Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Kan man få några jävla nyheter på denna hemsida, eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Caveman »

Senast redigerad av Caveman den 2012-09-29 14:13:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av Henke95 »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=9772

Och där blev det officiellt. Känns väl sådär..
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av easer90 »

Värdelösa regler och kostnader...
Hoppas laget skärper till sig och fortsätter att spela som i slutet mot Malmö.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Caveman »

Carl Hagelin är klar för SSK, där lär det gå undan.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av warrant »

Ansvarsfullt agerande av styrelsen. Blir lockouten långvarig så kanske vi får se Hörnqvist i DIF innan transferfönstret stänger i januari.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av Don66-2 »

warrant skrev:Ansvarsfullt agerande av styrelsen. Blir lockouten långvarig så kanske vi får se Hörnqvist i DIF innan transferfönstret stänger i januari.
Håller iofs med om att det inte brinner nånstans när det gäller forwards, den stora bristen ligger ju på backsidan. Lite oroande dock att det dröjer med Dogge, DET är en värvning som är ett måste!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av warrant »

Don66-2 skrev:
warrant skrev:Ansvarsfullt agerande av styrelsen. Blir lockouten långvarig så kanske vi får se Hörnqvist i DIF innan transferfönstret stänger i januari.
Håller iofs med om att det inte brinner nånstans när det gäller forwards, den stora bristen ligger ju på backsidan. Lite oroande dock att det dröjer med Dogge, DET är en värvning som är ett måste!
Instämmer med att det är backsidan som måste förstärkas. Och hoppas snart få läsa att allt är klart med Douglas. Han skulle ge massa trygghet i dom bakre leden.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av nevyn »

Willmister skrev:
Manijock skrev:
nevyn skrev:
Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Utgår från att han menar följande... Challe har ju faktiskt uttalat sig i media, man har lagt upp en intervju med Bengan som jag inte kan tolka på annat sätt än att han varit så gott som klar. Antar att fler supportrar tänkt så! Detta ska såklart inte göras förrän det är 100% klart affären går igenom. Känns som att rycka bort godiset hur munnen på sina barn!
håller med dig till 100 %
Då får man skylla sig själv när man omtolkar "försöker" till "klar".
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Carl Hagelin betalar sin försäkring själv.
– Han har varit generös och betalar sin försäkring själv. Han har gjort sitt rookie-år och har inget jättekontrakt ännu, vilket gör att han inte är så dyr att försäkra. Vi har därför kunnat finansiera affären inom ramen för vår befintliga spelarbudget.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5524639.ab

Borde vara ungefär samma förutsättningar som Landeskog.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Jag ser nyktert på det hela. Vi måste kunna bygga ett lag, både sportsligt och ekonomiskt som inte står och faller med att vi går upp i ES nästa år. ajk ramlade ner i ettan av ekonomiska skäl, inte sportsliga. Visst är det fantastiskt med NHL-förstärkningar, men ännu bättre är att gå upp i år utan dem. Nu är Dogge nästan klar, och blir han klar är jag glad. Men om även det skiter sig måste truppen knyta näven i fickan och snörena på grillorna och köra på ändå. Spelar vi ES nästa år kommer nya pengar och vi kan förstärka, men om det blir HA ett år till (50/50 enligt mig) så måste vi ha en ekonomi som orkar det. Vi kommer garanterat veta bättre om vad HA handlar om vid en eventuell ytterligare säsong. Hittills verkar laget inte riktigt förstått, men malmömatchen gav mig hopp. Om alla slår varandra har vi en plats topp sju i vår och sedan kan allt hända. Men om det inte blir ES direkt måste vi överleva. Detta styr nog snacket i styrelserummet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av wolsey100 »

Tråkigt, men samtidigt kanske lika bra att inte köra sönder ekonomin bara för att få in Hörnqvist.

Som det ser ut så är det bäst att vänta nu ändå tills det blir en helsäsongslockout. Då vet vi också lite mer hur vår situation ser ut, om det behövs förstärkningar inför kvalserien.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

Bröderna Kopitar gjorde ett klassmål nyss till 2-1 för Mora och det slår mig vilken skillnad den förstärkningen gör för laget. FM Mattsson får oslagbar reklam som finansiärer plus att de syns mycket i media via reklam efter detta. Kan ingen av Djurgår'ns stora sponsorer inse vad Bengan och Kronwall kan innebära för laget och vad man som finansiär kan få ut av detta?!?
Supportern
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-02-04

Re: Lockout 2012

Inlägg av Supportern »

Jag är så less på klubbens kassa ekonomi. Vi har näst mest publik i landet (efter Frölunda) och ändå har vi inte råd att ta in en kille som kommer och spelar gratis.

Bengan har gjort runt 30 kassar per säsong därborta. Han hade kunnat avgöra många matcher för oss i vinter.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Tessan skrev:Bröderna Kopitar gjorde ett klassmål nyss till 2-1 för Mora och det slår mig vilken skillnad den förstärkningen gör för laget. FM Mattsson får oslagbar reklam som finansiärer plus att de syns mycket i media via reklam efter detta. Kan ingen av Djurgår'ns stora sponsorer inse vad Bengan och Kronwall kan innebära för laget och vad man som finansiär kan få ut av detta?!?
Sponsrar du oss får du alla gnagare och stockholmshatare som fiender. Det är fakta som varje företagare med Djurgårdshjärta måste ta med i kalkylen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar