Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mäklaren »

Hm nja. Det har egentligen inte med åldern att göra. Jag gillar spelare som tar ansvar och verkligen försöker driva laget framåt. Ahlén, Jocke, Honken, Nils och till viss del Henrik Eriksson är spelare jag har respekt för.

Sörensen är också något av en favorit egentligen, men jag tycker inte att han levererar som han borde göra med tanke på att han enbart är en offensiv spelare som SKA göra en poäng per match.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:Hm nja. Det har egentligen inte med åldern att göra. Jag gillar spelare som tar ansvar och verkligen försöker driva laget framåt. Ahlén, Jocke, Honken, Nils och till viss del Henrik Eriksson är spelare jag har respekt för.

Sörensen är också något av en favorit egentligen, men jag tycker inte att han levererar som han borde göra med tanke på att han enbart är en offensiv spelare som SKA göra en poäng per match.
Sätt in en J20 i J18 och han bör ta ansvar och driva laget framåt, eller hur? Samma här, så åldern har viss betydelse.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
MadDIF
Inlägg: 29
Blev medlem: 2013-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av MadDIF »

Jag har funderat på en sak ett tag, med tanke på alla som underpresterar...

Vore det inte läge att slänga in en (förhoppningsvis) hungrig Krüger i en av våra "producerande" femmor och petar ner/bort någon av de som inte presterar som förväntat?
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Leksand »

Sjöwall skrev:Owuya hade varit riktigt trevlig att få in. Frågan är vad han väntar på? Han får uppenbarligen inget kontrakt i SHL eller något saftigt kontrakt utomlands? Han får ta en mellansäsong i DIF och satsa vidare nästa år!
Det är egentligen först nu dörren börjar se riktigt stängd ut till SHL. Enda stället där det finns lite chans är nog Örebro och det lär klarna ganska snart vad tanken är där. I övrigt lär det inte hända så mycket på den fronten i några av trupperna under resten av säsongen och då kan Qwuya sluta hoppas på SHL.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

De flesta lag gör rätt och förstärker nu, sen när alla spelare är plockade då kommer våran halvdåliga kille som värvades för sent. Challe har pengar, använd dom!!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:Enligt grisfot så är det en på G

Vem är "grisfot" och vart skriver han om det?
snufkin
Inlägg: 22
Blev medlem: 2008-12-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: eskilstuna

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av snufkin »

KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av KYLERKYLER »

Mäklaren skrev:Ljungh tycker jag fortsatt har problem. Han har dålig teknik och är svag i kroppen vilket gör att han hela tiden hamnar i tidsnöd.

Såg matchen i repris i natt också. Sörensen gör inte många rätt alltså. Han har verkligen tappat något enormt under säsongen. Den som kan få godkänt är Jocke Eriksson, extremt stabil så när som på två felpass i tredje perioden. Titta på hur han, med lugn, sköter uppspelen och träffar blad varje gång. Är extremt trygg med honom i laget. Dessutom är 15-3 i tekningar ingenting annat än världsklass.

Han tar dessutom alltid hand om snacket under time-out. Nä, Jocke har jag saknat i DIF. Skönt att ha honom tillbaka, även om man kan kräva en större poängproduktion.
Kan absolut inte hålla med om att Jocke är så jävla bra som du tycker. Bra tekare och bra passningar. Aboslut. Tyvärr suger killen i egen zon när motståndarna har pucken. Ett jävla pet med klubban. Blir rundad gång på gång. Mot Björklöven får han ta på sig två mål. Torska tek klockrent i egen zon är inte ok. Att stå och hänga utanför stolpen medan det står två spelare fria mitt i slottet är fan inte ok. Att Jocke E tar en hel del snack vid TO är väl knappast konstigt. De går ju igenom teket i anfallszon när de lyft keepern. Hur skall övriga ställa upp osv..

Hade också hoppats på större poängproduktion, kanske kommer. Har vi tur kanske han även tar sitt ansvar i försvarszon också.
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Tuzzen »

Om det nu stämmer att vi förhandlar med en MV så finns det tre möjliga utan kontrakt. och i ärlighetens namn känns ingen av dom som den MV vi skulle behöva enda som har matchvana är Robin.

Mark är inte så intresserad av HA spel enligt sig själv.

Mark Owouya

Robin Rahm

Temmu lassila
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av litto »

Har missat mycket av denna diskussion men har ni pratat om hur Lundström (Sparkad av KHL) ev. kan tänka sig spela för ett allsvenskt lag?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

litto skrev:Har missat mycket av denna diskussion men har ni pratat om hur Lundström (Sparkad av KHL) ev. kan tänka sig spela för ett allsvenskt lag?
Jag hade uppe frågan men fick svaret att han är för dyr. Hela DH-pengen räcker till 1 månads lön (och den månaden är juli). KHL-erfarna spelare drar kosing.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Inlägg av Sjöwall »

Owuya och P.Prestberg :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Tobbe_Gotland
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Visby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Tobbe_Gotland »

http://huvudstadsbladet.wordpress.com/2 ... d-malvakt/

Såg att "Djurgårdare - Oavsett vad" hade länkat detta på FB.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Det är det här som refereras till på Twitter (för de som inte orkar kolla där):
http://huvudstadsbladet.wordpress.com/2 ... d-malvakt/

Verkligen ingen aning om det har någon slags sanning i sig eller är rent påhitt.
Om schablonen är en avbild av den person det gäller kan jag definitivt tänka mig att det där är Mark i sin ikoniska keps eller dylikt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av seppuko »

Att göra ett inlägg som handlar om att vi är på Mark (vilket jag är helt övertygad om att Challe varit precis hela tiden, för hur ska han veta hur väl våra unga orutinerade målvakter klarar sig) är ganska lätt att göra, det har ju skrivits om det överallt om att vi måste ta in Mark etc.

Jag är ju en av de som gillade Mark (förutom tavlan mot ajk), att komma 1:a i Elitserien på procent (4:a på GAA) är ett bevis på att man inte är dålig. Men våran kravbild i denna förening från supportrars sida är ju helt sjuk. En målis skall rädda 200% och gärna göra 1 mål per match för att bli godkänd.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Låst