Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:Pengar lär finnas att ersätta iaf. Anderson, Thoresen, Sören och Sallinen är förmodligen de bäst betalda i laget. Frågan är om spelarna finns. Norman kommer säkert om han blir kvar I Sverige men det känns väl inte så troligt.
Guter eller Figren kanske istället för Fällström/Lehtonen?
Orkar Åberg vara kvar i AHL långt från att spela i NHL? Borde ha stor chans där.

Tror på Jocke och att han.är långt fram i lagbygget redan nu.
Guter lär gå till gnaget nu när de går upp.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

South_Exil skrev:
android skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Om ryktena stämmer nu om vilka som ska ut ser det alltså ut så här i våra tre kedjor.

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Lär inte bli mycket semester för Jocke och co efter denna säsong. Skulle inte förvåna mig om Ljung och Vejdemo skickas upp till 2a kedjan och man förlänger med Hage och Lundberg som tilltänkta ersättare i 3an. Är inget jag hoppas på och känns en aningen bekvämt också men tycker Djurgården kan ha för stor tilltro på spelare ibland, hoppas detta inte är fallet med Jocke.
Å andra sidan är väl Peppe, Linus Johansson och Possler mer eller mindre klara. Dessa tre går in topp-9. Då är det tre spelare kvar för topp-9. Skulle förvåna mig om det inte är minst en forward till mer eller mindre klar. Svårt läge då de tre som är kvar ska vara spets vilket alltid är affärer som är svåra att stänga.

Sen lär det väl vara 1-2 spetsbackar som ska in också.
Har jag missat något eller är Sörensen officiellt förlorad?
Han har väl kontrakt och bör listas i ovan formationer till dess att annat kommuniceras?

Nej Sörensen är inte officiellt förlorad bara att det verkar troligt.
Sallinen är inte heller officiellt förlorad heller och han har kontrakt, mer rykten som placerar honom i KHL.

Sen är det väl som Andriod skriver, Possler, Lundh och Linus J ryktas ju vara klara.

1. X - X - X
2. Possler - Ljungh - Vejdemo
3. Lundh - Linus J - Brodin

Så skulle jag säga att det ser ut just nu av vad man kan gissa.

Skulle kunna tänka mig att det blir en första liknande

1. C. Ridderwall - Kontiola - Åberg

Kontiola (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4281)
Ridderwall (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554)
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

pulverapa skrev:
mb81 skrev:Pengar lär finnas att ersätta iaf. Anderson, Thoresen, Sören och Sallinen är förmodligen de bäst betalda i laget. Frågan är om spelarna finns. Norman kommer säkert om han blir kvar I Sverige men det känns väl inte så troligt.
Guter eller Figren kanske istället för Fällström/Lehtonen?
Orkar Åberg vara kvar i AHL långt från att spela i NHL? Borde ha stor chans där.

Tror på Jocke och att han.är långt fram i lagbygget redan nu.
Guter lär gå till gnaget nu när de går upp.

Vilka i Karlskrona kan vara intressanta om de åker ur, vi hade väl redan kontakt med någon där enligt rykten? Cehlin har det ju faktiskt gått jävligt bra för i Rögle. Jag var kritisk tidigare men det kanske är läge nästa säsong ändå...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Stavhoppet skrev:
South_Exil skrev:
android skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Om ryktena stämmer nu om vilka som ska ut ser det alltså ut så här i våra tre kedjor.

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Lär inte bli mycket semester för Jocke och co efter denna säsong. Skulle inte förvåna mig om Ljung och Vejdemo skickas upp till 2a kedjan och man förlänger med Hage och Lundberg som tilltänkta ersättare i 3an. Är inget jag hoppas på och känns en aningen bekvämt också men tycker Djurgården kan ha för stor tilltro på spelare ibland, hoppas detta inte är fallet med Jocke.
Å andra sidan är väl Peppe, Linus Johansson och Possler mer eller mindre klara. Dessa tre går in topp-9. Då är det tre spelare kvar för topp-9. Skulle förvåna mig om det inte är minst en forward till mer eller mindre klar. Svårt läge då de tre som är kvar ska vara spets vilket alltid är affärer som är svåra att stänga.

Sen lär det väl vara 1-2 spetsbackar som ska in också.
Har jag missat något eller är Sörensen officiellt förlorad?
Han har väl kontrakt och bör listas i ovan formationer till dess att annat kommuniceras?

Nej Sörensen är inte officiellt förlorad bara att det verkar troligt.
Sallinen är inte heller officiellt förlorad heller och han har kontrakt, mer rykten som placerar honom i KHL.

Sen är det väl som Andriod skriver, Possler, Lundh och Linus J ryktas ju vara klara.

1. X - X - X
2. Possler - Ljungh - Vejdemo
3. Lundh - Linus J - Brodin

Så skulle jag säga att det ser ut just nu av vad man kan gissa.

Skulle kunna tänka mig att det blir en första liknande

1. C. Ridderwall - Kontiola - Åberg

Kontiola (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4281)
Ridderwall (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554)
Kontiola, ja tack. Så länge inte Staffan Lindeborg kommenterar våra matcher i CHL... Tål inte hans uttal: "Kontsiola".
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Jag försökte laborera lite utav ett "worst case scenario" om vi inte lyckas förlänga med någon av våra stjärnor samt att många nyttjar "KHL/NHL klausuler" och vad som är rimligt att vi skulle kunna ersätta med sett till rykten som florerar. Namn som är med FET text är ersättare. FYLL GÄRNA PÅ!

Forwards:
1. R.Figren - J.Norman - N.Bergfors
2. G.Possler - M.Ljungh - L.Vejdemo
3. P.Lundh - L.Johansson - D.Brodin
4. J.Davidsson - M.Davidsson - Ahlén/Hank/Lundberg

(T.Sallinen till KHL)
(P.Thoresen till Norge)
(M.Sörensen till NHL)
(M.Lehtonen får ej förlängt för hög lön)
(R.Alvarez till Malmö)
(M.Anderson till KHL)
(T.Hage får ej förlängt)


Backar:
1. L.Hultström - A.Englund
2. E.Fälth - A.Borgman
3. A.Falk - A.Ollas-Mattsson
4. R.Press - A.Röykås/D.Bernhardt

(M.Högström till KHL)
(P.Holm till Växjö)


Målvakter:
1. J.Pogge
2. M.Tellqvist (Lite utav en mentor till Jensen)
3. R.Jensen

(M.Armalis till NHL)
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

TheForsa skrev:Jag försökte laborera lite utav ett "worst case scenario" om vi inte lyckas förlänga med någon av våra stjärnor samt att många nyttjar "KHL/NHL klausuler" och vad som är rimligt att vi skulle kunna ersätta med sett till rykten som florerar. Namn som är med FET text är ersättare. FYLL GÄRNA PÅ!

Forwards:
1. R.Figren - J.Norman - N.Bergfors
2. G.Possler - M.Ljungh - L.Vejdemo
3. P.Lundh - L.Johansson - D.Brodin
4. J.Davidsson - M.Davidsson - Ahlén/Hank/Lundberg

(T.Sallinen till KHL)
(P.Thoresen till Norge)
(M.Sörensen till NHL)
(M.Lehtonen får ej förlängt för hög lön)
(R.Alvarez till Malmö)
(M.Anderson till KHL)
(T.Hage får ej förlängt)


Backar:
1. L.Hultström - A.Englund
2. E.Fälth - A.Borgman
3. A.Falk - A.Ollas-Mattsson
4. R.Press - A.Röykås/D.Bernhardt

(M.Högström till KHL)
(P.Holm till Växjö)


Målvakter:
1. J.Pogge
2. M.Tellqvist (Lite utav en mentor till Jensen)
3. R.Jensen

(M.Armalis till NHL)
Pogge ryktas till NLA då han är bra vän med Robbie Earl.
Jag vet inte riktigt om jag vill se Figren som producerande spelare i förstalinan?
Skulle vilja se en spelare som har några säsonger bakom sig med okej produktion.
Bergfors skulle jag däremot väldigt gärna se i DIF nästa år.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Djurgårdare i KHL:

Mario Kempe - Vitiaz Podolsk. Kontrakt 16/17. 17p på 56 matcher, ej godkänt. Kontraktet kan brytas.

Oscar Möller - Ak Bars Kazan. Kontrakt 15/16. 37p på 58 matcher, knappt godkänt. Uselt slutspel med bara 1p på 7 matcher. Blir nog ingen förlängning i Ak Bars.

Andreas Engqvist - Salavat Julajev Ufa. Kontrakt 16/17. 34p på 51 matcher, godkänt. Har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Kedjekompisen Linus Omark har lekstuga.

Staffan Kronwall - Lokomotiv Jaroslavl. Kontrakt 16/17. 25p på 60 matcher. Kapten i Lokomotiv, gör det riktigt bra. Mycket omtyckt av fansen, har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Trivs bra i Ryssland, sjunger med i nationalsången.

Niklas Svedberg - Salavat Julajev Ufa. Kontrakt 15/16. Har gjort det riktigt bra i laget och är förstekeeper.

"Stockholmare" utan anknytning till DIF:

Linus Videll - Torpedo Nizjnij Novgorod. Kontrakt 15/16. 30p på 44 matcher. Klart godkänd. Lär finnas nya erbjudanden från KHL-klubbar. Om inte annat så kanske aik ligger närmre till hands nu när aik troligtvis går upp.

Niclas Bergfors - Amur Chabarovsk. Kontrakt 15/16. 24p på 48 matcher. Kan vara aktuellt med hemkomst till Sverige efter en något blek säsong.

Calle Ridderwall - Sibir Novosibirsk. Kontrakt 15/16. 27p på 57 matcher. Godkänt. Laget har gjort det bra och är kvar i slutspelet.

Tobias Viklund - Lada Toljatti. Kontrakt 15/16. Spelat i aik.

Finns ytterligare några spelare man skulle kunna vara intresserad av.
Senast redigerad av pulverapa den 2016-03-10 16:16:43, redigerad totalt 1 gånger.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Stavhoppet skrev:
TheForsa skrev:Jag försökte laborera lite utav ett "worst case scenario" om vi inte lyckas förlänga med någon av våra stjärnor samt att många nyttjar "KHL/NHL klausuler" och vad som är rimligt att vi skulle kunna ersätta med sett till rykten som florerar. Namn som är med FET text är ersättare. FYLL GÄRNA PÅ!

Forwards:
1. R.Figren - J.Norman - N.Bergfors
2. G.Possler - M.Ljungh - L.Vejdemo
3. P.Lundh - L.Johansson - D.Brodin
4. J.Davidsson - M.Davidsson - Ahlén/Hank/Lundberg

(T.Sallinen till KHL)
(P.Thoresen till Norge)
(M.Sörensen till NHL)
(M.Lehtonen får ej förlängt för hög lön)
(R.Alvarez till Malmö)
(M.Anderson till KHL)
(T.Hage får ej förlängt)


Backar:
1. L.Hultström - A.Englund
2. E.Fälth - A.Borgman
3. A.Falk - A.Ollas-Mattsson
4. R.Press - A.Röykås/D.Bernhardt

(M.Högström till KHL)
(P.Holm till Växjö)


Målvakter:
1. J.Pogge
2. M.Tellqvist (Lite utav en mentor till Jensen)
3. R.Jensen

(M.Armalis till NHL)
Pogge ryktas till NLA då han är bra vän med Robbie Earl.
Jag vet inte riktigt om jag vill se Figren som producerande spelare i förstalinan?
Skulle vilja se en spelare som har några säsonger bakom sig med okej produktion.
Bergfors skulle jag däremot väldigt gärna se i DIF nästa år.
ingen linus i målet :o?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Djurgårdare i KHL:



Oscar Möller - Ak Bars Kazan. Kontrakt 15/16. 37p på 58 matcher, knappt godkänt. Uselt slutspel med bara 1p på 7 matcher. Blir nog ingen förlängning i Ak Bars.
Möller har väl kontrakt några år till med Skellefteå?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Djurgårdare i KHL:



Oscar Möller - Ak Bars Kazan. Kontrakt 15/16. 37p på 58 matcher, knappt godkänt. Uselt slutspel med bara 1p på 7 matcher. Blir nog ingen förlängning i Ak Bars.
Möller har väl kontrakt några år till med Skellefteå?
Och han har själv sagt att han vill dit igen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
Staffan Kronwall - Lokomotiv Jaroslavl. Kontrakt 16/17. 25p på 60 matcher. Kapten i Lokomotiv, gör det riktigt bra. Mycket omtyckt av fansen, har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Trivs bra i Ryssland, sjunger med i nationalsången.
Fy fan.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Om DIF får behålla Englund, Högström, Ollas-Mattson och Hultström så har man en rätt bra defensiv att bygga på till nästa säsong. Resten av backarna vet jag inte om man ska satsa mer på.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Hade Cehlin förlängt med Rögle? Eller hur ser hans kontraktsituation ut?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Henke_F skrev:Hade Cehlin förlängt med Rögle? Eller hur ser hans kontraktsituation ut?
Har ett år kvar på kontraktet. Om det är ett optionsår eller inte låter jag vara osagt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Staten skrev:
pulverapa skrev:
Staffan Kronwall - Lokomotiv Jaroslavl. Kontrakt 16/17. 25p på 60 matcher. Kapten i Lokomotiv, gör det riktigt bra. Mycket omtyckt av fansen, har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Trivs bra i Ryssland, sjunger med i nationalsången.
Fy fan.
ELLER HUR !!!!!!

OM Man tar det i tanke & Även Ante S Rysslans Cash kåthet FY FAN
Min OCH fler därtill är av UPPFATTNING Gamla DIF spelare har som dom kan hålla sej i RYSLAND & DÖ DÄR !

Kolla Möller Lindström & Jimmie + Omark s Varma uttalanden om FULEÅ det är LOYALITET

Thore har det !!!! ETT STORT HJÄRTA !

Tycker vi ska SKITA i tänket gamla STHLM are Finns bara Skitstövlar tydligen !

PS MOT SHL GULD med IMPORTER SKÅNINGAR NORRLÄNNINGAR FINNAR & NORRMÄN VÄSTERÅSARE MM

FUCK GAMMLA Stockholmare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS Cellin värkar vara Äkta lös kontrakt OCH skit i andra STHLM are/ Finns ingen känsla hos dom tydligen
Låst