CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av Praetori »

Vilka var bra ikväll egentligen?
Hank gjorde väl en godkänd insats och Bergfors var stundtals bra. Tom var kanske bäst av backarna?
Possler fall framåt och förlorade åtminstone inte varje närkamp utan var riktigt bra med Brodin och Josef när han fick chansen. Brodin var bra i första men sen gjorde han ett par riktigt dåliga byten i andra.
Norell blir jag inte klok på. Grym stundtals och kunde knappt stå på skridskorna i nästa läge
Hulta var inte på hugget och Jesper Pettersson gör kanske inte sin bästa match.

Nä det enda som man kan ta med sig är att vi börjar hitta vägarna i PP. Kan bli kul senare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av Mattias_87 »

Missade matchen och det verkar inte som jag missat mycket. Jag vill faktiskt att vi går vidare i CHL så hoppas verkligen vi tar en pinne nästa vecka.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Missade matchen och det verkar inte som jag missat mycket. Jag vill faktiskt att vi går vidare i CHL så hoppas verkligen vi tar en pinne nästa vecka.
Det finns ju potential till en rätt fin bortaresa om vi skulle lottas mot typ Vienna.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av minalman »

Om vi är så lätta att spöa när bra motstånd driver upp tempot och vi själva inte spelar på 110% inställning, ja då är jag riktigt orolig. Man kan inte bli SM-vinnare på enbart inspiration. Vi åker ut i kvarten (i SM-slutspelet) i vår.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Om vi är så lätta att spöa när bra motstånd driver upp tempot och vi själva inte spelar på 110% inställning, ja då är jag riktigt orolig. Man kan inte bli SM-vinnare på enbart inspiration. Vi åker ut i kvarten (i SM-slutspelet) i vår.
Låt Robban och Nyman jobba med grabbarna under hösten så lär det vara minst lika bra driv som det var på det gamla gänget förra säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: CHL 18/19 : Djurgårdens IF - Tappara 9/10-2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Om vi är så lätta att spöa när bra motstånd driver upp tempot och vi själva inte spelar på 110% inställning, ja då är jag riktigt orolig. Man kan inte bli SM-vinnare på enbart inspiration. Vi åker ut i kvarten (i SM-slutspelet) i vår.
Inställning i hockey påverkar ju utgången rätt dramatiskt, sedan är ju inte Tappara direkt ett dåligt lag.
DIF såg ungefär lika sugna ut på denna icke efterfrågade turnering som undertecknad, det är svårt att vinna matcher då.

Tror vi har kapacitet att gå långt, tror tyvärr det faller på målvaktsfrågan till slut i skarpt läge.
Ut i Semi eller Finaltorsk är högst troligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar