Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av FredrikH »

Om det skiter sig med Otto tycker jag pengarna bör öronmärkas och ges till DIF eller JK.

Många klagar på att JK aldrig skickar bussar till hockey matcher. Så som jag förstått det beror det mestadels på att de är för få anmälda när de väl fixar en buss. Om pengarna istället för att återbetalas ges till JK med kravet att de ska betala av skulder och fixa billiga hockeybussar kommer chansen för fler bussar i vinter öka!
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Jag kommer självklart också bidra! Jag hoppas och tror faktiskt att det här kan rädda kvar Ottosson!
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

Har mailat med Andreas Grandin som fotar för Dif Hockey och han skickade över ett par bilder. Tar fram ett par designer och sedan kan vi ju tillsammans välja vilka vi ska trycka upp :)
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jack Daniel »

Självklart skulle jag medverka och pynta en hacka för Otto!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av DIF_Soldier »

Även om jag tror att det stannar vid en söt dröm så... Om DIF Hockey kan gå ut med hur mycket som saknas är det klart man slåss för Otto. Givetvis är det tiotusentals kronor i månaden - det når vi tyvärr aldrig upp i.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag vill skänka! Är i USA men följer utvecklingen nästan dagligen. Rädda Otto!
Falconetti
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-07-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Falconetti »

Självklart hänger JAG på "RÄDDA OTTO"!

En ytterligare idé är att: Vi som kan, kontaktar någon av de kända DIF-sponsorerna och ber om att få göra ett "dagsverke" där företaget sätter in en dagslön (exkl sociala avgifter etc) på "kontot". :D

Alla Vi kan även erbjuda Arenabolaget (Globen/Hovet) om att vi står till förfogande en insats om städning, iordningställande etc mot ersättning på kontot. Kanske DIF-fotboll vill ha "extra" värdar, vaktmästare, städare etc på sina matcher? :D

VI SLÄPPER INTE DETTA!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Mash »

Falconetti skrev:Alla Vi kan även erbjuda Arenabolaget (Globen/Hovet) om att vi står till förfogande en insats om städning, iordningställande etc mot ersättning på kontot.
Njaaa... Där drar jag gränsen!


"Rädda Otto" är självklart att man ska delta i. Om vi kan få en exakt summa så vore det lättare
( xxx(xx) per supporter / månad = samla i x(x) månad(er) ).
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av crike »

Tänker självklart bidra...

men...

Om det inte funkar så vill jag inte att mina pengar ska gå till JK eller annat ändamål för DIFs A-lag. Det av flera skäl. Det absolut lättaste blir nog att återbetala dom till givaren men OM dom skulle efterskänkas så ser jag nog helst att iaf mina pengar går till ungdomsverksamheten.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

DIF_Soldier skrev:Även om jag tror att det stannar vid en söt dröm så... Om DIF Hockey kan gå ut med hur mycket som saknas är det klart man slåss för Otto. Givetvis är det tiotusentals kronor i månaden - det når vi tyvärr aldrig upp i.
Håller med, när allt kommer till kritan så tror jag folk ogärna separerar med pengar från semester kassan och insamlingen kommer gå åt skogen, kanske är det bäst att konstatera att degradering och allsvenskan suger och tacka Otto för hans tid i DIF men skam den som ger sig, vore kul med en insamlingsbarometer på nån sida så man kan följa utveckling vart efter, sen behöver ju inte Otto värvas direkt utan kan ju tas in i Januari när det börjar dra ihop sig, då behövs inte lika stor summa, bara han håller sig i form.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
jimmyloof
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Idéer om insamling!!

Inlägg av jimmyloof »

Hej djurgårdsfamiljen! En idé! Skulle det va möjligt att skicka ut till medlemmar tillsammans med annan information (så att det inte bara blir ett tiggarbrev) att idén om att samla ihop pengar till otto finns?! I informationen skall det stå ett konto-nr där man kan skicka in pengar så att vi kan behålla denna underbara person och hockeyspelare. Någon mer ödmjuk idrottskille finns knappt! Han är värd att slåss för!! Och självklart ska det upp på vår hemsida också. Tycker även att det inte är fult att gå och samla ihop namn och nr till folk på matcher som kan va intresserade av ett bidrag till vårt lag! Sen att folk inom djurgården ringer alla som visat intresse och får folk att hjälpa vårt lag genom bidrag! Jag tror man kan få in mkt pengar på detta! Vi ska göra det smidigt för folk som vill ge bidrag. Tror annars att det blir mkt prat och lite verkstad! Detta är bara idéer! Vill ju bidra då mkt det går!!!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

cCat skrev:Mitt upplägg är såhär:

Imorgon får jag förhoppningsvis svar av Due-Boije om han kan fixa ett bg i difs namn.
Om inte svar erhållits innan lunch så fixar jag ett döpt "Rädda Otto!".
När jag har numret så kommer jag att lägga ut det här.
Tillsammans med numret så kommer jag också skriva att det är en sign-on bonus det handlar om, av ovan nämnda anledningar.
Det kommer också att framgå att om inte pengarna räcker för att övertyga Otto att skriva på så betalar jag tillbaka varenda krona.
För detta behövs att den som bidrar skriver belopp, konto nummer och namn till en av mig för ändamålet skapad mail adress.
Samtidigt kommer jag också att publicera informationen på Facebook med en ny grupp.
Ett mail kommer skickas till pressansvarig i djurgården hockey där jag ber honom fixa ut infon på difhockey.se och att hjälpa oss sprida budskapet på alla sätt möjliga för honom.
När pengarna börjar rulla in, så kommer jag via en nystartad blogg nämnd "Rädda Otto!" informera om flödet av pengar och länka till platser där kampanjen syns.
Aftonbladet, Expressen, DN och så vidare kommer jag kontakta om att insamlingen är igång.

Vad tror ni?


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Helt rätt tänkt!

Så snart kontot finns på plats kommer en första tusenlapp från mig.

Några kommentarer dock:

A. Jag vill att pengarna efterskänks till Djurgården Hockeys sportsliga verksamhet om det inte blir något med Otto - för mig innebär det att pengarna skall gå antingen till juniorverksamheten eller bidra till att förstärka truppen under Allsvenskan (tex med ett kort artistkontrakt i sluttampen)

B. Att överskjutande medel - dvs om vi samlar in mer än vad Otto kostar - används enligt A.

Jag är helt övertygad om att detta kommer gå vägen! Hjälps vi bara åt att skapa hause kring detta och om alla bidrar efter bästa förmåga kommer detta att gå bra. Tänk också på att det gäller att ha momentum i en sådan har insats - dvs det går inte att visa resultat i september - skall det bli något måste det hända nu. Inom ett par dagar/veckor måste konkreta resultat kunna visas.

Nu hoppas jag inte minst att JK hänger på och visar att de finns där för klubben när de behövs som mest....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Aggie_66 »

Lägger självklart ett bidrag till denna insamling.

Pengarna måste sättas in på ett av Djurgården ägt konto. Att maila sitt eget konto till någon för återbetalning är att be om trubbel. Mail kan avläsas och är något som andra bedragare gärna snappar upp.

Om mina pengar nu inte kan användas till Otto för att han inte vill (vilket jag har svårt att tro) vill jag att de ändå tillfaller Djurgården Hockey - det lär finnas hål att stoppa dem i ändå.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av m0ng00se »

jag bidrar sjävklart också med en slant, bara det är sanktionerat från djurgårdens håll!

Jag skulle gärna se en "live barometer" på hemsidan om hur mycket som saknas dag för dag.

kan det här bli en "grej" så tror jag säkert nått företag hakar på och skänker en slant till rädda otto!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte DIF kommer gå med på att skapa ett konto eller ha en barometer på hemsidan. De känner sig nog inte tillräckligt mycket som SSK för att be folk om pengar.
Expert.
Skriv svar