Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Kall-El »

Det räknar jag kallt med också.

Att Tjärnqvist ansluter alltså.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Ja, och som jag tog upp för några dagar sen i Silly-tråden är den frågan nog den viktigaste... Det är verkligen en katastrof om DT inte ansluter och man istället satsar på något osäkert kort på sista platsen. Då kommer vi få enorma problem att hävda oss.

Räknar som sagt kallt med att D.Tjärnqvist i praktiken är klar och att det enbart är skatteplaneringsskäl som gör att det inte offentliggjorts.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av jensa öhling »

Å andra sidan är DT oroväckande skadebenägen.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av reservjesus »

D.Tjärnqvist räknar jag med, vem fan ska annars kliva in?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

Hur ska man formera detta? Känns trubbigt hur man än gör. Detta är vad jag kunde krama fram, i hopp om att många lyfter sitt spel.

Mackan-Almtorp-Zibanejad
Tjärnqvist-Norman-Kempe
Carlsson-Otto-Cehlin
Brodin-Fimpen-Ölvestad
Tim Eriksson

Blir nog en säsong av "sälja sig dyrt-hockey". Men men, lagmaskiner kan gå långt. Titta på aik.
Säg den glädje som varar
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Hur ska man formera detta? Känns trubbigt hur man än gör. Detta är vad jag kunde krama fram, i hopp om att många lyfter sitt spel.

Mackan-Almtorp-Zibanejad
Tjärnqvist-Norman-Kempe
Carlsson-Otto-Cehlin
Brodin-Fimpen-Ölvestad
Tim Eriksson

Blir nog en säsong av "sälja sig dyrt-hockey". Men men, lagmaskiner kan gå långt. Titta på aik.
Jonas Almtorp som förstecenter :lol:

Men laget är ju inte bättre än så och det är knappast din uttagning som är humoristisk, utan Jannes värvningar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

Ska delge min urkramning jag med:
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Zibanejad-Norman-Carlsson
Tjärnqvist-Almtorp-Eriksson
Kempe-Eklund-Brodin
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

Nilson-Norman-Zibanejad
Tjärnqvist-Almtorp-Carlsson
Kempe-Otto-Cehlin
Brodin-Fimpen-Ölvestad

så får jag nog ihop det..
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Nilson-Norman-Zibanejad
Tjärnqvist-Almtorp-Carlsson
Kempe-Otto-Cehlin
Brodin-Fimpen-Ölvestad

så får jag nog ihop det..
Jag tänkte nåt liknande först, men insåg sedan att spelare med teknik och fart bör spridas ut, därför ser jag inte positivt på att sätta Cehlin och Kempe tillsammans.

Almtorp som förstacenter fick det bli, även om jag var inne på Norman också. Ottosson duger helt enkelt inte där längre.

DIF bör ju vara mer intresserade av Möller än Widing, om man nu är det. Båda två är målskyttar och Möller är dessutom center.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Något sånt här tror jag det kommer se ut till en början (D.Tjärnqvist kommer....hoppas jag....):

Jimmie - Otto - Mackan
Carlsson - Almtorp - Zibanejad
Cehlin - Norman - Tjärnqvist
Brodin - Fimpen - Tim
(Extra: Kempe)


Tjärnqvist - Honken
Printz - Bartley
Boumedienne - Claesson
(Extra: Lassen / Holm)

Wesslau (Sandberg)
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av pulverapa »

Zibanejad kommer troligen att spela center. Förra året gick snacket exakt likadant om Krüger men han slutade som center i både DIF, Chicago och Tre Kronor. Dessutom kommer vi nog värva en ersättare till Ekman. Mitt lag:

Nilson - Zibanejad - Forward (ej Widing tack.)
Ölvestad - Ottosson - Carlsson
Tjärnqvist - Almtorp - Eriksson
Brodin - Eklund - Kempe
(Extra: Cehlin)

Tjärnqvist (...)- Holmqvist
Printz - Bartley
Boumedienne - Claesson

Wesslau (Sandberg)
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Byström »

Det känns som att ledningen lägger väldigt mycket ansvar på oprövade spelare denna säsongen, att man tror att t.ex. Cehlin och Kempe ska höja sig enormt under den kommande säsongen. En otrolig chansning är det och frågan är om det kommer att gå hem.

Tjärnqvist - Otto - Mackan
Kempe - Zibanejad - Carlsson
Ölvestad - Almtorp - Cehlin
Fimpen - Norman - Brodin

Jag tror på både Kempe och Cehlin och jag har framförallt enormt stort förtroende för hur ledningen agerar. Vi har i nuläget ingen aning om hur hårt den eller den spelaren sliter under försäsongen. Kempe var vår tredje bästa målskytt förra säsongen och detta med väldigt lite speltid under en hel del matcher. Jag tror absolut att han kan vara redo för att spela i en andrakedja. Cehlin rosade ju knappast marknaden under den förra säsongen men han har alla verktyg för att bli en riktigt bra hockeyspelare. Jag tror att med rätt träning så kommer även han kunna spela i en tredjekedja.

Boumedienne - Holmqvist
Bartley - Printz
Tjärnqvist - Claesson
Holm

Backsidan ser väl helt okej ut om vi nu får in Tjärna. Annars vetisjutton hur detta kommer att sluta. Men det känns som att vi har ett lag som kommer kunna spela utan press vilket vi under förra säsongen inte kunde göra med tanke på att vi faktiskt gick till final året innan samt att vi faktiskt värvat en hel del tunga namn som: Ekman, Widing, Boumedienne, Kronwall osv. Jag tror helt klart att vi med den här truppen har kapacitet för en sjätteplats i grundserien. I slutspelet kan allt hända och det kanske är så som ledningen resonerar just nu.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

Ska den överlägset bästa backen Tjärnqvist (om han nu kommer) spela i ett tredje backpar?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

Jag funderar faktiskt lite på hur hög motivation Tjärnqvist har kvar. Jag menar, hade han verkligen varit sugen på att komma hit hade han kommit för en, två, tre eller fyra säsonger sedan. Det känns som att vi blir sista alternativet. När han ej längre kan locka ett lukrativt KHL-kontrakt.

Har en magkänsla att vi kan få se lite nonchalans från honom i vinter. Lite på BomBom-manér. Bara en tanke.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Jag funderar faktiskt lite på hur hög motivation Tjärnqvist har kvar. Jag menar, hade han verkligen varit sugen på att komma hit hade han kommit för en, två, tre eller fyra säsonger sedan. Det känns som att vi blir sista alternativet. När han ej längre kan locka ett lukrativt KHL-kontrakt.

Har en magkänsla att vi kan få se lite nonchalans från honom i vinter. Lite på BomBom-manér. Bara en tanke.
Tror du kan vara lite rätt ute där med D. Tjärnqvist... Förhoppningsvis är BomBom revanschsugen. Han bevisade i de sista slutspelsmatcherna att kan vara en klassback.
Skriv svar