Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Hajduk »

Vi återkommer när vi beslutat om release-party för låten. Något event i samband med en match kommer det med större sannolikhet bli.
Tyvärr är det väldigt dyrt att producera musik, trots vissa rabatter. Vi har ju dock förhoppningen om att kunna producera fler låtar och fixa en riktig härlig DIF-skiva. Det känns som att det var alldeles för länge sen men som sagt är det bara pengar som hindrar då vi får betala allting själva från våra egna sparbössor. Vi hoppas iaf att det ger god avkastning åt insamlingen. Kan vi få någon som sponsrar med studio och master så kan vi fixa en bunt låtar.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Hajduk »

emilin skrev:Är det helt omöjligt att sälja in eran öl till Grekiska Kolgrillsbaren, bara till Hammarbybacken eventet.
Efter tävlingen är avgjord så samlas vi alla för en ”After Run” där det finns tid att snacka med spelare, ledare, kansli och olika supporterorganisationer. Grekiska Kolgrillsbaren bjuder dessutom samtliga löpardeltagare på ett lättare tilltugg och för dom som inte tävlar går det bra att köpa samma mat för en billig peng. Ta gärna med kontanter.

Vore ju grymt att få avsluta dagen med en äkta Djurgårds bira :D
Mejla Martin för frågor om köp av ölen: martin@djurgardshjalpen.com

Det finns ju inga hinder för att andra ska ta in ölen men vi ser ju helst ett långsiktigt åtagande.
Pratade med Berit idag om de ville ta in ölen på Östra. Vi kan iaf säga att det inte är omöjligt. ;)
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Henkos »

Om ölen släpps på systemet så är det bara i Sthlm antar jag?
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

Henkos skrev:Om ölen släpps på systemet så är det bara i Sthlm antar jag?
När ölen släpps på systemet så kan man beställa den till vilken butik man vill.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

När får vi se Klaus i denna fina tröja igen?

Är det långt kvar pengar mässigt för att nå upp till ett nytt kontrakt med Djurgården?

Finns det någon deadline innan han går till någon annan klubb?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
När får vi se Klaus i denna fina tröja igen?

Är det långt kvar pengar mässigt för att nå upp till ett nytt kontrakt med Djurgården?

Finns det någon deadline innan han går till någon annan klubb?
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Det var det jag var rädd för.

Med andra ord är vi otroligt fuckade om vi inte hostar upp cash inom en snar framtid..

Men, hur ligger vi till i insamlingen, hur mycket fattas det för att han ska skriva på? In med ölet fort i beställningssortimentet på bolaget, tack! Klirr klirr i kassan.
Bild
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av #87 »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Det var det jag var rädd för.

Med andra ord är vi otroligt fuckade om vi inte hostar upp cash inom en snar framtid..

Men, hur ligger vi till i insamlingen, hur mycket fattas det för att han ska skriva på? In med ölet fort i beställningssortimentet på bolaget, tack! Klirr klirr i kassan.
Vill vi ens ha in Kalus? I mina ögon vore det bättre att ha lite is i magen och se vad som behövs längre fram..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Det var det jag var rädd för.

Med andra ord är vi otroligt fuckade om vi inte hostar upp cash inom en snar framtid..

Men, hur ligger vi till i insamlingen, hur mycket fattas det för att han ska skriva på? In med ölet fort i beställningssortimentet på bolaget, tack! Klirr klirr i kassan.
Vill vi ens ha in Kalus? I mina ögon vore det bättre att ha lite is i magen och se vad som behövs längre fram..
Håller med dig. Tror vi kan behöva en back mer. Eller än värre, kanske en målvakt om det skulle skita sig rejält.

Men skulle ändå inte säga nej till honom. Men kan gå hur som helst. Han kan lika gärna göra 10 p och hamna i fjärdelinan eller bli vår Ölvestad a la 09/10 och lira med Saviano och Johner i förstakedja och komplettera med lite kraft.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

#87 skrev:
Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Det var det jag var rädd för.

Med andra ord är vi otroligt fuckade om vi inte hostar upp cash inom en snar framtid..

Men, hur ligger vi till i insamlingen, hur mycket fattas det för att han ska skriva på? In med ölet fort i beställningssortimentet på bolaget, tack! Klirr klirr i kassan.
Vill vi ens ha in Kalus? I mina ögon vore det bättre att ha lite is i magen och se vad som behövs längre fram..
Challe vill ha in Kalus.

Semestertider är inte bra insamlingstider och vi kommer snart med en uppdatering gällande läget och vad som händer i höst!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Något säger mig att detta lagbygge skulle må mycket bra av att få in en defensivt pålitlig back.

Sedan tror jag också tyvärr att denna insamling kommer gå sämre än den till Otto av den enkla anledning att pengarna till Otto var för att rädda en ikon med gigantiskt DIF-hjärta och för en sådan är det enklare att kasta upp pengar jämfört med en spelare som Kalus.

På sikt kan dock grejer som ölen ge en pålitlig inkomst varje månad, om den kommer att kunna säljas på systembolaget och på rätt ställen i Stockholm.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Djurgårdshjälpen

Inlägg av Fricke »

cCat skrev:
#87 skrev:
Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Han får gå till någon annan klubb när han vill.
Det var det jag var rädd för.

Med andra ord är vi otroligt fuckade om vi inte hostar upp cash inom en snar framtid..

Men, hur ligger vi till i insamlingen, hur mycket fattas det för att han ska skriva på? In med ölet fort i beställningssortimentet på bolaget, tack! Klirr klirr i kassan.
Vill vi ens ha in Kalus? I mina ögon vore det bättre att ha lite is i magen och se vad som behövs längre fram..
Challe vill ha in Kalus.

Semestertider är inte bra insamlingstider och vi kommer snart med en uppdatering gällande läget och vad som händer i höst!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ska det långsiktigt bli riktiga pengar så ska ni instifta ett medlemskap med en månatlig medlemsavgift i kanske tre kategorier 50 kr, 100 kr eller 500 kr.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av DIF_Soldier »

Om man tittar på laget såhär på förhand ser iallafall jag mycket hellre exempelvis David Printz istället för Kalus som Fansens spelare.

Bekant med organisationen - och ett bekant ansikte för oss fans, gör sällan en dålig match, bidrar med rutin och stabilt grundspel och är framförallt klubblös och vad jag kan förmoda hyfsat kall på marknaden.

Med andra ord har han alla kvalifikationer som krävs och är enligt mig den spelartyp vi saknar i laget.

Kalus var okej men var egentligen bara riktigt bra i vissa hemmamatcher och nästan uteslutande osynlig på bortaplan. Printz kommer att vara stabil hela säsongen och missar sällan en match.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-08-01 09:13:14, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Don66-2 »

DIF_Soldier skrev:Om man tittar på laget såhär på förhand ser iallafall jag mycket hellre exempelvis David Printz istället för Kalus som Fansens spelare.
Är böjd att hålla med, känns inte som att det finns NÅGON back i truppen som klarar att stå emot starka forwards idag.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av diftobbe89 »

DIF_Soldier skrev:Om man tittar på laget såhär på förhand ser iallafall jag mycket hellre exempelvis David Printz istället för Kalus som Fansens spelare.

Bekant med organisationen - och ett bekant ansikte för oss fans, gör sällan en dålig match, bidrar med rutin och stabilt grundspel och är framförallt klubblös och vad jag kan förmoda hyfsat kall på marknaden.

Med andra ord har han alla kvalifikationer som krävs och är enligt mig den spelartyp vi saknar i laget.

Kalus var okej men var egentligen bara riktigt bra i vissa hemmamatcher och nästan uteslutande osynlig på bortaplan. Printz kommer att vara stabil hela säsongen och missar sällan en match.
Skriver faktiskt under på det där soldaten, Printz hade smakat mumma.

Är det något vi saknar så är det en spelartyp som Printz, skulle kännas tryggt med en rutinerad defensiv back i truppen.
Spela fult
Skriv svar