Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Söderort »

DIF Hockey skiter tydligen i sina supportrar, dom är nöjda när det är 5000 på matchen 30 i klacken och inget tifo.

Det enda sättet att få bort abbe från DIF är att rösta bort nuvarande styrelse på nästa årsmöte.
Man blir bara förbannad när man läser Pang`s twitter om hur aktiva supportrar återigen blir förföljda och trakasserade.

DIF Hockey och abbe gör verkligen allt för att döda stämningen på hovet. Nu räcker det. Bort med abbe en gång för alla och be om ursäkt till alla aktiva supportrar som ni har behandlat som skit eller bli bortröstade på nästa årsmöte.
Karel måste avgå
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Så otroligt äckligt och vedervärdigt.

Avgå Abbe. Innan det är försent.

Fantastisk läktarinsats i tredje. Tack!
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Alltså KAN NI GÅ UT MED INFO PÅ HEMSIDAN om vad som försigår här?!
Det är sjukt många som undrar, helt horribelt dåligt att det inte kommit upp något.
Det bildar bara onödig irritation och förvirring. VARFÖR GÖRS INGET?!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Wizeguy
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Wizeguy »

Raus skrev:Vilken jävla pungspark att se J.Silfverstrand ha en fullsatt klack som bakgrund på twitter. Man har även fixat ett intro med publik/tifobilder från 2010 i bakgrunden, samtidigt som tifo-ansvariga förföljs och filmas. Man behandlar personer som skulle göra ALLT för att få fart på klacken igen som skit. Jag mår så jävla illa.
Först vill jag säga att jag inte är insatt till 100% trots att jag sitter i styrelsen för JK, jag vet mycket men inte allt om situationen. Därför tycker jag inte det känns fair att belasta Jenny med "en jävla pungspark" för den situation som råder just nu. Ja hon är VD för DIF Hockey, men för den delen inte helt ansvarig för den uppkomna situationen som fanns redan innan hon tillträdde. Det är många andra som förtjänar den pungsparken istället för Jenny. Det var allt jag ville ha sagt i den frågan.

Sen tycker jag för övrigt att det var helt underbart att i tredje perioden känna draget i klacken igen. WOW! Vilken jävla skillnad. Som tidigare skribenter redan sagt skriver jag under på att det kändes som att laget genuint uppskattade stödet som var ikväll. Vid vissa tillfällen under tredje perioden känns det som att vi är bäst i Sverige trots att vi är otroligt få på läktarna jämfört med vad vi brukar vara, och då var vi inte ens bra. Var vi 3500 idag på plats?

Detta säger tyvärr mer om hur det ser ut i resten av hockeyladorna runt om i Sverige, men fatta om vi kunde få återgå till stämningen vi hade 09/10. När jag kollar på videon "good old times" http://youtu.be/q-yk2Pv_oa0 och tänker på hur stämningen var ikväll måste jag nästan hålla tillbaka tårarna för att jag inser hur mycket potential som finns för vår förening. Sluter vi oss samman är vi utan tvekan världens bästa förening på läktarna i hockeyvärlden. Snart är vi tillbaka på tronen!

EDIT: Ja jag var full när jag skrev inlägget och inser att pungsparken inte var riktad mot Jenny direkt utan att det var bilden i sig som var pungsparken.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Jag har egentligen blivit aktiv supporter senaste två åren, efter det att vi åkte ner i HA (konstigt nog) så jag har inte riktigt upplevt hur det var t ex 09-10 som så många pratar om, förutom två av semifinalerna mot Linköping och sen några grundseriematcher per år under ett par år t o m den säsongen, så kan inte riktigt säga att jag förstått denna försämring av klacken, som ni pratat om, grundseriemässigt. Men jäklar vilken skillnad det var mellan första och tredje perioden igår! Efter denna match förstår jag verkligen vad alla ni snackar om! Vi måste verkligen lösa detta mellan DIF Hockey och supporterföreningarna som berörs! Det var ju som natt och dag! Trots bara drygt 5000 på läktarna var det, bortsett från hyllningarna till framförallt Jimmie Ölvestad och matchen mot MIK (då fotbollen var precis innan), den överlägset bästa klacken dessa två år jag stått där!!!! Majoriteten av klacken sjöng ju t o m :shock:
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Tack UCS! Vilken skillnad ni gjorde
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

Hur fan går ramsan som UCS drog igång?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Nu borde väl i alla fall alla "styrelsekramare" inse att alla personer inom DIF-familjen inte behandlas lika.

Detta borde också få samma individer att inse varför diskussioner med styrelse / ledning är lönlöst. De skiter helt enkelt i de fans som brinner mest för föreningen och gör sitt yttersta för att dessa inte skall känna sig välkomna.

Det kanske finns någon annan vinteridrott med DIF som man kan börja följa istället mer aktivt?

En sektion som faktiskt bryr sig om sina fans.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Raus skrev:
Tim Pang ?@Pangtim 1m
7st ordningsvakter med 4st GoPro väntade efter matchen på att få trakassera och filma 15 personer. #DIFhockey
Det där är så fruktansvärt hemskt att läsa så jag knappt finner ord.
Bild
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Wizeguy skrev:
Raus skrev:Vilken jävla pungspark att se J.Silfverstrand ha en fullsatt klack som bakgrund på twitter. Man har även fixat ett intro med publik/tifobilder från 2010 i bakgrunden, samtidigt som tifo-ansvariga förföljs och filmas. Man behandlar personer som skulle göra ALLT för att få fart på klacken igen som skit. Jag mår så jävla illa.
Text
Ja det var själva bilden på twitter och filmsnutten i introt som är pungsparken.
Har för mig att du är inblandad i DIFpodden? Går det inte att bjuda in Jenny som gäst och några representanter från UCS(Pang och Ludde t.ex) så alla får höra hur vi ligger till? Förstår dock att det finns en överhängande risk att känslorna tar över.. Men jag är så trött,arg,frustrerad just nu på att inget görs i Hovets katakomber. För efter gårdagens show, följt av skandaler, är jag säker på att något måste hända.

När till och med polletten trillar ner för dom fetaste sittplatsdyrkarna liksom. :wink:
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Raus skrev:
Wizeguy skrev:
Raus skrev:Vilken jävla pungspark att se J.Silfverstrand ha en fullsatt klack som bakgrund på twitter. Man har även fixat ett intro med publik/tifobilder från 2010 i bakgrunden, samtidigt som tifo-ansvariga förföljs och filmas. Man behandlar personer som skulle göra ALLT för att få fart på klacken igen som skit. Jag mår så jävla illa.
Text
Ja det var själva bilden på twitter och filmsnutten i introt som är pungsparken.
Har för mig att du är inblandad i DIFpodden? Går det inte att bjuda in Jenny som gäst och några representanter från UCS(Pang och Ludde t.ex) så alla får höra hur vi ligger till? Förstår dock att det finns en överhängande risk att känslorna tar över.. Men jag är så trött,arg,frustrerad just nu på att inget görs i Hovets katakomber. För efter gårdagens show, följt av skandaler, är jag säker på att något måste hända.

När till och med polletten trillar ner för dom fetaste sittplatsdyrkarna liksom. :wink:
Jenny har sagt att hon skulle vilja vara med i podden men jag tror som någon ovan att hon inte är största problemet. Hon verkar vilja lösa situationen. Tyvärr får hon ta endel skit på Twitter nu. Jag är övertygad om att ska det hända något så måste vi få Jenny att verkligen förstå problemen. Då är det tråkigt om hon tröttnar ur..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Förhoppningsvis är detta ett uppvaknande för alla som påstår att inte all fakta funnits. Nu vet ni precis vad DIF.Säk. sysslar med. Kan ALLA komma överens om att Abbe måste gå nu? Jag har extremt svårt att tänka mig att någon skulle kunna tycka något annat längre. Detta är så jävla respektlöst att jag hellre följer innebandyn om detta fortsätter. Fan, alltså.
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MGC »

Challen skrev:Hur fan går ramsan som UCS drog igång?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det den här du tänkte på?
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/djur ... t-jag-har/

Otrolig bra stämning andra delen av matchen igår mot tidigare matcher.
Lös problemen nu, allt blir så mycket roligare då!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:
Challen skrev:Hur fan går ramsan som UCS drog igång?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det den här du tänkte på?
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/djur ... t-jag-har/

Otrolig bra stämning andra delen av matchen igår mot tidigare matcher.
Lös problemen nu, allt blir så mycket roligare då!
http://www.youtube.com/watch?v=yayimvzsyfQ
Expert.
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jokester »

Staten skrev:
Tim Pang ?@Pangtim 2m

Går på hockey skapar stämning. Blir förföljd, övervakad, filmad. Inte konstigt att glädjen är borta. #difhockey #twittpuck #ucs #avgåabbe
Arå. DIF säkerhet fixar biffen. Nu kommer de hålla sig borta fem år till. Härliga Abbe, du är min idol.
Blir bara så jävla trött. Grattis DIF. Ni har fått mig och mina vänner som haft säsongskort på hockeyn i 6 år nu att helt tappa lusten att gå till hovet. Blir detta inte löst så är vi 5 st trogna som inte förnyar våra kort till nästa år.
Avgå och gör det nu.
Skriv svar