Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-01-31 10:40:02 90-talister man gärna vill ha hem:

Josefson
Sörensen
Arnesson

Krüger
Brodin
Norman
Vejdemo
Holm
Claesson
Gustafsson
Alsing
Reideborn

Gråter av förtvivlan när man inser hur många som hade valt Djurgården nu när Krüger och Brodin skrivit på (och att vi dessutom har tre andra polare i laget redan), men som tvingas se sig om efter andra alternativ eftersom dem är för bra för Hockeyallsvenskan.
Du kan ju lägga till Hulta på den listan också.
Och Davidssons, Fjällby, Bernhardt mfl. Den sistnämnde har verkligen hittat rätt i utvecklingen nu i Modo.

Claesson har fått flytta runt mycket på senaste men han är en rätt stabil backup där borta (såg honom senast i förrgår kväll/natt när han dock olyckligt bröstade in ett självmål bakom Vasilevsky) men kaaaanske.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Kanske är överdrivet optimistisk i min förhoppning här, men dessa signaturer kan ju också vara en hjälp för att få förstärkningar till denna säsong, om man erbjuder kontrakt även över nästa säsong. Bör ju iaf inte vara en nackdel. :wink:
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2022-01-31 10:34:07
Manijock skrev: 2022-01-31 10:15:24 Inte enig, men helt klart funktionella argument. Men tycker fortfarande att antiklimax-effekten underskattas här. Byggs bara på ytterligare ångest någonstans. Haft en stark magkänsla sen förra svängen att Kruger kommer att spela i Hv någon gång... Nästa säsong? Känns oerhört troligt. Vidrig tanke!

Men Brodin? Vilken Djurgårdare. Årets järnkamin denna säsong redan för tusan som fattar ett sådant beslut. Killen är ju åt helvete för bra för HA. Dock en spelartyp som kommer fungera utmärkt i den ligan till skillnad från några som stannade förra gången(Ottosson och Linkan till exempel).
Det kan ju finnas fler anledningar. Krügers beslut var som jag förstod det viktigt för att övertala Brodin så kanske har man fler namn man bearbetar och hoppas på snöbollseffekt där (och det går ju inte om man släpper namnen först i Maj för då har alla hunnit skriva på för andra).
Någonstans måste man ju planera och bygga inför nästa säsong helt oavsett.

Det skulle ju vara föga DIF-mässigt att säga "vi presenterar inga nyförvärv eftersom vi är pessimister och tror vi kommer spela i Allsvenskan nästa år".
Klart inte något sådant ska kommuniceras. Jag önskar bara att man kör klassiska "inga kommentarer" och ett litet smilband. Hade ju naturligtvis läckt ut att dessa två är klara för DIF, men att man inte slår på stora trumman redan nu när vi har en förbannat tuff tid att vänta.

Den som lever får se. Men som svar på Rudis kommentar.... Ingen verkligen INGEN är ledsen eller arg över detta! Tror varenda blå/blå jäkel ute i landet älskar både Brodin och Kruger. Är mera diskussion om timing, och framförallt en rädsla över att stå där i sommar med vetskapen om vad man kunde ha haft, och istället välkomna en kontraktsförlängning med Bjerselius.....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Så jävla underbart, om det sen visar sig att någon av dem kan tänka sig stanna nästa säsong (om den här slutar i haveri) så är det ju än mer imponerande. KG kan ju inte bara ta på sig det här eftersom Jocke haft en löpande dialog, men tror att KG i egenskap av att varit med på resan när både Brodin & Krüger kom upp gett än mer incitament till grabbarna att signa.

Som sagt. KG är kung. Rakt igenom.
Bild
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev: 2022-01-31 11:24:53 Så jävla underbart, om det sen visar sig att någon av dem kan tänka sig stanna nästa säsong (om den här slutar i haveri) så är det ju än mer imponerande. KG kan ju inte bara ta på sig det här eftersom Jocke haft en löpande dialog, men tror att KG i egenskap av att varit med på resan när både Brodin & Krüger kom upp gett än mer incitament till grabbarna att signa.

Som sagt. KG är kung. Rakt igenom.
Jag tror framförallt att Jocke hamnat på kant med större delen av 90-kullen. Det märktes på offentliga kommentarer när Hank fick gå, och med tanke på att Cehlin är nära vän med Brodin/JJ_Krüger m.fl. började det säkert skava lite redan där. Minns också att Brodin uttalade att han inte hade planer på att vända hemåt för ett par månader sen, nu när KG har rodret signar han långtidskontrakt trots att spel i HA är en stor risk.

Håller verkligen med om att KG är ett helt perfekt beslut. Han gjorde det grymt senast han vickade också och verkar ha en vision för Djurgården som samlar både fans och spelare. Skulle gärna se honom kvar som SC även nästa säsong.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2022-01-31 10:43:00
johnsen skrev: 2022-01-31 10:35:10 Undrar hur dagens trupp känner när KG säger att vi har tappat vår identitet och kärngrupp?
Jag tror de håller med. Alla i truppen som är fostrade Djurgårdare vet ju redan om det. De spelare som inte är det vet ju ändå att vi ligger sist i tabellen och har spelat som skit så det är inte någon direkt överraskning. Vad basuneringen om värvningarna skickar för signaler är ju att identiteten kan återställas (och kanske är man redan på god väg) och att nästa säsong så kommer det in tunga pjäser som redan vet vad som krävs.

Man vet ju själv hur det kändes när man lirade som ung och fick ner nån äldre stabil pjäs som fyllde ut en match eller två. Känslan av att vilka ta rygg på och imponera på någon man ser upp till är genomgående positiv. Det borde ge andrum och en boost till spelarna att veta att om de klarar detta och om de spelar till sig ett eget kontrakt till nästa säsong så är siktet inom föreningen högt ställt.

Sen kan det ju i verkligheten landa i pannkaka och misär redan i vår men så kan man som idrottare inte gå runt och tänka för då hoppar man inga 2m i höjdhopp eller flyger 130m i backhoppning.
Jag tänker samma sak. Klart att spelare på individuell nivå kan känna "DIF vill inte ha med mig på resan nästa säsong". Samtidigt vill väl ingen spelare i dagens DIF marknadsföra sig negativt inför eventuell framtida arbetsgivare? Så tror snarare att det kan ge tändvätska....eller hoppas!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rudi skrev: 2022-01-31 10:29:42 Haha, det är klart att de allra största domedagsprofeterna här inne återigen inte ens lyckas se glaset halvtomt utan helt jävla snustorrt. Herregud. Kämpa!
:D

Särskilt då vi VET hur kontrakten ser ut. Alla fattar väl att vi får ett klart sämre lag om vi åker ur. Eller?
Nu kanske Alsing, Claesson och andra som funderar på nytt kontrakt till kommande säsong ser oss som ett mer intressant alternativ.
Hur skulle det vara bättre att mörka?

Just nu pekar mycket på att vi åker ur och får ett klart sämre lag.
Skulle vi lyckas hålla oss kvar ser det klart bättre ut, perfekt. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Nu gäller det att varenda kotte (JK, fans, spelare, funktionärer etc) som är djurgårdare kraftsamlar och drar dom stråna man kan till stacken resten av säsongen, nu eller aldrig.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

#10 skrev: 2022-01-31 11:44:12 Nu gäller det att varenda kotte (JK, fans, spelare, funktionärer etc) som är djurgårdare kraftsamlar och drar dom stråna man kan till stacken resten av säsongen, nu eller aldrig.
Och sponsorer al in på att bli kvar.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Holy SHIT?! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

emilin skrev: 2022-01-31 11:46:43
#10 skrev: 2022-01-31 11:44:12 Nu gäller det att varenda kotte (JK, fans, spelare, funktionärer etc) som är djurgårdare kraftsamlar och drar dom stråna man kan till stacken resten av säsongen, nu eller aldrig.
Och sponsorer al in på att bli kvar.
Viktigast av allt. Två/tre spelare måste in inom väldigt kort. Bara ösa alla pengar som vi kommer över.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Detta visar att vår organisation är på helt rätt väg tycker jag. Vi är i en sportslig kris just nu men man höjer ändå blicken och tittar framåt samtidigt som man värdesätter den öppna dialogen med oss supportrar. Brodda och Krüger hade man som någon tidigare påpekat kunna mörka och det hade läckt ut i media (vilket det redan hade gjort med Krüger) men man valde istället en öppen kommunikation mot oss. Me like!

Om ni har sett Moneyball så finns det ett citat som jag kom att tänka på - här är vi först i Sverige med att presentera på detta vis.




Jag tror dessutom att detta kan leda till att någon av dom kan hamna här redan i år, förutsatt att deras nuvarande klubbar inte direkt har nåt kvar att spela om.
DIF borde verkligen ligga på om att transferfönstret ska förlängas pga alla uppflyttade matcher.
DIF!
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Om vi spelar i SHL nästa säsong, och Sörensen stannar. DÅ ska det extremt roligt att se Åberg sitta och frysa på en Scooter uppe i Sundsvall. Oj ! Vad han lär ångra sig.
Jag skulle kunna tänka mig att förhandla med honom igen, utifrån att han är en bra SHL spelare.
MEN,
Erbjud honom en lön som ligger i botten av truppen.
Vill han så får han chansen, igen, och det ska han vara extremt glad för. Dock får han spela för kaffe pengar.
Det ska kosta att vända DIF ryggen.
Annars kan han ju just vända sig till Karlstad.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Det är härligt att K-G ger Jocke lite av en törn i intervjun när han säger att "Jag har under en tid uttryckt att vi tappat lite av vår identitet och vår kärngrupp de senaste åren". Allt detta har ju hänt under Jockes tid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Vinge skrev: 2022-01-31 12:35:54 Om vi spelar i SHL nästa säsong, och Sörensen stannar. DÅ ska det extremt roligt att se Åberg sitta och frysa på en Scooter uppe i Sundsvall. Oj ! Vad han lär ångra sig.
Jag skulle kunna tänka mig att förhandla med honom igen, utifrån att han är en bra SHL spelare.
MEN,
Erbjud honom en lön som ligger i botten av truppen.
Vill han så får han chansen, igen, och det ska han vara extremt glad för. Dock får han spela för kaffe pengar.
Det ska kosta att vända DIF ryggen.
Annars kan han ju just vända sig till Karlstad.
Åberg ska inte spela en minut i DIF. Att välja en direkt kvalkonkurrent framför DIF av någon irrelevant, obetydlig, anledning är skäl nog. Hålla på att spela på sitt DIF-supporterskap i sociala medier...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst