Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Borde blir något liknande medans Samme är borta

Guter-Jocke E-Sörensen
Saviano-Ljungh-Heinerö
Alvarez-Nilson-Lauritzen
Hank-Honken-Ahlén

Eller vad tror ni?
När Fällström är borta så åker väl Guter ner och Heinerö blir extra.
Eller så flyttas Heinerö redan nu och Runken går som forward.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror Fällström är tillbaka, han skulle ju gå på is nu på måndag. Jag antar att Nilson går in som center istället för Rundqvist.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Andspe »

Guter-Nilson-Lauritzen hade varit en kul kedja :)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

Alvarez-Nilson-Lauritzen låter ju tung!
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev:Guter-Nilson-Lauritzen hade varit en kul kedja :)
Ja jag tror att det skulle kunna få fart på både Guter och Lauritzen, förutsett att Mackan levererar dvs.

Annars tror jag att Nilson och Samme, möjligen även med Saviano, skulle kunna vara riktigt giftigt förutsatt att Mackan levererar dvs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

Nilson är väl ändå ingen center eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

På tal om något helt annat när jag ser kedjeformationer. I Sverige verkar vi skita fullständigt vem som är left winger och right winger. I NHL är ju det endast ett fåtal spelare som erkänt kan spela på båda kanterna och det blir värsta nyheten så fort någon byter vinge. Här kör vi forward som forward. Personligen har jag svårt att se Guter på left wingen.
Expert.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

SirDIFalot skrev:På tal om något helt annat när jag ser kedjeformationer. I Sverige verkar vi skita fullständigt vem som är left winger och right winger. I NHL är ju det endast ett fåtal spelare som erkänt kan spela på båda kanterna och det blir värsta nyheten så fort någon byter vinge. Här kör vi forward som forward. Personligen har jag svårt att se Guter på left wingen.
+1
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:På tal om något helt annat när jag ser kedjeformationer. I Sverige verkar vi skita fullständigt vem som är left winger och right winger. I NHL är ju det endast ett fåtal spelare som erkänt kan spela på båda kanterna och det blir värsta nyheten så fort någon byter vinge. Här kör vi forward som forward. Personligen har jag svårt att se Guter på left wingen.
Hänger inte det ihop med smalare rinkar? Det är ju viktigare att ha stickan åt rätt håll när det är trångt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Nilson är väl ändå ingen center eller?
Jodå, även om oftast synts till som forward. Har dock för mig att han är hyfsad tekare också.
SirDIFalot skrev:På tal om något helt annat när jag ser kedjeformationer. I Sverige verkar vi skita fullständigt vem som är left winger och right winger. I NHL är ju det endast ett fåtal spelare som erkänt kan spela på båda kanterna och det blir värsta nyheten så fort någon byter vinge. Här kör vi forward som forward. Personligen har jag svårt att se Guter på left wingen.
Felnavlad högerskytt som han är så är han ju klockren där ute.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Jag kan inte minnas att jag sett Guter spela LW, finns förmodligen en anledning till det. Sörensen verkar kunna skifta mellan båda.

Men i NHL finns det ju flera toppspelare som verkligen bara kan spela på en vinge och på den andra sidan är dom en skugga av vad dom är annars.
Expert.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Henke_F »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:På tal om något helt annat när jag ser kedjeformationer. I Sverige verkar vi skita fullständigt vem som är left winger och right winger. I NHL är ju det endast ett fåtal spelare som erkänt kan spela på båda kanterna och det blir värsta nyheten så fort någon byter vinge. Här kör vi forward som forward. Personligen har jag svårt att se Guter på left wingen.
Hänger inte det ihop med smalare rinkar? Det är ju viktigare att ha stickan åt rätt håll när det är trångt.
Men vad som är rätt håll diffar ju lite.

T.ex. är ju bra att vara Vänsterskytt till vänster eller Högerskytt till höger om man skall fiska puck som går i rundeln/sarg ut påväg ur zon. Medans det är fördel att ha klubban in mot banan när man skall få en passning och skjuta direktskott, t.ex. i PP.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-12 21:39:13, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Nilson är väl ändå ingen center eller?
Precis. Och ändå har KG sagt att det inte ska värvas för sakens skull. Nu värvade de istället en kille som är van vid att spela center. Det var de vi fick.

Och eftersom KG säger så i artikeln så utgår jag ifrån att vi använder honom som center.

Jag hade förstått om man värvar en riktig sniper men som inte är center med tanke på utbudet och att vi nu är nära deadline. Men att värva Nilson nu känns mycket som många är inne på, helt ologiskt.
Sen får vi väl se hur mycket han kommer bidra.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev: Jag hade förstått om man värvar en riktig sniper men som inte är center med tanke på utbudet och att vi nu är nära deadline. Men att värva Nilson nu känns mycket som många är inne på, helt ologiskt.
Sen får vi väl se hur mycket han kommer bidra.
Logiken lär visa sig i morgon under presskonferensen/mötet. Jag skulle tro att de fick Mackan till ett vrakpris eller att det finns någon annan särskild omständighet. Dvs att värvningen inte var ologisk ur den ekonomiska aspekten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Violator77 »

Viktigast just nu, oavsett alla diskussioner: fylla Hovet på torsdag!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Låst