Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9540
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2022-04-08 14:39:37 Höll ju på att få en ny favoritback i Schilling. Riktigt tråkigt att det inte blev längre tid i DIF. Han kändes proffsig och seriös. Lycka till framöver.
Samma här. Hoppas det föll på att han inte ville vara kvar snarare än att hans ursprung sållade bort honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Shilling är den enda förlusten av transatlantsexperimentet.... Ironiskt nog var han en av få som inte JE plockade in. Märkligt!

Rhett vek ner sig OFANTLIGT när det väl gällde. Skulle säga att han och Sören är de absolut största besvikelserna i kvalet. Helt rätt att gå skilda vägar där.

Men Shilling svider.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Schilling hade varit stommen på backsidan vi behöver tillsammans med Tom. Speciellt nu när Högga inte är med längre.

Resten av importerna är ingen förlust. Rhett var rent usel i år förutom vissa matcher på slutet där han kryddade till det lite.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2022-04-08 14:57:13 Shilling är den enda förlusten av transatlantsexperimentet.... Ironiskt nog var han en av få som inte JE plockade in. Märkligt!

Rhett vek ner sig OFANTLIGT när det väl gällde. Skulle säga att han och Sören är de absolut största besvikelserna i kvalet. Helt rätt att gå skilda vägar där.

Men Shilling svider.
Han tog ju dessutom in Falk och Aaro. Måste ju vara något slags världsrekord i misslyckade rekryteringar på en och samma säsong om man räknar ihop alla :lol: På riktigt alltså..
Spela fult
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

TheForsa skrev: 2022-04-08 15:27:16
Troligtvis kaffe nästa säsong.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mårten »

daaviid skrev: 2022-04-08 15:34:09
TheForsa skrev: 2022-04-08 15:27:16
Troligtvis kaffe nästa säsong.
Får vi verkligen hoppas
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Jag tror inte att Cederqvist blir kvar, men jag hoppas verkligen att han stannar för att lira ett år till med oss. Vi gav honom chansen och ett förtroende, och han tog det. Nu är han uttagen till Tre Kronor för Norge-matcherna. Håller tummarna för att det finns en stor gnutta tacksamhet som väger tyngre än ett bud från SHLs toppklubbar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2345
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Hade mer än gärna sett Schilling kvar, Rhett likaså! Den sistnämnda kom in fel i säsongen och jag tror att vi hade fått se han göra stor nytta med rhett förutsättningar.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2022-04-08 16:20:46 Hade mer än gärna sett Schilling kvar, Rhett likaså! Den sistnämnda kom in fel i säsongen och jag tror att vi hade fått se han göra stor nytta med rhett förutsättningar.
Ganska säker på att både Rhett och Sören lirade med skavanker. Men Rhett behöver ju en statsmannamässig lön för att försörja fru och ungar i Stockholm och det kan vi inte riktigt betala i AS.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2345
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-04-08 16:22:19
Buford skrev: 2022-04-08 16:20:46 Hade mer än gärna sett Schilling kvar, Rhett likaså! Den sistnämnda kom in fel i säsongen och jag tror att vi hade fått se han göra stor nytta med rhett förutsättningar.
Ganska säker på att både Rhett och Sören lirade med skavanker. Men Rhett behöver ju en statsmannamässig lön för att försörja fru och ungar i Stockholm och det kan vi inte riktigt betala i AS.
Ja, så är ju den nya verkligheten nu... Dock tror jag (mitt antagande) att Rhett skulle kunna gått ner i lön, vet att familjen trivdes oerhört bra i Stockholm och han brann för DIF!
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2022-04-08 16:22:19
Buford skrev: 2022-04-08 16:20:46 Hade mer än gärna sett Schilling kvar, Rhett likaså! Den sistnämnda kom in fel i säsongen och jag tror att vi hade fått se han göra stor nytta med rhett förutsättningar.
Ganska säker på att både Rhett och Sören lirade med skavanker. Men Rhett behöver ju en statsmannamässig lön för att försörja fru och ungar i Stockholm och det kan vi inte riktigt betala i AS.
Alltid lätt att skylla på det om inte annat. Tufft att erkänna att man är bedrövlig under press!

Skulle inte ens vilja ha Åberg i Division 1. Dags för DIF att visa ryggrad!
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Inlägg av Manijock »

Förresten, inte ett ljud angående Svedberg?? Inte heller Bergfors som ändå skulle kunna följa med ner. Inte helt säker på vad jag vill där. Klart man vill behålla honom både av nostalgiska skäl, och för att jag seriöst tror att han kan göra nytta i HA. Samtidigt ska det byggas nytt... Svårt!

Warg har man helt otroligt inte tackat av. Borde ha varit först av alla kan jag tycka. Oroväckande?
Praljak
Inlägg: 46
Blev medlem: 2022-02-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praljak »

Manijock skrev: 2022-04-08 16:54:32 Förresten, inte ett ljud angående Svedberg?? Inte heller Bergfors som ändå skulle kunna följa med ner. Inte helt säker på vad jag vill där. Klart man vill behålla honom både av nostalgiska skäl, och för att jag seriöst tror att han kan göra nytta i HA. Samtidigt ska det byggas nytt... Svårt!

Warg har man helt otroligt inte tackat av. Borde ha varit först av alla kan jag tycka. Oroväckande?
Håller med, blir vansinnig om dom behåller Warg
Blir ännu svårare för han att hänga med i HA eftersom där är det inte lika uppstyrt spel och det flängs mer
Warg och Arnesson helt klart sämst av backarna i år
Bort med båda
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Inlägg av Manijock »

Praljak skrev: 2022-04-08 17:02:06
Manijock skrev: 2022-04-08 16:54:32 Förresten, inte ett ljud angående Svedberg?? Inte heller Bergfors som ändå skulle kunna följa med ner. Inte helt säker på vad jag vill där. Klart man vill behålla honom både av nostalgiska skäl, och för att jag seriöst tror att han kan göra nytta i HA. Samtidigt ska det byggas nytt... Svårt!

Warg har man helt otroligt inte tackat av. Borde ha varit först av alla kan jag tycka. Oroväckande?
Håller med, blir vansinnig om dom behåller Warg
Blir ännu svårare för han att hänga med i HA eftersom där är det inte lika uppstyrt spel och det flängs mer
Warg och Arnesson helt klart sämst av backarna i år
Bort med båda
Arnesson är ju redan klar till nästa. Allt beror ju på vad han kostar. Ska inte ha en ledande lön! Tom är den enda defensiva som ska gå i fronten lönemässigt. Om han vill stanna!
Låst