DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 837
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rojk »

Vad jag kunde läsa mig till för någon dag sen på svenska fans forum var att de har slutat helt med fotbollen.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Jepp, dom kör heltid på sin YouTube-kanal nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Någon som vet varför bröderna El-Zein aka Skilltwins inte lirar i U19 längre? Kan inte se dom i laguppställningen och jag har inte hört någonting om dom efter att dom gick över till Djurgården förra året.

Såg ju på förhand otroligt intressanta ut och båda två är sedan födseln Djurgårdare så man kan ju undra hur dom försvann så snabbt. Tog Youtube intresset över?
Dom var inte särskilt duktiga helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Hm. Att dom skulle vara för dåliga för att lira i U19 har jag svårt att tro på. Tror mer dom insåg att de redan hade en annan karriär på uppgång som man helt enkelt gillade mer och att den tog upp all tid.

Eller så har båda två världens sämsta spelsinne.

Tråkigt i vilket fall som helst. Hade varit kul att se ett par twins lira boll i Djurgår'n.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

På fredag trillar lönen in! Självklart är det första ni ska göra att skriva upp er på festresan upp till Sundsvall på söndag. Vi har gjort en brutalt bra start läktarmässigt i år, och nu åker Sveriges mest högljudda supportrar uppåt i landet. Häng med.
Det finns fyra olika busstyper:
Vanlig JK Buss
UCS Buss
Gioventu Buss
Gubb-buss!
SKRIV UPP ER HÄR: http://www.jarnkaminerna.se/2015/04/15/ ... pa-sondag/

----

Om 6 dagar, på onsdag nästa vecka spelas den på förhand tråkigaste matchen för säsongen men vi ska göra det till den roligaste. Det är vår mentalitet som spelar roll. Vi närmar oss redan nu 10.000 sålda och när lönen trillar in lär det explodera, varenda jävel ska dit. Vill du vara säker på biljett? Köp nu: http://www.axs.com/se/series/1477/djurg ... denfotboll

Passa även på att säkra biljett till Gävle hemma på söndagen den 3:e maj. Vem fan vill missa DIF en solig och vårig söndag? http://www.axs.com/se/events/273146/dju ... denfotboll

KÖP KÖP KÖP! Vi har gjort en alldeles sanslöst bra start läktarmässigt med ett fantastiskt tryck i hemmapremiären, den bästa insatsen vi gjort i mannaminne på bortaplan mot Häcken, en total överkörning av Bajen och en fest på Sofia mot Kalmar. Ni vill inte missa fortsättningen, tro mig...
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Jag hade läääääätt hängt med till Sundsvall om jag inte hade varit i Ryssland. Ska faktiskt vara i en liten byhåla på söndag. Hoppas de har bra wi-fi :wink:
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Åker gärna och ibland på bortamatcher men kör då med egen bil då jag inte gillar att resa kollektivt så någon JK-Buss/Tåg blir det inte för min del
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Skärp er, klart ni ska med till Sundsvall! Att se DIF plocka tre poäng på bortaplan är den bästa medicinen mot allt.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Inte för att vara alldeles för negativ, men fy vilken dålig sista tredjedel vi har. Varför kan vi inte skaffa någon bra anfallare? Det fungerar spelmässigt fram tills inspelen till straffområdet, men väl där händer typ ingenting. Vi behöver en ny Geert den Ouden eller en ny Sören Larsen.

Hyll till klacken som håller igång precis hela tiden.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

daaviid skrev:Inte för att vara alldeles för negativ, men fy vilken dålig sista tredjedel vi har. Varför kan vi inte skaffa någon bra anfallare? Det fungerar spelmässigt fram tills inspelen till straffområdet, men väl där händer typ ingenting. Vi behöver en ny Geert den Ouden eller en ny Sören Larsen.
Det är mittfältsmotorn Idol-Kevin som är kuggen som inte funkar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

minalman skrev:
daaviid skrev:Inte för att vara alldeles för negativ, men fy vilken dålig sista tredjedel vi har. Varför kan vi inte skaffa någon bra anfallare? Det fungerar spelmässigt fram tills inspelen till straffområdet, men väl där händer typ ingenting. Vi behöver en ny Geert den Ouden eller en ny Sören Larsen.
Det är mittfältsmotorn Idol-Kevin som är kuggen som inte funkar.
Mycket möjligt, men vi är ändå rejält uddlösa när lägen väl dyker upp och bollen faktiskt hamnar i straffområdet.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

daaviid skrev:
minalman skrev:
daaviid skrev:Inte för att vara alldeles för negativ, men fy vilken dålig sista tredjedel vi har. Varför kan vi inte skaffa någon bra anfallare? Det fungerar spelmässigt fram tills inspelen till straffområdet, men väl där händer typ ingenting. Vi behöver en ny Geert den Ouden eller en ny Sören Larsen.
Det är mittfältsmotorn Idol-Kevin som är kuggen som inte funkar.
Mycket möjligt, men vi är ändå rejält uddlösa när lägen väl dyker upp och bollen faktiskt hamnar i straffområdet.
Anfallet går inte att säga något negativt om. Det är mittfältet som inte hittar rätt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Godnoken skrev:
daaviid skrev:
minalman skrev:
daaviid skrev:Inte för att vara alldeles för negativ, men fy vilken dålig sista tredjedel vi har. Varför kan vi inte skaffa någon bra anfallare? Det fungerar spelmässigt fram tills inspelen till straffområdet, men väl där händer typ ingenting. Vi behöver en ny Geert den Ouden eller en ny Sören Larsen.
Det är mittfältsmotorn Idol-Kevin som är kuggen som inte funkar.
Mycket möjligt, men vi är ändå rejält uddlösa när lägen väl dyker upp och bollen faktiskt hamnar i straffområdet.
Anfallet går inte att säga något negativt om. Det är mittfältet som inte hittar rätt.
Jag ger mig, ni har troligtvis helt rätt. Experterna i studion är inne på samma sak. Det stannar upp på mittfältet. Nu vill jag se mer beslutsamhet utav mittfältet i andra så att det händer grejer. Full fart framåt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Men bra frispark av Kevin vid 0-1!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

minalman skrev:Men bra frispark av Kevin vid 0-1!
Yes, riktigt bra. Än bättre utav Colley och lyckas få till den nicken i mål.
Skriv svar