Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Sjöwall »

Jim Morrison skrev:
Sjöwall skrev:Tänk om vi får in Murray, då har vi ännu mindre pengar att spendera på en bra spelare....
Precis min tanke. Murray in bara för att det är Murray liksom. Typ den spelartypen vi behöver minst.
Precis... Vad i vårt spel kommer bli bättre av att ta in Murray?

Ingenting tror jag.
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sparwen »

Jag kanske analyserar åt helvete fel. Å andra sidan analyserar alla här helt olika.

Men för att komma till saken. Jag har saknat fysiskt spel. Att vi trycker till med kroppen mer. Så utifrån det tror jag Dogge kan tillföra just det och att det smittar av sig.
Using Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

sparwen skrev:Jag kanske analyserar åt helvete fel. Å andra sidan analyserar alla här helt olika.

Men för att komma till saken. Jag har saknat fysiskt spel. Att vi trycker till med kroppen mer. Så utifrån det tror jag Dogge kan tillföra just det och att det smittar av sig.
Jag tror inte att det är en slump att vi saknar ett tungt fysiskt spel i försvarszon. Hela spelsystemet går ut på att hålla motståndarna på rätt sida hela tiden och hårda fysiska duster kräver att man kan kontra överbelastningen genom att center eller forwards håller sig nära tacklande back. Problemet där blir då istället att vi inte har spelarmaterial i förhållande till motståndarna för att kunna hålla dem borta från kassen och vi har generellt inte fysiken för att kunna ta den fighten framför eget mål mot starka etablerade SHL forwards (vilket även märks väl i vår svårighet att uppehålla oss framför våra tyngre motståndares kassar).

Det proppas ju till och från när det finns läge till det men det är ytterst sällan som våra backar går upp och utmanar rent fysiskt i mittzon eller ens i närheten av egen blå och då förmodligen för att de blivit tillsagda att inte göra det utan istället styra ut och låta backcheckande spelare jobba defensivt mot mitten av banan.

Skulle hellre se att det "gör ont att möta Djurgårn" men jag har full förståelse för att man försöker spela detta energitjyvande och disciplinerade försvarsspel och ger målvakterna större möjligheter istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Hallå...Förstår inte oviljan till Dogge. Han skulle ge våra försvarssoldater en större trygghet och framförallt trycka bort Abbottar och annat löst folk som utmanar oss i vår zon. Kan inte tänka att Dogge kräver en monsterlön.. Ser faktiskt bara fördelar då han har fysiken vi saknar...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Doyle skrev:Hallå...Förstår inte oviljan till Dogge. Han skulle ge våra försvarssoldater en större trygghet och framförallt trycka bort Abbottar och annat löst folk som utmanar oss i vår zon. Kan inte tänka att Dogge kräver en monsterlön.. Ser faktiskt bara fördelar då han har fysiken vi saknar...
För att vi behöver använda varenda krona till offensiv förstärkning om vi vill klara av den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Förstår det till 100% och köper det. Problematiken är att dom förstärkningarna inte finns.. De smågrus vi har råd med kommer inte att lösa anfallsproblemen vi har utan bara bredda de anfallsvapen vi sitter med. Vi får helt enkelt lita på att gruppen växer ihop och överpresterar. Är det ngn som kan åstadkomma det är det Särkijärvi. Skulle dock en toppanfallare komma o knacka på dörren o spela för en ur SHL-perspektiv medioker lön är det bara att skatta sig lycklig, hoppet finns ju där :)
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Doyle skrev:Förstår det till 100% och köper det. Problematiken är att dom förstärkningarna inte finns.. De smågrus vi har råd med kommer inte att lösa anfallsproblemen vi har utan bara bredda de anfallsvapen vi sitter med. Vi får helt enkelt lita på att gruppen växer ihop och överpresterar. Är det ngn som kan åstadkomma det är det Särkijärvi. Skulle dock en toppanfallare komma o knacka på dörren o spela för en ur SHL-perspektiv medioker lön är det bara att skatta sig lycklig, hoppet finns ju där :)
Håller med dig till varje ord. Det finns endast ett fåtal personer som kan tänka sig att spela i DIF, ett bottenlag i SHL, för en medioker lön. Det är fd Djurgårdade. Tyvärr så är den marknaden lite tunn. Dogge skulle tillföra rutin och en tuff mentalitet på och utanför isen.
Får vi chansen att plocka in Douglas så ska vi givetvis göra det.
Tycker jag.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:
Doyle skrev:Hallå...Förstår inte oviljan till Dogge. Han skulle ge våra försvarssoldater en större trygghet och framförallt trycka bort Abbottar och annat löst folk som utmanar oss i vår zon. Kan inte tänka att Dogge kräver en monsterlön.. Ser faktiskt bara fördelar då han har fysiken vi saknar...
För att vi behöver använda varenda krona till offensiv förstärkning om vi vill klara av den här säsongen.

Förstår din tanke men gör inte Trukhno mål mot Luleå, så kan DIF alltid inleda en bytesaffär mot någon som presterar. Bytt är bytt och med det tjänar DIF cash och Murray är välkommen hit! :D
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Skulle va roligt att se Dogge kasta handskarna och utmana nilson i en fight! Tror inte kycklingen hade vågat! Dogge hade gett honom så mkt stryk!

Hoppas fortfarande mest på Lander! Han skulle göra stor skillnad!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

bastis7 skrev:Skulle va roligt att se Dogge kasta handskarna och utmana nilson i en fight! Tror inte kycklingen hade vågat! Dogge hade gett honom så mkt stryk!

Hoppas fortfarande mest på Lander! Han skulle göra stor skillnad!
Blev inte Nilson fullständigt sönderslagen av någon junior i Skellefteå? Den mannen ska undvika att kasta handskarna överhuvudtaget, slutar sällan bra.

Av dom få som faktiskt kan använda nävarna i SHL så tror jag dom flesta vet bättre än att kasta handskarna mot Murray, så pass smarta är dom.

I min värld bidrar ju dock Murray med mer en bara tuffhet och slagsmål så jag ser honom hellre på isen än i utvisningsbåset för att ha sänkt någon, om han nu kommer hit.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
bastis7 skrev:Skulle va roligt att se Dogge kasta handskarna och utmana nilson i en fight! Tror inte kycklingen hade vågat! Dogge hade gett honom så mkt stryk!

Hoppas fortfarande mest på Lander! Han skulle göra stor skillnad!
Blev inte Nilson fullständigt sönderslagen av någon junior i Skellefteå? Den mannen ska undvika att kasta handskarna överhuvudtaget, slutar sällan bra.

Av dom få som faktiskt kan använda nävarna i SHL så tror jag dom flesta vet bättre än att kasta handskarna mot Murray, så pass smarta är dom.

I min värld bidrar ju dock Murray med mer en bara tuffhet och slagsmål så jag ser honom hellre på isen än i utvisningsbåset för att ha sänkt någon, om han nu kommer hit.
Nilson hade möblerat om nyllet rätt bra på den andra också. 90-talist var det. Men inte junis.
https://www.youtube.com/watch?v=OaUyjQ0PI00
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
bastis7 skrev:Skulle va roligt att se Dogge kasta handskarna och utmana nilson i en fight! Tror inte kycklingen hade vågat! Dogge hade gett honom så mkt stryk!

Hoppas fortfarande mest på Lander! Han skulle göra stor skillnad!
Blev inte Nilson fullständigt sönderslagen av någon junior i Skellefteå? Den mannen ska undvika att kasta handskarna överhuvudtaget, slutar sällan bra.

Av dom få som faktiskt kan använda nävarna i SHL så tror jag dom flesta vet bättre än att kasta handskarna mot Murray, så pass smarta är dom.

I min värld bidrar ju dock Murray med mer en bara tuffhet och slagsmål så jag ser honom hellre på isen än i utvisningsbåset för att ha sänkt någon, om han nu kommer hit.
Nilson hade möblerat om nyllet rätt bra på den andra också. 90-talist var det. Men inte junis.
https://www.youtube.com/watch?v=OaUyjQ0PI00
Just det Lundberg var det, tuff kille, Nilson är överskattad dock :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

asså fan va nice om vi får dogge då har vi en riktigt fighter som kan möblera om ansiktet på alla våra motståndare. vi kommer göra så många mål och vinna alla matcher!!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Sjöwall skrev:asså fan va nice om vi får dogge då har vi en riktigt fighter som kan möblera om ansiktet på alla våra motståndare. vi kommer göra så många mål och vinna alla matcher!!
Ptja varför inte, han har ju redan visat hur man gör en mäktig soloåkning helt på egen hand, det gjorde inte ens Sam Lökqvist du :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

diftobbe89 skrev:
Sjöwall skrev:asså fan va nice om vi får dogge då har vi en riktigt fighter som kan möblera om ansiktet på alla våra motståndare. vi kommer göra så många mål och vinna alla matcher!!
Ptja varför inte, han har ju redan visat hur man gör en mäktig soloåkning helt på egen hand, det gjorde inte ens Sam Lökqvist du :wink:
Nej men han ligger delad tvåa i backarnas poängliga i Liiga!
Låst