Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Janos skrev:
sensei skrev:Nej, var. "Vart" är talspråk och kan närmast beskrivas som en förkortning av "var åt".

Det hör inte alls till topic. Är det viktigt för dig att alla inlägg som skrivs så här i höstrusket hör till topic?
Personligen bryr jag mig inte.

Men har läst lite inlägg från mods att denna tråd spårat ur flera gånger. Jag menar, varför inte bara göra som dom säger?
Mot bakgrund av att du tokigt nog försökte "rätta" mitt korrekta användande av "var", förvånas vi lite över att du egentligen inte bryr dig.

Nåväl, varför skall Tony Zabel avgå? Varför kommer Hagelin floppa?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

sensei skrev:Mot bakgrund av att du tokigt nog försökte "rätta" mitt korrekta användande av "var", förvånas vi lite över att du egentligen inte bryr dig.
Hela inlägget handlar om att hålla sig till ämnet eller ej. Ändrat nu.
Nåväl, varför skall Tony Zabel avgå? Varför kommer Hagelin floppa?
För att det inte håller. Zabel är en överskattad tränare (Som inte har mer än lite bra resultat i J20 att luta sig emot. Han har och kommer aldrig prestera mer än i J20. Han är kort och gott för dåligt för denna nivån.

Hagelin är en medioker lirare, i klass med Mattias Carlsson. Gjort ett bra år som han lever på sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

Janos skrev:
sensei skrev:Mot bakgrund av att du tokigt nog försökte "rätta" mitt korrekta användande av "var", förvånas vi lite över att du egentligen inte bryr dig.
Hela inlägget handlar om att hålla sig till ämnet eller ej. Ändrat nu.
Nåväl, varför skall Tony Zabel avgå? Varför kommer Hagelin floppa?
För att det inte håller. Zabel är en överskattad tränare (Som inte har mer än lite bra resultat i J20 att luta sig emot. Han har och kommer aldrig prestera mer än i J20. Han är kort och gott för dåligt för denna nivån.

Hagelin är en medioker lirare, i klass med Mattias Carlsson. Gjort ett bra år som han lever på sen.
Skarpt ändå att kunna konstatera att en tränare som nu gör sin första hela säsong efter J20 aldrig kommer leverera mer än i just J20.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 1962FenderStrat »

Reportage om Johner & Saviano ikväll på TV10, börjar nu.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

sensei skrev:
Janos skrev:

sensei skrev:Var bor du?
Vart

Detta hör till topic hur?
Nej, var. "Vart" är talspråk och kan närmast beskrivas som en förkortning av "var åt".

Det hör inte alls till topic. Är det viktigt för dig att alla inlägg som skrivs så här i höstrusket hör till topic?
Vi som kan lite ryska vet att det är skillnad på befintlighet (var/gde) och riktning (vart/kuda). Det är samma sak på svenska.

Förstår sen inte hur Jocke skulle kunna floppa. Det är väl ändå ingen som förväntar sig storverk av honom?
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

JohanPez skrev:Skarpt ändå att kunna konstatera att en tränare som nu gör sin första hela säsong efter J20 aldrig kommer leverera mer än i just J20.
Så är det. Vi får se om hyllningarna till Tony är lika stora i mars månad.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

Janos skrev:
JohanPez skrev:Skarpt ändå att kunna konstatera att en tränare som nu gör sin första hela säsong efter J20 aldrig kommer leverera mer än i just J20.
Så är det. Vi får se om hyllningarna till Tony är lika stora i mars månad.
Det är ingen som har "hyllat" honom. Get your facts straight.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

Metal Machine skrev:Det är ingen som har "hyllat" honom. Get your facts straight.
Visst det har inte gått så långt att man tycker upp tröjor med texten Tony "The Godfather" Zabel.
Men ska vi vara ärliga så verkar denna man blivit DIFs heliga ko. All kritik mot honom avskrivs som "troll" "ge honom chansen" "Bajenklass" "Han har ett högt poängsnitt"

Vi måste lära oss att vara självkritiska, sitter vi bara och säger, "jaja förlust igen, vi vinner nästa match" osv kommer vi bli ett mittenlag i HA.

Det gäller att vakna innan det är försent.
Senast redigerad av Janos den 2013-11-21 22:41:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
Metal Machine skrev:Det är ingen som har "hyllat" honom. Get your facts straight.
Visst det har inte gått så långt att man tycker upp tröjor med texten Tony "The Godfather" Zabel.
Men ska vi vara ärliga så verkar denna man blivit DIFs heliga ko. All kritik mot honom avskrivs som "troll" "ge honom chansen" "Bajenklass" "Han har ett högt poängsnitt"

Vi måste lära oss att vara självkritiska, sitter vi bara och säger, "jaja förlust igen, vi vinner nästa match" osv kommer vi bli ett mittenlag i HA.
Kommer du per automatik vara negativ till allting som gäller DIF eller gäller det bara Zabel och Hagelin?
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

SirDIFalot skrev:Kommer du per automatik vara negativ till allting som gäller DIF eller gäller det bara Zabel och Hagelin?
Se här, exakt detta jag menar.

För att svara på din fråga. Självklart inte, jag har bara känslan att Tony är fel man att ta oss tillbaka.

Ang Hagelin, jag hoppas verkligen få ta tillbaka sågningen jag gjorde av honom. Nåt säger mig dock att tongångarna kommer vara annorlunda efter fem matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
SirDIFalot skrev:Kommer du per automatik vara negativ till allting som gäller DIF eller gäller det bara Zabel och Hagelin?
Se här, exakt detta jag menar.

För att svara på din fråga. Självklart inte, jag har bara känslan att Tony är fel man att ta oss tillbaka.

Ang Hagelin, jag hoppas verkligen få ta tillbaka sågningen jag gjorde av honom. Nåt säger mig dock att tongångarna kommer vara annorlunda efter fem matcher.
Hur dålig kan han vara? Han är ju inte värvad som en uttalad förstakedjespelare direkt. Vart ligger dina förväntningar?
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

SirDIFalot skrev:Hur dålig kan han vara? Han är ju inte värvad som en uttalad förstakedjespelare direkt. Vart ligger dina förväntningar?
Att han kan bidra till att väcka laget och får in lite poäng. (Vilken han visast att han kan, 20 mål för någon säsong sen)

Åker han runt och sover under matcherna är det en skaplig flopp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
SirDIFalot skrev:Hur dålig kan han vara? Han är ju inte värvad som en uttalad förstakedjespelare direkt. Vart ligger dina förväntningar?
Att han kan bidra till att väcka laget och får in lite poäng. (Vilken han visast att han kan, 20 mål för någon säsong sen)

Åker han runt och sover under matcherna är det en skaplig flopp.
Klart det är en flopp om han åker runt och sover. Men han har inte det ryktet om sig direkt. Hans 20 mål säsong klassar jag som ett "career year", tror inte han kan göra om det. Han hade flyt ett år där puckarna studsade in mer än de borde. Lex Mathias Tjärnqvist säsongen 10/11. Jag hoppas han kan bidra med något som exempelvis Kalin, Sundberg och några andra fjunisar inte klarat av. Antingen gnugga eller göra poäng. Tyvärr har ju inte våra yngsta eller huddinga-grabbarna lyckats bidra med varken eller.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Jag har inte sett Hagelin så mycket men på Eliteprospects är beskrivningen att han ska vara riktigt bra på att skapa ytor till sina lagkamrater, vilket är (om han lyckas med just det!) helt otroligt viktigt för att få igång våra skyttar! "Fysisk spelstil" - de kan ju behövas om man kollar på hur mesiga vi blir när vi möter ett lag med den spelstilen.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av klintan85 »

pulverapa skrev:
klintan85 skrev:Jag tycker att man antingen ska ta in säcken eller Kenta Johansson som tränare det behövs lite rutin.
Ska vi verkligen gå i samma fälla återigen? Nä, nu får det vara slut på inaveln!
Hur kan Kenta Johansson vara inavel bara för att han har spelat i DIF? Det är väl inge fel med en tränare som har stora meriter men som samtidigt har stort hjärta för DIF och samma gäller Säcken.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst