DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Mrbati kan inte lägga in bollen i tom kasse x2
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Aja, trodde det var slut på poäng när Haris gick sönder, så alla poäng är bättre än förväntat.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Tack Mush för att du räddar oss från ännu en förnedring av Bajen, och tack för din säsong totalt sett. Hade nog varit ännu en bottensäsong utan ditt löjliga målfacit första halvan.

I stort sett ännu en dålig insats i ett derby. Jättetavlor i försvaret och av målvakt, och det faktum att Berntsen fick vara kvar efter första halvlek är ett hån.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Mush har varit iskall sedan Haris skadades, förutom ikväll då han räddade oss totalt. Kvalitén på DIF:s anfallsspel har gått från att vara lik tung som en muskulös tjur till att vara i nivå med en kastrerad kattunge sedan Haris skadades, med honom så kunde vi vunnit båda dessa derbyn. Helt sjukt att vi bjuder på så mycket tabbar i både anfall och försvar, fattar inte alla dessa missade lägen när det bara gäller att lägga in bollen.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Vikas skrev:Tack Mush för att du räddar oss från ännu en förnedring av Bajen, och tack för din säsong totalt sett. Hade nog varit ännu en bottensäsong utan ditt löjliga målfacit första halvan.

I stort sett ännu en dålig insats i ett derby. Jättetavlor i försvaret och av målvakt, och det faktum att Berntsen fick vara kvar efter första halvlek är ett hån.
Jag svor en del över de billiga målen Hammarby Fri idrott fick, speciellt 1-2 målet, men sedan slog det mig att Høie gjorde ett par feta räddningar, så överlag kan jag nog svälja min ilska över den baljan ;)
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Stort varningstecken på Moon. Han slänger sig och söker domarens hjälp istället för att
spela eller gå på avslut. Hans dykning när han dribblade fast sig i ett vrak var pinsamt att
se.

Berntsen har vi redan diskuterat, men jag tror aldrig att vi har haft en vekare spelare i DIF.

Kul för Mush att få göra mål igen. Han är pure class och hjärtligt välkommen tillbaka. Hoppas att vi slipper Sebastian Andersson på topp
bredvid Sam.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Ja, på tre omgångar har vi gett de andra litet lagom försprång. 27 poäng kvar att spela om och hade vi legat högst upp nu hade vi aldrig orkat hela vägen. Nu blir det Guld!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Millwall skrev:Stort varningstecken på Moon. Han slänger sig och söker domarens hjälp istället för att
spela eller gå på avslut. Hans dykning när han dribblade fast sig i ett vrak var pinsamt att
se.
Experterna håller inte med dig http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 1303636.ab

Jag hade dock hellre sett att han tog avslutet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

gnaget och bägge kompisföreningarna får mål på övertid. Allt talar för att de bränner sin tur för tidigt. Vår tur infinner sig i början av september, under uppehållet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Kul att gå på fotboll, det gör jag inte ofta. Vi borde ha vunnit men men.

Helt värdelöst att matchen ska bli avbruten x2. Man behöver inte elda inför varje halvlek då jag går på fotboll för att titta på fotboll och inte leka med eld.
Avskaffa tre mot tre.
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Grimster »

Millwall skrev:Stort varningstecken på Moon. Han slänger sig och söker domarens hjälp istället för att
spela eller gå på avslut. Hans dykning när han dribblade fast sig i ett vrak var pinsamt att
se.

Berntsen har vi redan diskuterat, men jag tror aldrig att vi har haft en vekare spelare i DIF.

Kul för Mush att få göra mål igen. Han är pure class och hjärtligt välkommen tillbaka. Hoppas att vi slipper Sebastian Andersson på topp
bredvid Sam.

Pinsamt att du inte kan se att han faktiskt skulle haft en straff. Sluta kasta skit på en av dom spelarna som faktiskt bidrar och gör mycket rätt.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Grimster skrev:
Millwall skrev:Stort varningstecken på Moon. Han slänger sig och söker domarens hjälp istället för att
spela eller gå på avslut. Hans dykning när han dribblade fast sig i ett vrak var pinsamt att
se.

Berntsen har vi redan diskuterat, men jag tror aldrig att vi har haft en vekare spelare i DIF.

Kul för Mush att få göra mål igen. Han är pure class och hjärtligt välkommen tillbaka. Hoppas att vi slipper Sebastian Andersson på topp
bredvid Sam.

Pinsamt att du inte kan se att han faktiskt skulle haft en straff. Sluta kasta skit på en av dom spelarna som faktiskt bidrar och gör mycket rätt.
Det jämnade väl ut sig. Det som blev straff var det väl knappast.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Kul att gå på fotboll, det gör jag inte ofta. Vi borde ha vunnit men men.

Helt värdelöst att matchen ska bli avbruten x2. Man behöver inte elda inför varje halvlek då jag går på fotboll för att titta på fotboll och inte leka med eld.
Ja väldigt drygt att det skall eldas i paus med.

Varför tillåts bortaklacken ha jävla trummor? Ett otyg som tillhör jävla bondpack!
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Grimster »

Malto skrev: Det jämnade väl ut sig. Det som blev straff var det väl knappast.
Jo det kan jag hålla med om. Jag tycker dock inte Moon förtjänar kritik. :-)
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Riktnr08 »

Skriv svar