Målvaktsfrågan.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
fullmonty
Inlägg: 143
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kolmården

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av fullmonty »

Men skärp er nu sluta klaga på målvakterna..tycker dom är duktiga båda två...Riddan rädda ju 50 skott i skellefte i lördags. sluta hacka på grabben hela tiden. Titta på hans kära kollegor som skall täcka upp runt isen åt honom istället som bara åker runt och glider och inte hjälper honom.(Läs linkan mfl.)
gadden78
Inlägg: 46
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av gadden78 »

Fasen tycker Wesslan ska ta över spaden som första keeper, han är i sitt livs form just nu och har hållit sin första Elitserie nolla, han har ett lugn som får spelarna att koncetrera sig på spelet, inga onödiga returer som backarna är tvugna att rensa osv...! Ledsen Riddarn men du får vänta en sesång till...
Becke
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-05-12

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Becke »

Jag anser att de målvakter klubben har till sitt förfogande idag inte håller i längden och DIF borde titta efter någon med mer rutin.

Fredrik Norrena eller Karol Krizan, någon av dessa målvakter borde klubben kontakta.

Jag rekommenderar att man borde först och främst siktar sig in på Norrena då han är både bättre är Krizan och lättare att få att skriva på.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Lucas »

Kommer aldrig att ske. Vi har så lite pengar att en tre åring skulle kunna räkna exakt hur lite det är. Vi grävde oss en grop genom att chansa på dessa två herrar och nu får vi sota för det. Bara att hoppas att all frånvaro från Riddarn har fått honom att tända till ordentligt nu. Hoppas få se honom i mål mot Rögle..
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Palmgren »

Vi har inte råd att köpa in någon målvakt just nu, vi ligger för tusan hur många miljoner back som helst. Vi får leva med att vi har Ridderwall och Wesslau i målet, två målvakter som kommer att utvecklas då båda fortfarande är unga. Vi måste ge grabbarna lite tid.

Förstår inte hur folk kan sitta och prata nyförvärv. En annan håller på att fälla en tår varenda gång Djurgårdens ekonomi kommer på tal.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Emil Svelander »

Palmgren skrev:Vi har inte råd att köpa in någon målvakt just nu, vi ligger för tusan hur många miljoner back som helst. Vi får leva med att vi har Ridderwall och Wesslau i målet, två målvakter som kommer att utvecklas då båda fortfarande är unga. Vi måste ge grabbarna lite tid.

Förstår inte hur folk kan sitta och prata nyförvärv. En annan håller på att fälla en tår varenda gång Djurgårdens ekonomi kommer på tal.
Med Wesslau i mål kommer vi spela kvalserien, frågan är om det inte är värt att köpa in en ny målvakt och på så sätt ha en chans till slutspel. Detta kommer dock aldrig hända, så vi får göra det bästa av situationen och ställa Riddarn i kassen.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Palmgren »

Jag håller med om det är bättre att ställa Ridderwall i målet framför Wesslau. Det jag dock inte håller med om är att det skulle vara bättre att köpa in en helt ny målvakt. Det är inte köpa in spelare som Djurgården ska rikta in sig på just nu. I så fall så ska man väl sälja spelare med tanke på ekonomin.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Bjurre »

Norrena eller Krizan tycker någon av dess skulle vara bra visst de kostar men vill man vinna måste man våga satsa
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av sportfåne »

satsa på Riddarn! in med honom i båda storsatsningarna och om de bli vinst i båda så blir det boost för självförtroende jag tror välldigt mycke på Ridderwall !
DIF <3
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Palmgren »

Bjurre skrev:Norrena eller Krizan tycker någon av dess skulle vara bra visst de kostar men vill man vinna måste man våga satsa
Och då antar jag att du vill se Djurgården hockey vinna några matcher nu i grundserien och se laget falla i konkurs efter säsongen. Det vill i alla fall inte jag, därför: Köp INTE Krizan eller Norrena.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av stolpskott »

Att säga att Krizan eller Norrena hade gjort sämre ifrån sig än vad Wesslau och Riddarn har gjort, är en stor fet lögn! Vi hade inte längre behövt oroa oss allt för ofta om lösa puckar ska glida in emellan benen eller komma rätt på plattan sen ut i slottet... Möjligt ifall Krizan har sina riktigt dåliga dagar hade vi fått göra det. En ny målvakt i dagensläge, behövs. Men det känns som de aldrig kommer hända!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av isolerad »

stolpskott skrev:Att säga att Krizan eller Norrena hade gjort sämre ifrån sig än vad Wesslau och Riddarn har gjort, är en stor fet lögn! Vi hade inte längre behövt oroa oss allt för ofta om lösa puckar ska glida in emellan benen eller komma rätt på plattan sen ut i slottet... Möjligt ifall Krizan har sina riktigt dåliga dagar hade vi fått göra det. En ny målvakt i dagensläge, behövs. Men det känns som de aldrig kommer hända!
Norrena är inte dålig. Nån som sagt det?


Men har du sett Krizan i år!? Han läcker som ett såll. Sämre räddningsprocent än både Riddarn och Wesslau. Eller tycker du att MODOs backbesättning är så mycket sämre än vår?
i
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:
stolpskott skrev:Att säga att Krizan eller Norrena hade gjort sämre ifrån sig än vad Wesslau och Riddarn har gjort, är en stor fet lögn! Vi hade inte längre behövt oroa oss allt för ofta om lösa puckar ska glida in emellan benen eller komma rätt på plattan sen ut i slottet... Möjligt ifall Krizan har sina riktigt dåliga dagar hade vi fått göra det. En ny målvakt i dagensläge, behövs. Men det känns som de aldrig kommer hända!
Norrena är inte dålig. Nån som sagt det?


Men har du sett Krizan i år!? Han läcker som ett såll. Sämre räddningsprocent än både Riddarn och Wesslau. Eller tycker du att MODOs backbesättning är så mycket sämre än vår?

Ja nu när jag läser igenom det så missuppfattade jag tokfel, my bad. Visst har Krizan gjort det, men tror om han kommer till ett nytt lag så kommer han få en nytändning. Han hade nog stannat i hålan Örnsköldsvik tok för länge. Eller om jag tänker efter så är det inte värt att chansa på Krizan.

Och MODOs och DIFs backuppsättningar har gått igenom exakt samma sak, usla målvakter och då spelar de ingen roll vilket försvar man har i hockey man torskar iallafall.
diftillsjagdör
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-12-20

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av diftillsjagdör »

Erbjud Karol Krizian provspel nu under julen. Han blev Just ut köpt från MoDo. sköter han sig erbjud honom kontrakt
diftillsjagdör
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-12-20

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av diftillsjagdör »

Jag tycker att Djurgårnden ska försöka erbjuda Karol Krizian att provspela sköter han sig väl värva honom. Han har precis blivit utköpt av MoDo
Skriv svar