Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgårdare86 skrev:Någon som vet hur det ser ut med Rynos kontrakt i lyxand? Gillar honom skarpt!
Nu är jag osäker på om du trollar eller ej men... Han har i alla fall signerat ett 5-årskontrakt med Leksand.
Expert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Kall-El skrev:Tycker nog Saviano visat att han förtjänat ett nytt kontrakt.
Saviano har gjort det bra mot slutet, lyckas han hålla den här nivån säsongen ut borde vi absolut förlänga (om han inte kostar mer än vad en forward i en tredjelina borde).
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Jag vill att DIF ska kicka Sebastian Lauritzen inför nästa säsong och fylla ut hans plats med Asplövens John Henrion http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31275

Bild ? Psst .. Han har skägg! 8)
Bild
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mash »

Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Vi borde väl ersätta Jocke med något som är bättre än Jocke?
Expert.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:
Mash skrev:Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Vi borde väl ersätta Jocke med något som är bättre än Jocke?
Då har vi olika åsikter om de spelarna :) Jocke är helt klart en bättre tekare, men spelmässigt föredrar jag Dustin.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Mash skrev:
SirDIFalot skrev:
Mash skrev:Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Vi borde väl ersätta Jocke med något som är bättre än Jocke?
Då har vi olika åsikter om de spelarna :) Jocke är helt klart en bättre tekare, men spelmässigt föredrar jag Dustin.
Gillar Dustin skarpt och hade gärna sett att han följt med upp till SHL istället för att plocka in exempelvis Alvarez och haft en starkare centeruppsättning (lätt att vara efterklok när man vet att alla tilltänkta förstacentrar gick åt skogen). Till nästa år har jag svårare att se en plats för Johner än i årets trupp, Ljungh har utvecklats till en grym center för andralinan och till förstalinan känns Mårtensson som en lågoddsare (att stoppa in Johner i en tredjelina skulle vi behöva ett par minecraftmiljoner för att motivera). Måhända att Johner är bekväm som högervinge och skulle kunna bära upp platsen i andralinan om alla värvningar går åt skogen och vi tvingas till en förstafemma med Sörensen - Mårtensson - Fällström, men jag väljer att drömma om en helt ny förstalina i form av Thoresen - Mårtensson - Kempe och andralina med Sörensen - Ljungh - Fällström.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:
SirDIFalot skrev:
Mash skrev:Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Vi borde väl ersätta Jocke med något som är bättre än Jocke?
Då har vi olika åsikter om de spelarna :) Jocke är helt klart en bättre tekare, men spelmässigt föredrar jag Dustin.
Jo jag kan nog köpa att man tycker Johner är vassare. Jag är inget fan av spelaren Jocke.

Men ambitionen måste väl vara att ersätta Jocke med en RIKTIG förstacenter den här gången? Inte en 30+ sniper som bara hållit till i Allsvenskan.
Expert.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:
Mash skrev:
SirDIFalot skrev:
Mash skrev:Med Jocke på väg bort så vill jag ha tillbaka Johner. Jag anser fortfarande att det var ett misstag att släppa honom från första början. Johner med Saviano och Sörensen :roll:
Vi borde väl ersätta Jocke med något som är bättre än Jocke?
Då har vi olika åsikter om de spelarna :) Jocke är helt klart en bättre tekare, men spelmässigt föredrar jag Dustin.
Jo jag kan nog köpa att man tycker Johner är vassare. Jag är inget fan av spelaren Jocke.

Men ambitionen måste väl vara att ersätta Jocke med en RIKTIG förstacenter den här gången? Inte en 30+ sniper som bara hållit till i Allsvenskan.
Mjo okej då, fel av mig att säga att Johner ska ersätta Jocke - I vilket fall som helst så saknar jag Johner i truppen. Självklart en lovande första center till nästa säsong, men är Johner med i truppen så är jag nöjd i vilket fall som helst!

Vad sägs om Kalus? 8)
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Mash skrev:
Vad sägs om Kalus? 8)
Om vi nu mot all förmodan ligger i SHL så är det tveksamt om Ahlén platsar. Vad skulle vi då med Kalus till?

Hade också en liten förkärlek till Johner, även om en sådan som Jakobs kände surare att tappa. Efter hans kvalserie i fjol så kändes som att man kunde betala vilket pris som helst för att ge honom någon form av roll i laget. Även om han kanske inte är en SHL-lirare han heller.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Manijock skrev:
Mash skrev:
Vad sägs om Kalus? 8)
Om vi nu mot all förmodan ligger i SHL så är det tveksamt om Ahlén platsar. Vad skulle vi då med Kalus till?

Hade också en liten förkärlek till Johner, även om en sådan som Jakobs kände surare att tappa. Efter hans kvalserie i fjol så kändes som att man kunde betala vilket pris som helst för att ge honom någon form av roll i laget. Även om han kanske inte är en SHL-lirare han heller.
Ahlen platsar. Han gör sin uppgift hur bra som helst. Sen är han ingen målgörare.. Men det verkar folk tro att det är det som avgör vad som är en bra spelare? Alen är tung, jobbig och sliter. En perfekt spelare för en 4 kedja i DIF.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Att gå upp i SHL och genast pissa ner Johner i allsvenskan igen är så sjukligt pinsamt. Jag skäms å Djurgårdens vägnar för hur vi behandlade vår skyttekung inför den här säsongen. Bra att han nu levererar i en klubb där han är uppskattad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Att gå upp i SHL och genast pissa ner Johner i allsvenskan igen är så sjukligt pinsamt. Jag skäms å Djurgårdens vägnar för hur vi behandlade vår skyttekung inför den här säsongen. Bra att han nu levererar i en klubb där han är uppskattad.
Han var inte tillräckligt bra för att följa med upp. Men han skulle förstås ersatts med bättre spelare än Alvarez/Trukhno/Runken osv.
Expert.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårdare86 »

SirDIFalot skrev:
Djurgårdare86 skrev:Någon som vet hur det ser ut med Rynos kontrakt i lyxand? Gillar honom skarpt!
Nu är jag osäker på om du trollar eller ej men... Han har i alla fall signerat ett 5-årskontrakt med Leksand.
Nä inget troll :) hade bara ingen koll. Var en rejäl longshot, skulle gärna se honom i DIF. Tack för svar :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgårdare86 skrev:
SirDIFalot skrev:
Djurgårdare86 skrev:Någon som vet hur det ser ut med Rynos kontrakt i lyxand? Gillar honom skarpt!
Nu är jag osäker på om du trollar eller ej men... Han har i alla fall signerat ett 5-årskontrakt med Leksand.
Nä inget troll :) hade bara ingen koll. Var en rejäl longshot, skulle gärna se honom i DIF. Tack för svar :)
Du får väl återse några matcher från 07/08 när han spelade här.
Expert.
Låst