KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av DIFÖrebro »

Bigge skrev:Kan bara instämma vad Pettersson på Kvällsposten skriver:
Kanske fel tråd för detta, men tycker det passar:
Han, liksom alla andra experter, skriver att DIF minsann visar hjärta och att supportrar som "hotar" eller kräver "visa hjärta" förstör.

Vad har ni för uppfattning kring huruvida dom visar hjärta eller inte? Javisst, jag har sett tre täckta puckar förra matchen, Fimpen tog ett skott på halsen denna. MEN.

Titta i försvarszon! Jag såg matchen mot Timrå på TV och då syntes det verkligen hur lojt och långsamt alla åker mot puckarna i egen zon. Man tittar inte upp (lärde jag mig i pojkhockeyn) för att se var motståndarna var. Ögonen på pucken och slöåka.

Likaså, se när Ölvestad och Nilson åker och byter (samtliga utom firma Kempe-Fimp-Tim tror jag). Det går INTE snabbt. Ingen vilja att låta lagkompisen komma in. Det sänder riktigt dåliga "jag bryr mig inte" vibbar till dom på bänken.

Är det bara jag som har uppfattningen att dom verkligen INTE visar hjärta över hela planen? Hjärna, det är alla överrens om att dom inte visar, men hjärta, som alla experter tycker, inte fan visar dom väl det?
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av JohanPez »

Jag håller med dig DIFÖrebro.
Det känns som experterna kollar highlights, ser att de kämpar offensivt lite och sen drar slutsatsen att de gör det hela matchen.
I egen zon ser det mycket riktigt jävligt lojt ut (när det inte är hönsgård)
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av crike »

DIFÖrebro skrev:
Bigge skrev:Kan bara instämma vad Pettersson på Kvällsposten skriver:
Kanske fel tråd för detta, men tycker det passar:
Han, liksom alla andra experter, skriver att DIF minsann visar hjärta och att supportrar som "hotar" eller kräver "visa hjärta" förstör.

Vad har ni för uppfattning kring huruvida dom visar hjärta eller inte? Javisst, jag har sett tre täckta puckar förra matchen, Fimpen tog ett skott på halsen denna. MEN.

Titta i försvarszon! Jag såg matchen mot Timrå på TV och då syntes det verkligen hur lojt och långsamt alla åker mot puckarna i egen zon. Man tittar inte upp (lärde jag mig i pojkhockeyn) för att se var motståndarna var. Ögonen på pucken och slöåka.

Likaså, se när Ölvestad och Nilson åker och byter (samtliga utom firma Kempe-Fimp-Tim tror jag). Det går INTE snabbt. Ingen vilja att låta lagkompisen komma in. Det sänder riktigt dåliga "jag bryr mig inte" vibbar till dom på bänken.

Är det bara jag som har uppfattningen att dom verkligen INTE visar hjärta över hela planen? Hjärna, det är alla överrens om att dom inte visar, men hjärta, som alla experter tycker, inte fan visar dom väl det?
Jag tror inte det är hjärtat för skölden, jag tror att det är icke tron på sitt eget spel (lagets spelsystem) och en sinnesbild av att allt löser sig. Om det inte är en själv som kommer göra det där lilla extra gör säkert någon medspelare det, att ens egen insats inte betyder så mycket för slutprodukten. Detta i kombination med avsaknad av kunnande hos en del gör att det blir lojt, virrigt och väldigt slarvigt. Sen att en del tror att dom är kungar och att tempot i ES/KS skulle vara så lågt att dom har lika mycket tid på sig i sekvenserna som om dom hade varit ensamna på planen gör ingenting för att göra det andra bättre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av sensei »

De har inte visat tillräckligt mycket hjärta och vilja, för att uttrycka sig enkelt. Vi har för få spelare som hatar att förlora. De som hatar att förlora gör i regel extra uppoffringar och insatser för att vinna.

Sen är det stora skillnader internt i laget. Spelare som Otto och Almtorp konstaterar torrt att det är "alltid är tråkigt att förlora" medan andra knappt är kontaktbara efter en förlust.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Eriksson skrev:
FFFHTB skrev:Om vi tar fyra raka segrar så klara vi det här. Det finns fortfarande hopp. Timrå måste förstås vinna mot rögle också.
Rögle får ta max 6 pinnar till, då måste Djurgården ta trepoängare i alla fyra matcherna och ha bättre målskillnad än Rögle

Med andra ord, chansen är mikroskopisk att Djurgården klarar sig i kvalet
Tycker inte vi ska se mer än till matchen imorgon. Vi ser till att vinna den. Sedan kan vi kolla hur tabellen ser ut. Ingen ide att spekulera huruvida Rögle lyckas vinna 2 matcher till vilket är långt ifrån säkert.

Kan mycket väl bli Leksand som går upp. Vem minns inte det osannolika i att Aik lyckades komma igen och gå upp?

Nej, vi ser till att vinna imorgon. Sedan får vi se var vi står.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Eriksson skrev:
FFFHTB skrev:Om vi tar fyra raka segrar så klara vi det här. Det finns fortfarande hopp. Timrå måste förstås vinna mot rögle också.
Rögle får ta max 6 pinnar till, då måste Djurgården ta trepoängare i alla fyra matcherna och ha bättre målskillnad än Rögle

Med andra ord, chansen är mikroskopisk att Djurgården klarar sig i kvalet
Tycker inte vi ska se mer än till matchen imorgon. Vi ser till att vinna den. Sedan kan vi kolla hur tabellen ser ut. Ingen ide att spekulera huruvida Rögle lyckas vinna 2 matcher till vilket är långt ifrån säkert.

Kan mycket väl bli Leksand som går upp. Vem minns inte det osannolika i att Aik lyckades komma igen och gå upp?

Nej, vi ser till att vinna imorgon. Sedan får vi se var vi står.
Helt rätt vi fokuserar på nästa byte och det vi kan påverka själva!
Skriv svar