DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

KnoxBlue skrev:
BP kanske passar dig bättre?
Håll dig på mattan, DIF var DIF långt innan eld, rök och pöbelmentalitet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Fast häng med lite i konflikten som pågår just nu. Polisen har ju förklarat krig mot supportrarna och det kommer ju tyvärr eskalera enormt om dom inte backar på sina absurda krav. Mats Jonsson och Göran Rickmer som är säkerhetsansvariga på DIF respektive Bajen varnade för att polisen var på väg att gå den här vägen för länge sedan.
Polisen förklarar krig mot supportrarna? Hör du hur det låter? Samma tugg som i "orten" och precis samma mekanismer bakom (kriminella idioter).
Förr kunde arenorna vara fyllda till bredden (en gång i tiden hade Hovet enbart ståplats och plats för 17000+, derby mot AIK 13-5) och inte fan behövdes det kravallpolis inne på arenorna på grund av att folk inte kunde bete sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Fast häng med lite i konflikten som pågår just nu. Polisen har ju förklarat krig mot supportrarna och det kommer ju tyvärr eskalera enormt om dom inte backar på sina absurda krav. Mats Jonsson och Göran Rickmer som är säkerhetsansvariga på DIF respektive Bajen varnade för att polisen var på väg att gå den här vägen för länge sedan.
Polisen förklarar krig mot supportrarna? Hör du hur det låter? Samma tugg som i "orten" och precis samma mekanismer bakom (kriminella idioter).
Förr kunde arenorna vara fyllda till bredden (en gång i tiden hade Hovet enbart ståplats och plats för 17000+, derby mot AIK 13-5) och inte fan behövdes det kravallpolis inne på arenorna på grund av att folk inte kunde bete sig.
Tycker du att det är rimligt att vi inte ska få arrangera TIFOn i Sverige samt att klubbarnas egna säkerhetsansvarige blir personligt hållen i ansvaret för vad som händer?
Vem fan vill då arrangera en fotbollsmatch 2019?

Dessa flaggor ska inte få finnas på läktaren heller.
https://jarnkaminerna.se/bilder/media/9 ... a6afa7.jpg

Rimligt!
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Fast häng med lite i konflikten som pågår just nu. Polisen har ju förklarat krig mot supportrarna och det kommer ju tyvärr eskalera enormt om dom inte backar på sina absurda krav. Mats Jonsson och Göran Rickmer som är säkerhetsansvariga på DIF respektive Bajen varnade för att polisen var på väg att gå den här vägen för länge sedan.
Polisen förklarar krig mot supportrarna? Hör du hur det låter? Samma tugg som i "orten" och precis samma mekanismer bakom (kriminella idioter).
Förr kunde arenorna vara fyllda till bredden (en gång i tiden hade Hovet enbart ståplats och plats för 17000+, derby mot AIK 13-5) och inte fan behövdes det kravallpolis inne på arenorna på grund av att folk inte kunde bete sig.
Ok, läs på lite om vad som hänt senaste månaderna. Det här är inget slentrian-polishat. Som tur är verkar medierna backa supporterorganisationerna ordentligt då myndigheten tagit till absurda metoder för att få bukt på minimalt samhällsproblem (pyroteknik på arenorna).
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Fast häng med lite i konflikten som pågår just nu. Polisen har ju förklarat krig mot supportrarna och det kommer ju tyvärr eskalera enormt om dom inte backar på sina absurda krav. Mats Jonsson och Göran Rickmer som är säkerhetsansvariga på DIF respektive Bajen varnade för att polisen var på väg att gå den här vägen för länge sedan.
Polisen förklarar krig mot supportrarna? Hör du hur det låter? Samma tugg som i "orten" och precis samma mekanismer bakom (kriminella idioter).
Förr kunde arenorna vara fyllda till bredden (en gång i tiden hade Hovet enbart ståplats och plats för 17000+, derby mot AIK 13-5) och inte fan behövdes det kravallpolis inne på arenorna på grund av att folk inte kunde bete sig.
Ok, läs på lite om vad som hänt senaste månaderna. Det här är inget slentrian-polishat. Som tur är verkar medierna backa supporterorganisationerna ordentligt då myndigheten tagit till absurda metoder för att få bukt på minimalt samhällsproblem (pyroteknik på arenorna).
Själv tror jag mig kunna påstå att jag åtminstone läst allt som återgetts i media. Utan att kanske hängt med i olika diskussioner på andra forum än detta.
Bra tifo kräver inte rök och smällare. I söndags höll jag stolt upp mitt blåa ark och såg alla runt omkring göra likadant. Hela Tele2 dressades upp vackert av säkert 15 tusen Djurgårdare som hyllade sitt lag. Om tifogruppen vill få stöd för mer sånt, då swishar jag gärna. Men så fort bengalerna kommer fram och röken väller ut då ångrar jag mig. Det är något pubertalt med att hålla på med pyroteknik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

https://djurgardshjartat.se/

Ett extremt bra initiativ. Anmäl er gärna.

Och om du har möjligheten att hjälpa till med att sprida initiativet till andra sektioner inom Djurgårdsfamiljen så ta kontakt med teamet som jobbat fram detta under lång tid.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#6 stannar effektivt alla försök till konstruktivitet och flyt i anfallsspelet, kommer aldrig fatta varför han är given i startelvan

Tror fan Ragnarsson hade gjort det bättre
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:#6 stannar effektivt alla försök till konstruktivitet och flyt i anfallsspelet, kommer aldrig fatta varför han är given i startelvan

Tror fan Ragnarsson hade gjort det bättre
Vi får vara glada att GeKås FK inte satte in Ola Conny och Morgan som mittbackar. De hade gjort det bättre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:#6 stannar effektivt alla försök till konstruktivitet och flyt i anfallsspelet, kommer aldrig fatta varför han är given i startelvan

Tror fan Ragnarsson hade gjort det bättre
Tittade extra noga på honom under första halvlek igår. Uppfattade inte ett rätt beslut eller korrekt passning.
Fick en fin boll i djupet och försökte vända upp...såg.... elefantaktigt(?) ut.

Lyckades slå några kortare sidledspass i andra halvlek samt ytterligare felpass och felbeslut.
Kunde ha orsakat ett par baljor i baken ifall vi mött ett dåligt lag. Nu var ju som tur var Falkenberg uselt.
Stort tvek på honom.

Käck är ju rätt sådär också....

Märkligt när vi köper i stort sett det vi vill (med Allsvenska mått mätt). Vi värvar av de andra klubbarna russinen, ändå står vi där med en menlös kaka år efter år.

Nja.... kan köpa att vi är ett mittenlag eller på den övre halvan ett par säsonger. Men inte att torska derby efter derby efter derby efter...….år efter år efter år.....det gör fysiskt ont i kroppen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Puckey »

Jag hoppas att jag missade något i situationen med Buya, det där kändes inte värdigt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Puckey skrev:Jag hoppas att jag missade något i situationen med Buya, det där kändes inte värdigt.
Pinsam match av ByeBye, filmar konstant i 90 min.
Känns inte värdigt DIF, skulle dock gå rakt in i Solnas startelva

Ickefotboll i 75 min pga felaktig utvisning, bra lagmoral dock från DIF, att ändå lyckas hålla Ellos på utsidan hela resterande tiden

Fonn Witry borta säsongen ut?! :cry:
Det såg riktigt illa ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:#6 stannar effektivt alla försök till konstruktivitet och flyt i anfallsspelet, kommer aldrig fatta varför han är given i startelvan

Tror fan Ragnarsson hade gjort det bättre
Tittade extra noga på honom under första halvlek igår. Uppfattade inte ett rätt beslut eller korrekt passning.
Fick en fin boll i djupet och försökte vända upp...såg.... elefantaktigt(?) ut.

Lyckades slå några kortare sidledspass i andra halvlek samt ytterligare felpass och felbeslut.
Kunde ha orsakat ett par baljor i baken ifall vi mött ett dåligt lag. Nu var ju som tur var Falkenberg uselt.
Stort tvek på honom.

Käck är ju rätt sådär också....

Märkligt när vi köper i stort sett det vi vill (med Allsvenska mått mätt). Vi värvar av de andra klubbarna russinen, ändå står vi där med en menlös kaka år efter år.

Nja.... kan köpa att vi är ett mittenlag eller på den övre halvan ett par säsonger. Men inte att torska derby efter derby efter derby efter...….år efter år efter år.....det gör fysiskt ont i kroppen.
Vi kan inte lira med bara en forward. (..omplacerade mittfältare räknas ej).
En till striker behöver värvas om vi inte låter någon av de två yngre förvärven får chans att spela.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

@Frankie:

Ja, mycket märklig strategi. Vem spelar vi när Buya är skadad/avstängd?

Gissar att vi köper in anfallare så fort transferfönstret öppnar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Riktigt snygga framspelningar av Astrit idag, Rings 1-1 och 3-1 var ju inte kattskit heller


Att DIF ligger 3:a i serien trots till stora delar krampaktigt spel säger allt om Allsvenskan, bland de svagare ligorna i Europa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Skönt att ta uppehåll och ligga tvåa, samtidigt som bajen blir förnedrade på kamratvallen. På något sätt är ändå bajens stigande stjärna de senaste åren något jag ogillar mycket mer än att vår uråldriga antagonist gnaget till och från lyckas. Stockholm mot Solna. Då behövs inte vraken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar