Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Tibbe »

Honken skrev:Kvalserie-kortet verkar sälja bra.

Aktiv sittplats SLUTSÅLD!
Klack SLUTSÅLD!
Familj SLUTSÅLD
Vart ser du att klack och familj sålt slut? Jag ser endast att AS är slut så dom öppnat upp A19.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hoppas innerligt att alla virrhjärnor här inne (inkl jag själv) inte sågar laget längs fotknölarna vid en mindre lyckad kvalserie.
Som jag ser det är placering 3-4 i KS ett högst troligt slutresultat på DIF:s äventyr denna mirakel-vår.
Dvs, en 3:e plats i HA och kvalspel är precis max vad vi kan ta ut ur årets trupp.

Örebro känns klart stabilast, bästa truppen, har säkert räknat med kval redan innan säsongen drog igång, har ingen direkt ångest inför uppgiften

Misstänker att ingen håller med mig här, men....
aik har om dom får det att kugga i ordentligt näst bäst chans, med här snackar vi ångest-Deluxe vid en dålig start, hoppas hoppas…!

Sedan är det lätt att tro att MIF ligger närmast av HA-lagen.
Jag tror snarare både DIF & VIK ligger bättre till, av den enkla anledningen att båda dessa lags försvarsspel är bättre organiserat än MIF:s
Man brukar ju säga att med ett frejdigt anfallsspel och många mål gjorda kan du vinna en serie.
Men i slutspel/kvalspel kommer du längst med ett stabilt fungerande försvar.

Outsider men njaa, RBK/KHK
Tror och hoppas att någon av dessa lag tar sista platsen

Så, får gnägget en mindre bra start (gärna usel) då har vi samma chans som MIF & VIK att sno andraplatsen, helt öppet med andra ord.
Usch…..vid närmare eftertanke
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av seppuko »

Du har relativt rätt för att vara du LHO. Var inte så där superneggo som du brukar vara. Men jag skulle sammanställa det lite såhär. Malmö vet att de inte har lätt för DIF. Gnaget och DIF i ett derby kan alltid sluta hur som helst, spelar liksom ingen roll på vilken sida av serien/tabellen lagen befinner sig (Likadant i fotbollen).

De matcher vi kommer ha svårast för är mot tex Västerås och Örebro. Vi har inga känslor för dessa lag utan måste spela vårat disciplinerade spel. Och spelar vi som vi har spelat hittills så finns det ju stora chanser.

Men det du har rätt i, är att i denna kvalserie är det ingen flopp oavsett lag som inte går upp (Möjligtvis SHL lagen). Det är många bra lag i år.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Magnutz »

Säger som en del andra: Jag förväntar mig inte att vi tar rubbet. Jag önskar det, men det är inte något jag kallt räknar med. Jag gör som känns bäst. Jag tar en match i taget. Något annat orkar jag inte. Så! Lägesrapport för JustNu: *NO INPUT*

Mot evigheten!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Honken »

Tibbe skrev:
Honken skrev:Kvalserie-kortet verkar sälja bra.

Aktiv sittplats SLUTSÅLD!
Klack SLUTSÅLD!
Familj SLUTSÅLD
Vart ser du att klack och familj sålt slut? Jag ser endast att AS är slut så dom öppnat upp A19.
Klicka på länken för att boka, där är det uppdaterat.
http://biljetter.difhockey.se/kvalserien
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Andy »

Min känsla är bra. Det här kan räcka hela vägen. jag är till och med beredd att ge det 50/50.

Örebro ser starka ut. De kommer att fixa den mentala biten.

Solna är i panik och spelar för sin överlevnad. Med tanke på dynamiken i AIK så borde det borga för att spelet låser sig.

Västerås känns hanterbara om vi lirar som vi gjort på slutet.

Malmö borde vi kunna hantera.

Alla från förkvalet är Darkhorses som kan komma att spela på medgång och positiva trender/bilder.

Måste jag dra till med en gissning så gissar jag att det blir vi och Örebro som går upp.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av järnkaminen82 »

Om de visar sig att dom väljer att lägga derby matcherna på hovet så skulle jag vilja veta hur dom tänkt sig att hålla borta supportrar borta från globen området, samt att ingen köper biljetter ändå.

De går ju att ringa in borta klacken på hovet om man bara vill de. Sen går de också att lösa problem till och från hovet. Låta bortalag åka till Skärmarbrink å spärra av gången mellan globen å hovet.

Visst kommer man bli tvungen att att plocka borta lite platser invid bortaklacken, men man har höga staket bredvid å framför klacken å sen nåt som skyddar upp mot hyllan.

Så dom kan lösa de om dom bara vill.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Bengan08 »

Enligt "en säker källa" kommer vi att möta Solna AIK på Hovet (tyvärr) den 25:e Mars.

FAN!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Andy »

Trodde aldrig att jag skulle få uppleva dagen när vissa supportrar blev upprörda över att vi ska spela på Hovet och inte på Globen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:Trodde aldrig att jag skulle få uppleva dagen när vissa supportrar blev upprörda över att vi ska spela på Hovet och inte på Globen.
Tycker det är helt rätt med Hovet. Det är vår hemma-is och där är vi hemma. Allt annat är enemy territory.

Hovet är grymt bra för vad som väntar oss!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Anledningen till att AIKs VD inte ville spela på Hovet va att mot en match mot Djurgården så blir man tvunget till att spärra av ca 500 platser om bortaklacken fylls.
Då kan ni ju tänka er att vi måste göra samma sak vid våran hemmamatch, dvs - slänga pengar i sjön!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

Målsättningen med KS måste vara topp 4. Då utökas nämligen SHL till 14 lag redan i höst. Det är ingen vild gissning, utan en sannolikhetskalkyl.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Vad jag har förstått så är Kvalserien bra för ett lag även om man skulle spela HA nästa säsong! Är det mycket skillnad ekonomiskt? :)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Praetori »

crike skrev: För övrigt ser jag helst att Rögle går vidare från PO. Tycker att det har varit det laget som passat oss bäst under året av de 4:a.
Samma här. Är de riktigt smarta då så lägger de i princip back-to back matcher för att maximera spänning, minimera resor och maximera antalet sålda biljetter.

Tre derbyomgångar i princip med Örebro mot VIK, Vi mot råttorna och Skåningar mot skåningar. Skulle vara hetaste kvalserien som någonsin setts tror jag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Mindrocker »

Jag minns derbyna på Hovet under 80-talet när klackarna hade var sin ”tårtbit” på kortsidorna. Fantastiskt bra tryck! Fantastisk derbyarena! Tyvärr har ju Hovets fulla potential som arena förstörts av den där satans hyllan. Finns det ingen möjlighet att ta bort den, åtminstone under derbymatcherna i kvalserien?
Avgå DJ Yes!
Skriv svar