Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
SOCKU
Inlägg: 13
Blev medlem: 2015-01-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SOCKU »

minalman skrev:
SOCKU skrev: aktivt blivit motarbetad av Kaarel m.fl. hade du nog inte hellre haft den orken i dagsläget.
"Aktivt motarbetad av Kaarel m.fl.". Låter som att det borde finnas en rik källa av aktuella exempel att ösa ur, om man kan göra sådana uttalanden.
Vad vill du veta då? Att folk blir utskickade från hovet bara för att de bär vissa typer av kläder eller vissa loggor som anses vara opassande är bara ett exempel på hur folk har provocerats sedan Mackan-övergången. Du får gärna PM:a mig om du vill veta mer hur vissa av oss behandlas i dagsläget.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Det verkar ju skumt. Du borde polisanmäla sådant!
Tror inte att PM:a någon random forumit hjälper din situation som illa behandlad åskådare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

SOCKU skrev:
minalman skrev:
SOCKU skrev: aktivt blivit motarbetad av Kaarel m.fl. hade du nog inte hellre haft den orken i dagsläget.
"Aktivt motarbetad av Kaarel m.fl.". Låter som att det borde finnas en rik källa av aktuella exempel att ösa ur, om man kan göra sådana uttalanden.
Vad vill du veta då? Att folk blir utskickade från hovet bara för att de bär vissa typer av kläder eller vissa loggor som anses vara opassande är bara ett exempel på hur folk har provocerats sedan Mackan-övergången. Du får gärna PM:a mig om du vill veta mer hur vissa av oss behandlas i dagsläget.
Varför kan du inte ta upp det på forumet då? Om ni nu är så jävla kränkta och dåligt behandlade.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Stockport
Inlägg: 18
Blev medlem: 2013-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Knappast nåt som stödjer oss i det läget vi är

Inlägg av Stockport »

Sånt jävla bullshit !!
Snack om popcorn och Cola ?
Har aldrig haft en annan tanke än att stötta mitt lag i vått och torrt.
Att stå i klacken och försöka överrösta sin egen klack med hatramsor mot styrelsen ?
Kalla det vad du vill men inte fan stöttar det laget i det läge vi befinner oss, ser du hellre att styrelsen avgår och vi åker ner igen ??
Det är fan nu laget behöver oss mer än någonsin !!!
SOCKU skrev:
Stockport skrev:Att klacken splittras och man ägnar mer tid åt att hata styrelsen än att älska sitt lag ??
Otroligt !!
Vad vinner vi som lag på detta ? I det läget vi är behövs allt stöd vi kan få, det fattar tydligen inte alla som går på matcherna. Oavsett vad ni tycker om styrelsen om dom ska avgå eller vad dom ska göra så finns det ingen anledning att låta detta drabba vår "7:e spelare på isen" OM styrelsen avgår och vi åker ur har ni vunnit nåt då ??
Alla borde istället sluta upp för att hjälp DIF klara detta år så vi kan börja satsa framåt, uppåt mot nya guld nästa säsong med fler spetsvärvningar och ett lika bra tryck på hovet som vi brukar ha.
STÅ UPP FÖR DJURGÅRDEN OCH SJUNG FÖR VÅRAT LAG
Att du tillhör en av de 95% som tycker det är okej att styrelsen aktivt väljer att provocera samt vara extremt supporterfientliga samtidigt som du inte vill att det ska råda yttrandefrihet i vår demokratiska förening får du stå för. Du tycker säkert det är jobbigare när kioskerna höjer priserna på popcorn + cola med 10kr medan vissa andra värderar andra saker högre. Det är väl klart som fan att vi vill stötta Djurgården och ge dem det stöd som de förtjänar men hade du suttit i vår sits och aktivt blivit motarbetad av Kaarel m.fl. hade du nog inte hellre haft den orken i dagsläget.
SOCKU
Inlägg: 13
Blev medlem: 2015-01-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Knappast nåt som stödjer oss i det läget vi är

Inlägg av SOCKU »

Stockport skrev:Sånt jävla bullshit !!
Snack om popcorn och Cola ?
Har aldrig haft en annan tanke än att stötta mitt lag i vått och torrt.
Att stå i klacken och försöka överrösta sin egen klack med hatramsor mot styrelsen ?
Kalla det vad du vill men inte fan stöttar det laget i det läge vi befinner oss, ser du hellre att styrelsen avgår och vi åker ner igen ??
Det är fan nu laget behöver oss mer än någonsin !!!
Oj förlåt, menade såklart delicatoboll och kaffe!

Verkar ju förövrigt inte finnas någon mening att ens diskutera frågan längre när folk ständigt ser allt i ett kortsiktigt perspektiv istället för att tänka i det långa loppet. Visst som fan att jag vill att vi ska hålla oss kvar, men för några av oss finns det så mycket mer inom klubben som vi värderar högre än i vilken serie vi spelar, men men.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Knappast nåt som stödjer oss i det läget vi är

Inlägg av Daniel942 »

SOCKU skrev:
Stockport skrev:Sånt jävla bullshit !!
Snack om popcorn och Cola ?
Har aldrig haft en annan tanke än att stötta mitt lag i vått och torrt.
Att stå i klacken och försöka överrösta sin egen klack med hatramsor mot styrelsen ?
Kalla det vad du vill men inte fan stöttar det laget i det läge vi befinner oss, ser du hellre att styrelsen avgår och vi åker ner igen ??
Det är fan nu laget behöver oss mer än någonsin !!!
Oj förlåt, menade såklart delicatoboll och kaffe!

Verkar ju förövrigt inte finnas någon mening att ens diskutera frågan längre när folk ständigt ser allt i ett kortsiktigt perspektiv istället för att tänka i det långa loppet. Visst som fan att jag vill att vi ska hålla oss kvar, men för några av oss finns det så mycket mer inom klubben som vi värderar högre än i vilken serie vi spelar, men men.
Jag håller med dig om att man ska tänka långsiktigt, men just i år är det väldigt känsligt. Åker vi ur så lär vi aldrig gå upp igen - så är det bara. Och jag ser gärna DIF i högsta serien.
Därför hoppas jag att man nu flyttar på problemet och tar det efter säsongen - grabbarna på isen behöver vårt stöd!
DIF!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

Precis. Det är väldigt många som är med er som känner er svikna av styrelsens agerande, bara det att ni själva inte verkar kunna läsa in det i diverse forum. Det enda är att vi tycker inte det är rätt forum att ta detta på de kvarvarande hemmamatcherna. Den övergripande diskussionen anser jag vi rett ut nu, angående MN och annat. Men vi är i ett prekärt läge nu, där om allt går åt pipsvängen sportsligt och vi skulle åka ur troligen skulle innebära slutet på våran hockeysektion. Visst skulle Djurgården kunna finnas kvar om vi åker ur, men om ingen finansiär skulle gå in skulle möjligheterna att gå upp igen och slåss om guld i framtiden vara lika med 0.

Så vänta tills efter säsongen så kommer flertalet ansluta sig till er och så kan ni tillsammans manifestera och sedan rösta in en ny styrelse på kommande medlemsmöte (brukar vara på sommaren).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av jbknigts »

Har förståelse att folk känner sig svikna. Men att stå på matcherna och skrika avgå drabbar bara våra spelare på isen. Kan omöjligt vara viktigare att skrika avgå än att hjälpa vårat lag i den viktigaste säsongen nånsin. Ta det på årsmötet, där har vi alla möjlighet att göra våra röster hörda
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Knappast nåt som stödjer oss i det läget vi är

Inlägg av Tabarnak »

SOCKU skrev:
Stockport skrev:Sånt jävla bullshit !!
Snack om popcorn och Cola ?
Har aldrig haft en annan tanke än att stötta mitt lag i vått och torrt.
Att stå i klacken och försöka överrösta sin egen klack med hatramsor mot styrelsen ?
Kalla det vad du vill men inte fan stöttar det laget i det läge vi befinner oss, ser du hellre att styrelsen avgår och vi åker ner igen ??
Det är fan nu laget behöver oss mer än någonsin !!!
Oj förlåt, menade såklart delicatoboll och kaffe!

Verkar ju förövrigt inte finnas någon mening att ens diskutera frågan längre när folk ständigt ser allt i ett kortsiktigt perspektiv istället för att tänka i det långa loppet. Visst som fan att jag vill att vi ska hålla oss kvar, men för några av oss finns det så mycket mer inom klubben som vi värderar högre än i vilken serie vi spelar, men men.
Själva grunden för det resonemanget ter sig väldigt omvänt för mig. Om alla tycker lika så finns egentligen inte mkt att "diskutera". Det är väl just när åsikterna skiljer sig åt som diskussionen kan bidra med mervärden?
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av puttedif2 »

Vill man protestera så finns det bättre ställen än klacken just nu, alltifrån årsmötet till att göra en "Sparven".

2008 avgick dåvarande styrelse i DIF Fotboll under kaosartade former vilket blev inledningen ett ekonomiskt och organisatoriskt kaos som ser ut att redas ut först i år.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... fter-kupp/

Visst, Kaarel och styrelsen inte förstår supportrarnas betydelse, det innebär dock inte att det bästa alternativet är att tvinga bort dem direkt, någon förankrad inom DIFs finansiärer måste vara beredd att ta över som ordförande.
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Charles F »

Egentligen svårt att finna ord, och ni som faktiskt är där ska inte ta åt er.

Järnkaminerna eller ståplats, kalla det vad ni vill, börjar framstå som ett jävla skämt. Världens bästa fans? Absolut i medgång! I motgång är vi precis som vilket annat lag som helst, riktigt jävla urusla!!

Jag är inte supporter när det passar, det är jag varje dag. Jag är på Hovet, Stadion,Tele2 eller varthelst laget behöver mitt stöd. Hur fan är det möjligt att bli fullständigt utklassade av både lag och fans i vårt eget hem?!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av bastis7 »

Charles F skrev:Egentligen svårt att finna ord, och ni som faktiskt är där ska inte ta åt er.

Järnkaminerna eller ståplats, kalla det vad ni vill, börjar framstå som ett jävla skämt. Världens bästa fans? Absolut i medgång! I motgång är vi precis som vilket annat lag som helst, riktigt jävla urusla!!

Jag är inte supporter när det passar, det är jag varje dag. Jag är på Hovet, Stadion,Tele2 eller varthelst laget behöver mitt stöd. Hur fan är det möjligt att bli fullständigt utklassade av både lag och fans i vårt eget hem?!
Säg det till Kg och Kaarel! Oavsett vad man tycker om det så måste de ha vetat att det skulle blinså här när man tar in en sån spelar som ni vet vem!
SOCKU
Inlägg: 13
Blev medlem: 2015-01-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SOCKU »

Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.

Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus :)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

SOCKU skrev:Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.

Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus :)
Gnagartroll?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
SOCKU
Inlägg: 13
Blev medlem: 2015-01-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SOCKU »

minalman skrev:
SOCKU skrev:Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.

Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus :)
Gnagartroll?
Nej :)
Skriv svar