SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9062
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av EspenK »

Tar Linköping alla dagar i veckan om jag får välja...

Luleå är riktigt äckliga att möta. Särskilt i medgång.

Linköping fick möta ett sjukt dåligt HV och är därför svåra att värdera.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blä, kolla på luleås 3:e period. lite så kan det komma att se ut på Hovet med uddamålsunderläge för DIF, grymt svårt att hitta några ytor

Äh, jag hoppas Brynäs gör en grym bortamatch på fredag, vill hellre ha lhc...som hade grymt flyt med alla studsar mot hv
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Skidlöparn »

Manijock skrev:Tvärtom skulle jag säga. Möta ett lag som är mitt uppe i slutspelsbubblan. Den här tredje matchen var det sämsta som kunnat hända. Ger Luleå ett kraftigt övertag i åtminstone de två första matcherna. Hoppas vi kan komma tillbaka ifrån det.

Nej hade hellre tagit Linköping.
Finns inget som säger att det är en fördel att ha haft tre tuffa matcher på en vecka inför en ny serie mot ett fräscht lag. Kollade statistik, och endast ett lag av åtta har vunnit sin kvart efter att ha gått vidare från åttondelen. Annars är det för det mesta överkörningar med 4-0 eller 4-1 i matcher.

Med det sagt tar jag hellre LHC om jag får välja rent utifrån chansen att nå semi. Men hade varit roligt att få en riktigt grinig vinst mot Fuleå. Vi har så sjukt mycket att ta revansch mot dem på.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror också att ett Luleå som tvungen har gått vidare via en match 3 är till våran fördel. Däremot så önskar jag ändå att Brynäs vinner mot Luleå på fredag så att vi får Linköping istället.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av #10 »

Får vi luleå kommer dom ju att ha 4 hemmamatcher, dom kommer ha mer fans än oss på söndag när många skiter i hockeyn för fotbollen
Dammigt
Inlägg: 8
Blev medlem: 2016-09-10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Dammigt »

Skidlöparn skrev:
Manijock skrev:Tvärtom skulle jag säga. Möta ett lag som är mitt uppe i slutspelsbubblan. Den här tredje matchen var det sämsta som kunnat hända. Ger Luleå ett kraftigt övertag i åtminstone de två första matcherna. Hoppas vi kan komma tillbaka ifrån det.

Nej hade hellre tagit Linköping.
Finns inget som säger att det är en fördel att ha haft tre tuffa matcher på en vecka inför en ny serie mot ett fräscht lag. Kollade statistik, och endast ett lag av åtta har vunnit sin kvart efter att ha gått vidare från åttondelen. Annars är det för det mesta överkörningar med 4-0 eller 4-1 i matcher.

Med det sagt tar jag hellre LHC om jag får välja rent utifrån chansen att nå semi. Men hade varit roligt att få en riktigt grinig vinst mot Fuleå. Vi har så sjukt mycket att ta revansch mot dem på.
Sedan OS-uppehållet har Luleå spelat match i princip var annan dag utan vila.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:Får vi luleå kommer dom ju att ha 4 hemmamatcher, dom kommer ha mer fans än oss på söndag när många skiter i hockeyn för fotbollen
Äh så illa är det inte.
Avskaffa tre mot tre.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av altsich »

Hoppas Brynäs vinner. Ingenting med motståndet alls att göra.. bara det att Luleås sätt att spela hockey på har inget i ett slutspel att göra. Finns ingenting tråkigare att titta på

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av altsich den 2018-03-14 22:57:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Så skönt att vi slipper HV. Endast deras ineffektivitet som fällde dem. Ruskigt många skickliga spelare. Tror vi hade kunnat ryka i fyra raka mot Hv. De körde ju över oss senast på hovet men lyckades inte göra mål på alla chanser.

LHC och Luleå är klart trevligare motstånd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

SM-Slutspelet 2018

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Så skönt att vi slipper HV. Endast deras ineffektivitet som fällde dem. Ruskigt många skickliga spelare. Tror vi hade kunnat ryka i fyra raka mot Hv. De körde ju över oss senast på hovet men lyckades inte göra mål på alla chanser.

LHC och Luleå är klart trevligare motstånd.
Individuell skicklighet brukar göra ganska mycket i ett slutspel. Linköping har inte brist på skickliga lirare. Gordon, Olimb, Näkyvä, Billins (som var en gigant idag!), Roy.
Ikväll levde även ”Monstret” upp till sitt namn och Mårtensson var inte heller dålig.
Jag tror inte LHC blir så enkla i ett slutspel som många här vill få det till.

Sylvegård skapade kaos i hela HV på egen hand i dessa två matcher. Så vi måste hålla oss iskalla där. Jag är skeptisk.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av altsich »

LHC Promenadseger. Ni hörde det här först.

4 x vattendelare = semifinal

förutsatt att det är dom vi möter

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Så skönt att vi slipper HV. Endast deras ineffektivitet som fällde dem. Ruskigt många skickliga spelare. Tror vi hade kunnat ryka i fyra raka mot Hv. De körde ju över oss senast på hovet men lyckades inte göra mål på alla chanser.

LHC och Luleå är klart trevligare motstånd.
Individuell skicklighet brukar göra ganska mycket i ett slutspel. Linköping har inte brist på skickliga lirare. Gordon, Olimb, Näkyvä, Billins (som var en gigant idag!), Roy.
Ikväll levde även ”Monstret” upp till sitt namn och Mårtensson var inte heller dålig.
Jag tror inte LHC blir så enkla i ett slutspel som många här vill få det till.

Sylvegård skapade kaos i hela HV på egen hand i dessa två matcher. Så vi måste hålla oss iskalla där. Jag är skeptisk.
Förmodar att jag är en av många :wink:

Nej, jag tror inte lhc blir lätt motstånd, finns inget denna säsong, otroligt jämnt mellan alla lag......utom LäjKesch då.
Det är bara en känsla jag har.
Lhc måste ändå betraktas som ett spelande lag, DIF brukar ha lite lättare mot såna lag, där det ibland öppnas lite upp i matchen.
Luleå är ett destruktivt cyniskt pisslag, men med vass spets i Kovacs, Larsson och i viss mån även Chelin.

Vi lär se hur det utvecklas, men jag kräks om jag får rätt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av -daniel- »

LHC har ju när allt stämmer en fart och skicklighet i sitt spel som Skoter-Luleå inte är i närheten av. Däremot så har ju Luleå ett äckligt övertag på oss eftersom de nästintill alltid lyckas stänga ner vårt spel totalt.

Vet faktiskt inte vilka jag föredrar, ungefär lika jobbigt oavsett motstånd i en kvartsfinal.
Bild
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av DIFtomppa »

Visar det säg att vi får Fuleå i kvarten, så måste spelare som Burken, Ahlen, Brodin, Eriksson, Ridderwall och Johansson kliva fram och visa vart skåpet ska stå. Fuleå ska få en sju-helvetes kvartsfinal som dom aldrig kommer glömma
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av JiWe »

Föredrar utan tvekan Linköping. De har helt klart en hel del skicklighet men min känsla är att de är som bäst när de får med sig lite flyt och kan rida på självförtroende. Tror vi har en riktigt bra chans mot dem genom att vara intensiva och jobbiga. Ser vi dessutom till att hålla disciplin så tar vi bort ännu en av deras styrkor i PP.

Luleå är som sagt mest äckliga. Vi kan såklart slå ut dem också men tror det skulle passa oss klart sämre.
Skriv svar