Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Riktnr08 »

Holm är både stor, snabb och syns lite till skillnad från Press ... Och det var alltså inget positivt att synas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Göte skrev:Känns som Norell har mer potential än Holm. Ang Falk så har dom redan förlängt med han, så då ser jag inte nån plats för Holm. Till det Holm används till så är han på tok för dålig på skridskorna, använder inte sin kropp. Nej tack.
Är Holm för dålig på skridskorna?
Expert.
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Ja, det tycker jag. Kolla själv när han vänder från framlänges till baklänges. Ganska viktigt för en back. Det är vad jag tycker. Finns säkert en hel del som håller med mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Göte skrev:Ja, det tycker jag. Kolla själv när han vänder från framlänges till baklänges. Ganska viktigt för en back. Det är vad jag tycker. Finns säkert en hel del som håller med mig.
Jag tycker skridskoåkningen är hans absoluta styrka och klart bäst av våra backar när det kommer till det.
Expert.
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Hoppas jag inte behöver slita bort mitt hår pga. han imorgon. ☺
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
Göte skrev:Ja, det tycker jag. Kolla själv när han vänder från framlänges till baklänges. Ganska viktigt för en back. Det är vad jag tycker. Finns säkert en hel del som håller med mig.
Jag tycker skridskoåkningen är hans absoluta styrka och klart bäst av våra backar när det kommer till det.
Ja, han är i klass med Högström på skridskorna.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robin_dif »

Holms största styrka är väl hans skridskoåkning ? Både snabb och väldigt rörlig skulle jag säga.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Förstår forfarande inte riktigt varför det var så bråttom att förlänga med Falk.. En av dom mindre lyckade spelarna den här säsongen, står Norell och Hank på tur?
Spela fult
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Tror jag aldrig sett en spelare ramla så mycket på egen hand som Norell
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Edmonton Oilers signerade precis Jere Sallinen. Detta måste väl ändå förändra Tomi Sallinens framtida planer på spel i Jokerit (om de ens funnits)?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Kan Holm köpa att spela i ett tredje backpar och ha en lön därefter ser jag inget fel i att förlänga. Att han skall figurera bland toppfyra backarna ser jag dock inte som troligt.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sPTNC »

Glory1 skrev:Tror jag aldrig sett en spelare ramla så mycket på egen hand som Norell
Norell får ju J.Lundqvist att se vass ut på skridskorna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

robin_dif skrev:Holms största styrka är väl hans skridskoåkning ? Både snabb och väldigt rörlig skulle jag säga.
Instämmer. Tycker han spelat riktigt bra nu när det hettat till på slutet.
Helt given i min bok. En sådan där "osynlig" back som alla framgångsrika lag behöver. Alla kan inte vara lovande juniorer eller toppbackar i ett lag.

Hade Holm haft ett bättre spelsinne vore han gjuten i NHL. Spelförståelsen är hans akilleshäl och det är inte helt enkelt att träna sig till. Men för varje år en seriös spelare får på nacken så brukar även detta utvecklas. Tror Holm kommer fortsätta växa sakta men säkert. Lär få avsluta med ett par lukrativa år utomlands vad det lider.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mutation »

Agreed, Holm sköter sig riktigt duktigt där bak. Han verkar göra den roll som passar honom.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Cirith Ungol »

Jag har absolut inget hockeyöga som er andra här och jag märker sällan Holm, men enligt mig är en bra egenskap för en back eftersom det tyder på att han gör sitt jobb och sällan gör stora misstag.

Har inget emot att det förlängdes med Falk. Han tog stora steg förra året och kanske en ny tränare höjer honom några nivåer till. Norell och Press är jag beredd att ge ett år till.
Låst