Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Ett år gammal men tvivlar på att han blivit bättre. Sen november 2013.

http://www.habseyesontheprize.com/2013/ ... in-the-nhl
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Ett år gammal men tvivlar på att han blivit bättre. Sen november 2013.

http://www.habseyesontheprize.com/2013/ ... in-the-nhl
Att NHL-lagen börjar anställa folk som sysslar med den typen av statistiken är nog en av anledningarna till att Douglas inte har ett jobb därborta längre.
Expert.
fidyekcoh
Inlägg: 110
Blev medlem: 2010-05-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av fidyekcoh »

Hm svart på vitt om Murray. Ger iaf KG mer kött på benen. Även en annan sportchef talar mindre smickrande om honom. Något att fundera över.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi var säkert intresserade i somras. Då ville han invänta NHL.

Vi lät honom träna med juniorerna. Vi har följt honom på nära håll och har koll på hans status.

Nu är vår åsikt annorlunda. Sammanträffande? Njä.

Hans utspel... vet inte vad jag ska säga. Speciellt då vi, för hans skull, gav honom möjlighet att hålla sig i form och kunna visa upp sig för bättre klubbar. Han verkar tro att vi bara skulle buga för hans önskningar när det han helst av allt ville ha inte blev av.

DIF Hockey är ingen välgörenhet som man bara tar för givet när Plan A, B och C går åt helvete.
Det ska inte spela roll vilken morfar man har eller vem man varit förr, och det visar KG. Starkt. Kurage.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av supreme »

DIF_Soldier skrev:Vi var säkert intresserade i somras. Då ville han invänta NHL.

Vi lät honom träna med juniorerna. Vi har följt honom på nära håll och har koll på hans status.

Nu är vår åsikt annorlunda. Sammanträffande? Njä.

Hans utspel... vet inte vad jag ska säga. Speciellt då vi, för hans skull, gav honom möjlighet att hålla sig i form och kunna visa upp sig för bättre klubbar. Han verkar tro att vi bara skulle buga för hans önskningar när det han helst av allt ville ha inte blev av.

DIF Hockey är ingen välgörenhet som man bara tar för givet när Plan A, B och C går åt helvete.
Det ska inte spela roll vilken morfar man har eller vem man varit förr, och det visar KG. Starkt. Kurage.
Samtidigt har han tydligen tackat nej till klubbar för att spela i DIF, så vi vet ju inte vilka "löften" han fått initialt.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Min ända önskan till Tomten nu är att Murray skriver på för en annan SHL klubb nu och toklevererar, sen kan alla i begåvningsreserven på DIFs kontor sitta där som totala mähän precis som säsongen när vi åkte ur. Då litade vi alla på klubben och väntar fortfarande på en finsk center som nästan va på gång. Vem vet, nu 3-4 år senare kanske han är aktuell? :oops:
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mäklaren »

Vilket fantastiskt bra beslut av KG. Den mannen imponerar mer och mer för var dag. Mycket starkt och vettigt beslut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Så folk hoppas seriöst på att Murray ska skriva på för ett konkurrerande lag och göra succé? På riktigt? Det här forumet ibland...
2014-04-07, vad hände?
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Varför diskuterar ni andra klubbar som Murray e v kan spela i när han sagt att DIF är enda klubben i Sverige han kan spela för? Modo, Brynäs, Luleå har nämnts som klubbar med backproblem men alla har glömt att även AIK har backproblem trots hans sms svar till Roos. Det visar sig hur stort hans sjunkande DIF hjärta är efter hans uttalande idag av honom.

Helt rätt beslut av KG och bevisar hans hockeykunskap.
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Jepe skrev:Så folk hoppas seriöst på att Murray ska skriva på för ett konkurrerande lag och göra succé? På riktigt? Det här forumet ibland...
Bevisar bara deras okunskap om hockey :D
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

fidyekcoh skrev:Hm svart på vitt om Murray. Ger iaf KG mer kött på benen. Även en annan sportchef talar mindre smickrande om honom. Något att fundera över.
Du glömde även hans krav för att signa och han är tydligen inte bra i omklädningsrummet heller vad jag har hört.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Jag tycker att det känns som KG med flera har tänkt igenom det här ordentligt och känner helt enkelt att Murray inte håller. Personligen håller jag nog med. Jag var inte jätteimponerad när han var här sist. Han hjälper säkert till mycket utanför isen men det räcker inte.

Däremot blir jag förvånad över hur oprofessionellt han beter sig när han går ut och totalsågar våran ledning i media. Jag trodde bättre om honom. Att han kanske är bitter kan jag förstå men det här är ju bara löjligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Tuzzen skrev:
fidyekcoh skrev:Hm svart på vitt om Murray. Ger iaf KG mer kött på benen. Även en annan sportchef talar mindre smickrande om honom. Något att fundera över.
Du glömde även hans krav för att signa och han är tydligen inte bra i omklädningsrummet heller vad jag har hört.
Det skulle förvåna mig. Där tror jag Douglas är grym. Men som den store Scotty Bowman sa, spelarna som är bra i omklädningsrummet kan stanna i omklädningsrummet, ge mig spelare som är bra på isen.
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Jepe skrev:Så folk hoppas seriöst på att Murray ska skriva på för ett konkurrerande lag och göra succé? På riktigt? Det här forumet ibland...
Varför inte? Absolut inte omöjligt.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jepe skrev:Så folk hoppas seriöst på att Murray ska skriva på för ett konkurrerande lag och göra succé? På riktigt? Det här forumet ibland...
Klart som fan att vi hoppas? Precis som att jag hoppas att det går bra för Brodin, och att jag unnar Wesslau framgång i Hv. Murray har kapaciteten att göra det, och kommer att göra bra ifrån sig, vart han nu hamnar.

Dogge inte bra i omklädningsrummet? Ungefär som att säga att Linkan inte har några vidare handleder. Vi såg när han var här sist vilket inflytande han fick på våra spelare den korta stunden. Hur han ändrade på rutiner och tog tag i saker i båset. Gigantisk facepalm på den kommentaren...
Låst