Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 22/23

Inlägg av Exile »

Ännu en kompisvärvning? Nee, jag är mycket tveksam, men blir gärna motbevisad.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Säsongen 22/23

Inlägg av Olon »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-28 16:33:59
Jim Morrison skrev: 2022-11-28 16:27:42
Är inte det här SÅ K-G endå? Tar in ett känt namn och hoppas det löser sig. Oavsett meriter.
Noll research. Första lediga namnet kör.
Det hade krävts någon okänd assisterande från Hockeyettan för att ni skulle bli nöjda va? Eller vad är det i Garpens hockeyfilosofi som är fel?
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 22/23

Inlägg av Exile »

Olon skrev: 2022-11-28 16:39:50
Nattuggla_ skrev: 2022-11-28 16:33:59
Jim Morrison skrev: 2022-11-28 16:27:42
Är inte det här SÅ K-G endå? Tar in ett känt namn och hoppas det löser sig. Oavsett meriter.
Noll research. Första lediga namnet kör.
Det hade krävts någon okänd assisterande från Hockeyettan för att ni skulle bli nöjda va? Eller vad är det i Garpens hockeyfilosofi som är fel?
Folk klagar väl snarare på att Garpen har uträttat noll som huvudtränare.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Janzoo »

Exile skrev: 2022-11-28 16:41:02 Folk klagar väl snarare på att Garpen har uträttat noll som huvudtränare.
Och jämför med förbundskaptener som till skillnad från Garpen var förbundskaptener under en tid då NHL pausade verksamheten under internationella tillställningar.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1688
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av jsson »

Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Jag satt två meter från K-G på Västeråsmatchen. Han såg måttligt road ut.
Han var nere i omklädningsrummet varje periodpaus. Vet inte hur vanligt det är. Men det är knappast ett beslut som jobbats fram från "pöbeln"
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Säsongen 22/23

Inlägg av Olon »

Exile skrev: 2022-11-28 16:41:02
Olon skrev: 2022-11-28 16:39:50
Nattuggla_ skrev: 2022-11-28 16:33:59
Jim Morrison skrev: 2022-11-28 16:27:42
Är inte det här SÅ K-G endå? Tar in ett känt namn och hoppas det löser sig. Oavsett meriter.
Noll research. Första lediga namnet kör.
Det hade krävts någon okänd assisterande från Hockeyettan för att ni skulle bli nöjda va? Eller vad är det i Garpens hockeyfilosofi som är fel?
Folk klagar väl snarare på att Garpen har uträttat noll som huvudtränare.
Jo, men det är det jag menar. Vissa här hade jublat som fan om vi hade anställt något fräscht, ungt, hett och spännande namn från division 1 som inte heller hade uträttat något. Bara för att det signalerar något nytänk.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

jsson skrev: 2022-11-28 16:43:53
Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Jag satt två meter från K-G på Västeråsmatchen. Han såg måttligt road ut.
Han var nere i omklädningsrummet varje periodpaus. Vet inte hur vanligt det är. Men det är knappast ett beslut som jobbats fram från "pöbeln"
Trodde han njöt i Västerås.... Nej du klart ingen är nöjd. Men det här är ett panikbesked som förstör alla våra chanser skulle jag säga. Pressen på Fagervall har ju varit monumental från start även när hans hockey ledde till poäng. Ett hopplöst jobb då ingenting ens är i närheten med våran fruktansvärt idiotiska oödmjukhet. Ett hopplöst jobb för vem som helst. Skulle inte ta det där jobbet för 500 lax i månaden.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Säsongen 22/23

Inlägg av Magnutz »

Folk är ju spån.. Undrar hur det skulle ha ylats om DIF Hockey värvat Bonne Läppsson från Blinkingaryds socken med ett bra CV från Division 1-hockey. "En ung hungrig jävla varg från Småland ska ta oss tillbaka." Nä, då hade den samlade my glass is half full of vomit-skaran gnytt om det också.

Garpen kommer in och får en halv sässe på sig att skapa lugn och ro i leden. Ingen "fössta tossdan i mass"-jeppe här inte.

I like it! Go Garpen!

Tillägg: Jag är ingen fan av att sparka folk. Det är nödåtgärder som egentligen bara är tråkiga. Ibland lyckas man ändra saker och ting till det bättre men det är långt ifrån säkert. Garpen kan ju misslyckas med gänget han har på isen för att de helt enkelt är ett dåligt komponerat hockeylag. Sure, individ för individ ser det ju skapligt ut på pappret men hockey är ett lagspel. Slöar folk blir det skit.

Nåja. Lycka till med nästa gäng Jocke Fagervall!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Du tycker inte du dömer ut honom lite väl snabbt? Mig veterligen har han aldrig coachat i allsvenskan eller varit huvudcoach i DIF tidigare, kanske är ett uppdrag som passar perfekt eller att Garpen, Honken och Ragge blir ett bra team tillsammans.

Jag har inga problem att kasta någon under bussen men känns ganska risigt att göra det mot någon som inte ens påbörjat sitt uppdrag ännu.

Sen köper jag inte att alla coacher är usla hela tiden som enda anledning. Barry, Musse, Fagervall, Garpen, till och med Robban var ifrågasatt.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Tre riktigt starka DIF profiler i båset. Ett gäng riktigt starka DIF spelare på isen. En av DIFs mest högdraftade juniorkullar på evigheter som påfyllnad.
Det är som upplagt för fiasko bara i upplägget.

Men det kam ju bli bra också.

Matchen mot Mora blir ju spännande utan HC. Hur reagerar spelarna?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Säsongen 22/23

Inlägg av rikkard »

Det som talar för Garpenlöv är att han är van vid att leda under press. Han kommer nog att kunna ha pondus gentemot ledning och statistik-tobias (som borde fått sparken vid degraderingen) som vill vara inne och styra i sin riktning. Låt Garpenlöv bestämma helt själv nu.

OS var nära att sluta i final. Där tycker jag att han fick ihop gruppen bra. I övrigt var landslagstiden en flopp, men förhoppningsvis lärde han sig mycket av det. Att lyckas i landslag och klubblag behöver dock inte vara samma sak.

Det kändes nödvändigt med byte av coach. Hade hellre sett ett annat namn. Ett namn som inte är så starkt kopplat till föreningen, men det är inte lätt att hitta ett spännande namn med kort varsel. Det här kändes lite för förutsägbart, men hellre ett byte än att bara fortsätta trampa vatten.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2022-11-28 16:58:23
Manijock skrev: 2022-11-28 16:35:21 Haha men seriöst :lol: Fan om jag inte föredragit Barry eller Boork...

Garpen är en Djurgårdsikon, visst, men uträttat noll som coach. Till skillnad från Fagervall till exempel. Nichlas Falk har ett bättre cv, på riktigt. Hans tid som förbundskapten är endast något negativt i hans situation. Är han den med sämst resultat genom alla tider?

Helt sinnessjukt dåligt och nu börjar jag på riktigt tvivla på KG också. Skriker panik och kommer till 99,9999% bara försämra våran situation. Hoppas ni är nöjda ni gemene sopa i pöbeln som pressat fram detta.....

Garpenlöv kommer att bli ytterligare en Djurgårdshjälte som med en usel tränargärning kommer dra ner honom i smutsen. Hemskt tråkigt!
Du tycker inte du dömer ut honom lite väl snabbt? Mig veterligen har han aldrig coachat i allsvenskan eller varit huvudcoach i DIF tidigare, kanske är ett uppdrag som passar perfekt eller att Garpen, Honken och Ragge blir ett bra team tillsammans.

Jag har inga problem att kasta någon under bussen men känns ganska risigt att göra det mot någon som inte ens påbörjat sitt uppdrag ännu.

Sen köper jag inte att alla coacher är usla hela tiden som enda anledning. Barry, Musse, Fagervall, Garpen, till och med Robban var ifrågasatt.
Nåja, det kan jag väl erkänna. Garpen kommer att få sin chans. Men det retar mig att folk haft en smått raljerande jargong mot Fagervall sen dag ett. Nu ersätter vi en erkänt bra/helt okej tränare med en direkt oprövad. En svågervärvning rakt av som i stort sett misslyckats med allt i tränarväg...

Visst han kanske vänder på skutan och blir ett helgon. Då är jag den första som bugar. Men på förhand är det en chansning med extremt låg träffchans(sämre än Fagervalls), framstressad för att Modo går som tåget, och våra supportrar har tålamod som en haschtörstande söderbrorsa.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av JiWe »

Vet inte riktigt vad man ska tycka… Man är uppenbart inte beredda att vänta på ”rätt” gubbe likt ifjol. Med det sagt så återstår det ju att du hur det går med Garpen.

I vanlig ordning motorsågar vissa innan han ens haft sin första träning medan somliga är optimistiska. För egen del är jag väl försiktigt optimist baserat på att vi får ett avbrott i en tydligt felriktad trend och inga större ljusningar i spelet som sådant.

Beträffande Garpens förmåga som tränare har jag ingen uppfattning om. Men att döma honom enkom baserat på de senaste åren i tre kronor blir väl lite snett? Har inte kollat många minuter landslag de senaste åren så har som sagt ingen aning om hur det sett ut men i princip alla är väl överens om att det är stor skillnad i att träna ett klubblag och att laborera med olika trupper i samlingar några gånger per säsong?

Nä, vi får väl se helt enkelt men det är aviserat att det inte är en långsiktig lösning så olyckskorparna behöver inte kraxa bortom den här säsongen iaf 😉
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Jag tycker innerst inne att det hade varit önskvärt om Fagervall fått mer tid men samtidigt förstår jag att de senaste resultaten började göra situationen ohållbar och att ledningen inte ville bli beskyllda för att ha dragit livlinan för sent. Utifrån omständigheterna går det inte att säga att beslutet var fel.

Även om min innersta känsla hade varit att ge Fagervall mer tid är jag ändå inte säker på att uppsidan hade varit tillräckligt hög. Kan det bli sämre med Garpen? Egentligen inte för jag tror vi alla är överens om att spelet vi har just nu inte räcker i bäst av sju mot Modo eller Björklöven. Sen kan Garpen också misslyckas men i det här fallet tycker iaf jag att det inte finns grader i helvetet utan allt annat än uppgång är ett misslyckande.
Skriv svar