan däremot säkert stanna säsongen ut, men både Dahlström och Bobbo är tillfälliga lösningar, såvida inte Örebro bryter kontrakten med dom, vilket förmodligen är högst osannolikt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Hagelin har ju till och med fått namn på tröjan. Hari spelade 13-14 matcher för oss förra säsongen, fick han det? Kanske är pågång men en förlängning på Jocke.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 838
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Rojk »

Bobbo öppnar upp för en längre utlåning i sin intervju till DIF-TV.
It's easier to be an asshole to words than to people
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Hagelin har ju till och med fått namn på tröjan. Hari spelade 13-14 matcher för oss förra säsongen, fick han det? Kanske är pågång men en förlängning på Jocke.
Du menar ungraren, lånet från MoDo? :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Re:

Inlägg av Amadeus »

Henke_F skrev:
Honken skrev:
Henke_F skrev:
SebGla skrev:
Morwin skrev:Fy fan vad sug att mark valde Luleå och att challe inte varit intresserad :/

Sent from my C6603 using Tapatalk
Zabel ringde Owuya
Om det stämmer och att det inte dög att lira i DIF så kan ju "mark in da park" dra åt helvete.
Överreagerar du inte "lite".
Han har inte dragit in en massa miljoner i NHL. Är en ung spelare som vill uppåt i karriären.
Självklart väljer han att spela i en liga så högt upp som möjligt.
Blir man petad ifrån AHL och åker hem och lirar/tränar med något lag på ännu lägre nivå än vad vi ligger när han säkert hade fått varit med och tränat och konkurrerat ut våra målisar (..om han nu har något att ge), spelat matcher och haft valet att sticka när han vill, om han nu inte ville krita på för säsongen om erbjudanden från högre ligor haglar.

Så tycker jag det verkar som det är långfingret han ger oss. Då kan han få tillbaks av samma vara.

Har förövrigt ej glömt derbyt. ..och för det tredje så är Tommy Salo puckrädd, haha.
Men herregud, låg du och sov hela 10/11? Eller hakade du bara upp dig på det där jäkla derbymålet, så du missade allt annat han gjorde?

Så som han spelade upp sig och tog över förstespaden från Riddarn.
Dessutom har han inte en förbannade skyldighet att komma till DIF i AS.

Jag hade velat ha honom och jag tror han var på g när Luleå hörde av sig, men jag fattar faktiskt varför han gör det. Ung, utvecklas inte nämnvärt i AS. Han vill tillbaka till Nordamerika och det är knappast nåt lag där borta som håller ögonen på en målis i ett medelmåttigt allsvenskt lag. I Luleå däremot kan han slå igen och bli sedd.

Ok, om han varit med och spelat ner oss á la Wesslan. Det tycker jag är ett mycket längre långfinger, att han inte ens ville försökte en enda säsong att spela upp oss, än att Owuya inte vill signa oss.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

DIFtomppa skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7986215.ab

KOM IGEN NU CHALLE!
Som i (?)
• vad fan håller du på med?
• koppla på charmen och ro hem detta!
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIFtomppa »

JohanPez skrev:
DIFtomppa skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7986215.ab

KOM IGEN NU CHALLE!
Som i (?)
• vad fan håller du på med?
• koppla på charmen och ro hem detta!
koppla på charmen och ro hem detta!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bobbo lät ju väldigt optimistisk till fortsatt spel i DIF i sin intervju efter igår så jag skulle absolut inte bli förvånad att se honom stanna säsongen ut. Hoppas verkligen att det går också, han inger lugn i ytterligare ett backpar.

Dahlström däremot tror jag blir knöligare. Han lät inte lika på och dessutom ska han iväg på landslagsuppdrag. Verkar också ha fått dåligt med speltid i Örebro pga skada, snarare än bristande kvalitet (som jag förstod det som att Bobbo var här för).
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

DIFtomppa skrev:
JohanPez skrev:
DIFtomppa skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7986215.ab

KOM IGEN NU CHALLE!
Som i (?)
• vad fan håller du på med?
• koppla på charmen och ro hem detta!
koppla på charmen och ro hem detta!
Då är vi överens!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:Bobbo lät ju väldigt optimistisk till fortsatt spel i DIF i sin intervju efter igår så jag skulle absolut inte bli förvånad att se honom stanna säsongen ut. Hoppas verkligen att det går också, han inger lugn i ytterligare ett backpar.

Dahlström däremot tror jag blir knöligare. Han lät inte lika på och dessutom ska han iväg på landslagsuppdrag. Verkar också ha fått dåligt med speltid i Örebro pga skada, snarare än bristande kvalitet (som jag förstod det som att Bobbo var här för).
Ser gärna att Bobbo stannar. Nu har jag sett spelarna för lite egentligen, men jag ser nästan hellre att Hagelin stannar istället för Dahlström. (Iofs inget vi i DIF råder över, beror ju på de andra klubbarna).

Men alla inlånade spelare har klart visat vilket problem vi hela tiden haft och som jag varit tydlig med hela säsongen. Det lag vi har kontrakterat är inget givet topplag. Vi är för tunna på de flesta punkter i lagsammansättningen.

Som jag ser det behöver vi minst en stabil back och en kapabel forward (likt Hagelin) för att bredda och spetsa truppen och kunna nå top 3.

Annars kan vi nog se chanserna till kvalseriespel som väldigt små.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bamsefar
Inlägg: 71
Blev medlem: 2011-12-20

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bamsefar »

Hur skötte sig Bobbo igår? Jag tyckte han var väldigt darrig i fredags, men å andra sidan vill jag helst inte döma någon efter hans första match med ett nytt lag!
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIFtomppa »

Bamsefar skrev:Hur skötte sig Bobbo igår? Jag tyckte han var väldigt darrig i fredags, men å andra sidan vill jag helst inte döma någon efter hans första match med ett nytt lag!
Tyckte han såg bra ut igår, mycket bättre än mot Rögle senast. Hoppas han stannar en längre tid
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sPTNC »

DIFtomppa skrev:
Bamsefar skrev:Hur skötte sig Bobbo igår? Jag tyckte han var väldigt darrig i fredags, men å andra sidan vill jag helst inte döma någon efter hans första match med ett nytt lag!
Tyckte han såg bra ut igår, mycket bättre än mot Rögle senast. Hoppas han stannar en längre tid
Instämmer!
Ut med Nils i PP1 och in med Bobbo istället. 8)
Låst