Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
V-sign
Inlägg: 287
Blev medlem: 2010-04-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av V-sign »

Mäklaren skrev:Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen.
Han har väl inte levt upp till förväntningarna men samtidigt har han ju börjar komma igång nu på slutet och mot Timrå var han grym!

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... r-man.html

Han verkar ju inser det själv men menar att det blir bättre.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1270
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Henkos »

Mäklaren skrev:Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen.
BS.

Vad tycker ni om Anderssons avstängning på två matcher? Tycker gott han kunde fått två till..
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Bedrövligt.

Knätacklingar kan ödelägga karriärer, men vad fasen tombolanämnden kunde väl inte stänga av längre för det såg ju inte så farlig ut på TV, inga stödkragar, ingen bår och inget blod.

Tombolanämnden består av en hoper ryggradslösa fegisar som dömer mer efter vad media väljer att förmedla än vad som faktiskt har hänt och hur farlig situationen var.

Vår egen JOsef fick väl två matcher för att ha satt en klubba i ansiktet på Bremberg. Bremberg spelade sitt nästa byte. Ekman har inte spelat sedan smällen han fick, men men det är som vanligt med denna nämnd som inte har ryggrad nog att tänka självständigt och ta egna beslut eller också är det helt enkelt för korkade för att klara av det hela.

Helt ärligt borde klubbarna i både ishockey och fotboll gå in och kräva tydliga regler för hur olika förseelser skall bestraffas för som det är nu kan dessa nämnder agera lite som de vill. Kräv tydliga och klara regler samt att dessa skall följas så kanske man kan få upp litet förtroende för deras arbete på sikt.

Hlet klart borde avstängningen varit längre än två matcher, den borde snarast legat på 8-10 med tanken på hur illa det kan sluta med just knätacklingar.
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Steef »

För såna här saker tycker jag att man borde få avstängning minst lika länge som den tacklade blir borta.
Henkos skrev:
Mäklaren skrev:Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen.
BS.

Vad tycker ni om Anderssons avstängning på två matcher? Tycker gott han kunde fått två till..
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kentta »

Hardy har lite att klura på när Nisse och Mackan kommer tillbaka. I dagsläget tycker jag att vi har en given kedja, och det är givetvis tredjekedjan. Tycker att Mackan ska få fortsätta spela med de gamla polarna Otto och Ölve, de har visat att de vet var de har varandra. Gör ett taffligt försök på laguppställning.

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Kronwall-Printz

Eriksson-Norman-Kempe
Holmqvist-Eklund

Ekman-Krüger-Tjärnqvist
Boumedienne-Lassen

Widing-Falk-Cehlin
Eklund-Deilert

Den eviga frågan om var fasen Widing eller Ekman ska lira, ja den kan man tjata om i evigheter. Idag tyckte jag inte att Widing hade många rätt, fumlar med pucken och är alldeles för hafsig.

Vad tycker ni?

Edit; Bytte plats på två kedjor.
Senast redigerad av Kentta den 2010-11-02 23:51:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:Hardy har lite att klura på när Nisse och Mackan kommer tillbaka. I dagsläget tycker jag att vi har en given kedja, och det är givetvis tredjekedjan. Tycker att Mackan ska få fortsätta spela med de gamla polarna Otto och Ölve, de har visat att de vet var de har varandra. Gör ett taffligt försök på laguppställning.

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Kronwall-Printz

Ekman-Krüger-Tjärnqvist
Holmqvist-Eklund

Eriksson-Norman-Kempe
Boumedienne-Lassen

Widing-Falk-Cehlin
Eklund-Deilert

Den eviga frågan om var fasen Widing eller Ekman ska lira, ja den kan man tjata om i evigheter. Idag tyckte jag inte att Widing hade många rätt, fumlar med pucken och är alldeles för hafsig.

Vad tycker ni?



Håller med dig, dock så snurrade han runt fint i andra perioden och skapade ett farligt läge som dock någon sköt över.. Jag tycker Widing gott och väl kan få en plats i fjärdekedjan, han kommer igång snart på riktigt ;)

Jag tyckte Ölvestad var många skär efter idag, inte samma fart som för några omgångar sedan, börjar han bli gammal tro? :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8130
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mattias_87 »

Kentta skrev:Den eviga frågan om var fasen Widing eller Ekman ska lira, ja den kan man tjata om i evigheter. Idag tyckte jag inte att Widing hade många rätt, fumlar med pucken och är alldeles för hafsig.

Vad tycker ni?
Skulle nog byta plats på Widing och Ekman där.
Avskaffa tre mot tre.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av jensa85 »

Varför måste tvunget Ölvestad Och Ottosson vara så omöjliga att sära på?
Med full trupp tycker jag kedjorna känns givna i nuläget.

Ekman - Ottosson - Nilson
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Eriksson - Norman - Kempe
Ölvestad - Falk - Cehlin

Brodin och Fimpen avlastar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9559
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev:Varför måste tvunget Ölvestad Och Ottosson vara så omöjliga att sära på?
Med full trupp tycker jag kedjorna känns givna i nuläget.

Ekman - Ottosson - Nilson
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Eriksson - Norman - Kempe
Ölvestad - Falk - Cehlin

Brodin och Fimpen avlastar.
Detta till 100%. Ekman och Nilson tillsammans igen. Sen två linor som har fungerat bra dessa matcher.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jockmaniac »

jensa85 skrev:Varför måste tvunget Ölvestad Och Ottosson vara så omöjliga att sära på?
Med full trupp tycker jag kedjorna känns givna i nuläget.

Ekman - Ottosson - Nilson
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Eriksson - Norman - Kempe
Ölvestad - Falk - Cehlin

Brodin och Fimpen avlastar.
Mycket bra grejer detta! Skulle väldigt gärna se detta faktiskt. Men visar inte Nisse mer engagemang snarast så ska han bänkas i mina ögon.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1270
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Henkos »

Ser bra ut även om jag saknar en som kan smälla på lite och ta fighten framför mål i förstalinan men enda chansen o slippa ha Ekman i fjärde så får väl bli så.

Sen kör jag nog hellre Brodin i fjärde istället för Cehlin. Tycker han sett riktigt bra ut på sistone, imponerat på mig med fin teknik faktiskt. Bara han kan hålla sig borta från utvisningsbåset.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Crashmash »

Henkos skrev:Sen kör jag nog hellre Brodin i fjärde istället för Cehlin. Tycker han sett riktigt bra ut på sistone, imponerat på mig med fin teknik faktiskt. Bara han kan hålla sig borta från utvisningsbåset.
Cehlin har ändå gjort 3+6 på 17 matcher mot Brodins 0+3 på 15. Tycker att Brodin fungerat bäst när han inte haft så mycket istid utan istället kört fullt den lilla tiden han har. Perfekt som avlastning men med 5-7 minuter i istid.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Vem skall ta skitjobbet om du kör en kedja med Ekman - Otto - Nilson?

Vem står framför målet?

Vem sliter med tuff skridsjkoåkning?

För att skapa en riktigt bra kedja måste alla komponenter finnas med ta t ex HVs kedja med Voutilainen - Davidsson - Thörnberg.HV har garanterat bättre spelare i sin trupp än Thörnberg, men likväl lirar han med de båda förstnämnda. Orsak? Han har en del egenskaper som inte de båda andra har. Precis på samma sätt som att Ölvestad har en del egenskaper som inte Otto och Nilson har.

Sedan kan det diskuteras hur många chanser Ekman skall få i någon av de bättre kedjorna? Kanske vore bättre för den killen med lite mindre istid och faktiskt få visa att han skall spela mer och i en bättre omgivning.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Kommer Nisse upp i normal klass så har han egenskaper nästan i klass med Jimmie när det gäller skridskoåkningen, gäller att han visar det i mer en ett par byten per match dock. Inget snack om att en Ekman i form är en lirare för en första lina. Tycker nog också man skall spela Ekman - Otto - Nilson, åtminstone ge dem chansen en handfull matcher.

Men blir lite problematiskt att placera Jimmie någonstans, tycker det känns fel att ha honom i en 4:e lina... han förtjänar bättre och börjar på allvar komma igång nu igen. Skulle kanske kunna tänka mig honom i en 2:a femma med Krüger & Widing och flytta ner Tjärna. Tjärnqvist skall dock vara inne i förstauppställningen i PP varje gång.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Du kan inte peta Tjärnqvist som definitivt varit en av våra bättre spelare totalt sett till förmån för Ölvestad som varit betydligt sämre i serien så långt.

Dessutom kanske det är lite onödigt att pilla i en kedja som visat lite gryende form i Widing - Krüger - Tjärnqvist.

Vi måste våga ta obekväma beslut och placera kända namn som inte presterar i de "sämre kedjorna" eller rent av på bänken.

Tyvärr lider vi lite av att truppen är feldimensionerad med för många forwards och för få centrar.
Skriv svar