Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av kaminor »

Patrick Yetman!

Sen hade man ju inte gråtit floder om typ Stefan Warg var aktuell. Stor, stark back.

Målvakt lär inte vara aktuell som sagt. Om så varit fallet hade jag ju föredragit Mark Owuya.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Missförstå mig inte. Jag hoppas inte att Zabel försvinner. Men om han nu skulle göra det, vad tror ni om möjligheterna om att ta upp Säcken och ner med Zabel i J20 igen? Bra eller dåligt?
Hans är ju ganska meriterad och jag tror absolut att han skulle vara ett alternativ om det mot förmodan skulle göras ett byte!
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: Fast hoppas man på att gå upp så räcker nog knappast det.. Vi skulle behöva en trygg målvakt utöver det vanliga, som kan rädda oss lite då och då.. Men då behövs en djup plånbok, vilket jag inte tror vi har i dagsläget ;)
Jag det skulle ju vara trevligt. Tyvärr så har alla våra målvakter som blivit bra samtidigt gått sönder efter dumma pååkningar (eftersom DIF inte bryter nyckelbenet på forwards som är framme och kör på keepern). Djurgården kan producera talanger men målvaktshjältar är ingenting som föreningen vaskat fram på bra länge och vi har inte råd att värva en färdig stjärnkeeper.
Låt Adam eller Mattsson stå hela tiden. Mattsson är verkligen ingen dålig keeper, han behöver erfarenheten och kan säkert spika igen om han får förtroendet.
Adam släpper två puckar per match enligt statistiken och även det skall vi kunna jobba från om vi fortsätter utveckla spelet och börjar göra mål igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Helt fel tråd, men...

Så, äntligen 19/11 Internationella Världstoalettdagen.

Vad är DIF:s ledord en dag som denna?
-Skit in, Skit ut ? :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av medu82 »

Praetori skrev:Jag det skulle ju vara trevligt. Tyvärr så har alla våra målvakter som blivit bra samtidigt gått sönder efter dumma pååkningar (eftersom DIF inte bryter nyckelbenet på forwards som är framme och kör på keepern). Djurgården kan producera talanger men målvaktshjältar är ingenting som föreningen vaskat fram på bra länge och vi har inte råd att värva en färdig stjärnkeeper.
Låt Adam eller Mattsson stå hela tiden. Mattsson är verkligen ingen dålig keeper, han behöver erfarenheten och kan säkert spika igen om han får förtroendet.
Adam släpper två puckar per match enligt statistiken och även det skall vi kunna jobba från om vi fortsätter utveckla spelet och börjar göra mål igen.
Personligen tycker jag Mattsson ser betydligt stabilare ut än Adam...
Som en sa bättre att ge någon förstaspaden men körda 4-5/2 så att båda iaf får möjlighet att utvecklas.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Honken »

Angående våra målvakter så har jag varierat under säsongen av vem som är bäst av dem.

Att vara objektiv efter en förlust är inte lätt, detsamma gäller efter en vinst. Ett mindre bra målvaktsspel spelar inte så stor roll då och glöms lätt bort.

De två senaste matcherna har inte målvaktsspelet varit bra, sett till statistiken ca 80 i SVS%. Men det är inte där problemet ligger sett över säsongen.
Det är att det görs för lite mål i spel 5 mot 5. Ett mål till till i snitt per match och DIF hade gjort mest mål av alla lag i ligan och hade antagligen lett densamma ganska klart.

Om jag har förstått DIF 2 matchers taktik för våra målvakter rätt så kör man med det upplägget för att de ska kunna köra mer fys under den tiden de inte står. De behöver bli starkare i bål och annat för att bli bättre och orka med ett hårdare matchande framöver. De bara är 21 år.

Längre fram i serien så får vi antagligen se ett annorlunda matchande av dem.

Sett till statistiken
Det skiljer endast 57 sekunder i MIP och 42 SVS mellan dem.
Adam leder SVS% med 91,11% mot 89,82 för Johan.
GAA är 1,85 respektive 2,59. Adam ligger på 3:e plats bland målvakterna i den ligan, klart godkänt.
Adams statistik är OK, Johans är det inte.

En lite jämförelse med våra målvakter tidigare säsonger.

Pickard 12/13 2,15, 91,81%
Reideborn 12/13 2.27 92.08% (11 matcher)
Wesslau 11/12 2,35 91,68%
Owuya 10/11 2,18 92,68% (Vann SVS% ligan)
Wesslau 09/10 2,29 91,70%
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jimpen »

När DIFs målvakter börjar göra dåliga matcher händer detta..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7870940.ab

Rahm får gå från brynäs då de värvat in starkbaum
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bocas »

Hoppas nu ingen kommer på tanken att plocka in Rahm. En dopad värmlänning. Fy fan.
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jimpen »

Hans karriär går spiiiiiiikrakt nedåt
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Snubben har ju verkligen varit värdelös i Brynäs under 1,5 år. Hade han haft ett utländskt pass hade han förstås fått gå mycket tidigare.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andy »

Honken skrev:Angående våra målvakter så har jag varierat under säsongen av vem som är bäst av dem.

Att vara objektiv efter en förlust är inte lätt, detsamma gäller efter en vinst. Ett mindre bra målvaktsspel spelar inte så stor roll då och glöms lätt bort.

De två senaste matcherna har inte målvaktsspelet varit bra, sett till statistiken ca 80 i SVS%. Men det är inte där problemet ligger sett över säsongen.
Det är att det görs för lite mål i spel 5 mot 5. Ett mål till till i snitt per match och DIF hade gjort mest mål av alla lag i ligan och hade antagligen lett densamma ganska klart.

Om jag har förstått DIF 2 matchers taktik för våra målvakter rätt så kör man med det upplägget för att de ska kunna köra mer fys under den tiden de inte står. De behöver bli starkare i bål och annat för att bli bättre och orka med ett hårdare matchande framöver. De bara är 21 år.

Längre fram i serien så får vi antagligen se ett annorlunda matchande av dem.

Sett till statistiken
Det skiljer endast 57 sekunder i MIP och 42 SVS mellan dem.
Adam leder SVS% med 91,11% mot 89,82 för Johan.
GAA är 1,85 respektive 2,59. Adam ligger på 3:e plats bland målvakterna i den ligan, klart godkänt.
Adams statistik är OK, Johans är det inte.

En lite jämförelse med våra målvakter tidigare säsonger.

Pickard 12/13 2,15, 91,81%
Reideborn 12/13 2.27 92.08% (11 matcher)
Wesslau 11/12 2,35 91,68%
Owuya 10/11 2,18 92,68% (Vann SVS% ligan)
Wesslau 09/10 2,29 91,70%
Tack för ett bra inlägg Honken!

Det är inlägg som dessa som gör detta forum värt att läsa år efter år!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 1962FenderStrat »

Någon som vet varför man valt att spela Lindberg framför Liljendahl för några matcher sen? I J20 har den förra har 11p mot 19p för den senare. Liljendahls plus minus är dessutom mycket bättre. +6 vs -2

http://stats.swehockey.se/Teams/Info/PlayersByTeam/3940
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Någon som vet varför man valt att spela Lindberg framför Liljendahl för några matcher sen? I J20 har den förra har 11p mot 19p för den senare. Liljendahls plus minus är dessutom mycket bättre. +6 vs -2

http://stats.swehockey.se/Teams/Info/PlayersByTeam/3940
Typ, varför fick Zibanejad chansen från J20 under säsongen 10/11 när Måns Krüger, Arvid Strömberg, Fredric Weigel, Gerard Hanson etc hade fler poäng än honom...

Förhoppningsvis tittar ledningen på annat.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av android »

1962FenderStrat skrev:Någon som vet varför man valt att spela Lindberg framför Liljendahl för några matcher sen? I J20 har den förra har 11p mot 19p för den senare. Liljendahls plus minus är dessutom mycket bättre. +6 vs -2

http://stats.swehockey.se/Teams/Info/PlayersByTeam/3940
Lindberg är riktigt bra. Oftast som bäst efter jul dock. Hade däremot inte haft något emot att testa liljendahl istället för Sundberg ett par matcher.
Född till sportchef.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 1962FenderStrat »

Av det lilla jag sett är jag övertygad om att Liljendahl är flera resor bättre än Sundberg.
Låst