CHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av MarcusDaze »

pulverapa skrev:
Nu har Champions Hockey League tagit till sig av kritiken där en del lag haft friplatser till ligan, däribland Djurgården, Frölunda, HV71, Färjestad och Linköping, och dessa försvinner nu.
Det där stämmer ju inte. Det här var ju planerat redan från början.
Ja det har varit bestämt sedan ET blev CHL.
Tycker att det är helt rätt väg att gå när det gäller prispengar. Det måste vara en hög vinstsumma för att turneringen skall utvecklas. Nu saknas bara dom ryska lagen.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Puckey »

MarcusDaze skrev:
pulverapa skrev:
Nu har Champions Hockey League tagit till sig av kritiken där en del lag haft friplatser till ligan, däribland Djurgården, Frölunda, HV71, Färjestad och Linköping, och dessa försvinner nu.
Det där stämmer ju inte. Det här var ju planerat redan från början.
Ja det har varit bestämt sedan ET blev CHL.
Tycker att det är helt rätt väg att gå när det gäller prispengar. Det måste vara en hög vinstsumma för att turneringen skall utvecklas. Nu saknas bara dom ryska lagen.
Gazpromdopade KHL-lag kan jag vara utan, ser snarare CHL som ett verktyg för att övriga hockeyeuropa med tiden ska jämna ut styrkeförhållandena något.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Lynxlynx »

Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med om att CHL inte bör inkludera KHL lag. CHL ska göra den europeiska elithockeyn större för att lättare konkurrera mot just KHL.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Jim Morrison »

Lynxlynx skrev:Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Definitivt. Hade suttit väldigt bra i vår kassa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Puckey »

Jim Morrison skrev:
Lynxlynx skrev:Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Definitivt. Hade suttit väldigt bra i vår kassa.
I runda slängar kostnaden för två spelare till förstalinan, skulle sitta fint.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 838
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Rojk »

Puckey skrev:
Jim Morrison skrev:
Lynxlynx skrev:Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Definitivt. Hade suttit väldigt bra i vår kassa.
I runda slängar kostnaden för två spelare till förstalinan, skulle sitta fint.
Hur räknar du nu?
It's easier to be an asshole to words than to people
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Puckey »

Rojk skrev:
Puckey skrev:
Jim Morrison skrev:
Lynxlynx skrev:Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Definitivt. Hade suttit väldigt bra i vår kassa.
I runda slängar kostnaden för två spelare till förstalinan, skulle sitta fint.
Hur räknar du nu?
720' euro = knappt 7 mkr, kostnad för en spetsspelare beskrevs ifjol som ca 3mkr.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Då ligger snart CHL i paritet med handboll och basket när det gäller prispengar. Och där är ju CL till och med större än inhemska ligorna (eller?). Spelar DIF en match som gäller 7 miljoner så förväntar jag mig 8094.

Citerar mig själv för några säsonger sedan:
Har funderat på vad som krävs för att den här turneringen skall bli större. Finns två saker.

1. KHL måste med.
2. Prispengarna måste minst tjugodubblas.

Idag är totala potten 1,5 miljoner Euro. Den behöver gå upp till 30 miljoner Euro varav ungefär 10 miljoner Euro ska gå till vinnaren. Då skulle det tamejfan komma publik på matcherna.
Ett steg närmare i alla fall. :D
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 838
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Rojk »

Puckey skrev:
Rojk skrev:
Puckey skrev:
Jim Morrison skrev:
Lynxlynx skrev:Om vi skippar övriga förändringar, är 720K Euro till vinnaren (2023) tillräckligt för att höja statusen på turneringen? Just nu 150K.
Definitivt. Hade suttit väldigt bra i vår kassa.
I runda slängar kostnaden för två spelare till förstalinan, skulle sitta fint.
Hur räknar du nu?
720' euro = knappt 7 mkr, kostnad för en spetsspelare beskrevs ifjol som ca 3mkr.
My bad, läste 72 istället 720. Tyckte det blev väldigt billiga spelare det där.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: CHL 2016-17

Inlägg av dutti »

Gillar ändå utveckligen... Kanske kan det bli något vettigt av CHL ändå.

Dock MÅSTE de fanimej göra något åt den horribla grafiska profilen. Logon ser ju ut som något jag photoshoppade fram som 17-åring i mitt gamla pojkrum. Kanske anlita en byrå som inte är från forna sovjet? Och tröjorna ska vi inte snacka om.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: CHL 2016-17

Inlägg av mutation »

Är mer intresserad av CHL i år än tidigare. Känns som det går i rätt riktning.

Men snälla ta bort Top Scorer-fjanteriet. Det gör det dessutom svårare att se vilket lag spelaren tillhör, både för mig som åskådare, men även för spelarna.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Praetori »

dutti skrev:Gillar ändå utveckligen... Kanske kan det bli något vettigt av CHL ändå.

Dock MÅSTE de fanimej göra något åt den horribla grafiska profilen. Logon ser ju ut som något jag photoshoppade fram som 17-åring i mitt gamla pojkrum. Kanske anlita en byrå som inte är från forna sovjet? Och tröjorna ska vi inte snacka om.
CHL kan definitivt bli något men då måste de se till att profilera sig i media.
Apropå grafik så är dräkterna det som oftast får mig att vilja kräkas. Fy fan säger jag. Lär av fotbollen på den här punkten åtminstone.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Henke_F »

mutation skrev:Är mer intresserad av CHL i år än tidigare. Känns som det går i rätt riktning.

Men snälla ta bort Top Scorer-fjanteriet. Det gör det dessutom svårare att se vilket lag spelaren tillhör, både för mig som åskådare, men även för spelarna.
Ja verkligen att topscorer-skiten måste väck! Ja hatade när dom körde annan hjälmfärg på en spelare i elitserien för nå jävla aftonbladet skit eller vad det var. Men det där i CHL är tuysan värre ändå.

Sen skall någonsin kännas som någon riktig "europa-cup" så bör väl lagen även spela i sina riktiga matchtröjor dom använder i det egna landet.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av MarcusDaze »

Såg att Fuleå lyckades att skrapa ihop hela ett poäng på sina fyra matcher i CHL. Nu kan man sova gott! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar