SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:Växjö kan omöjligt vara lika bra nästa år efter att ha tappat Elias P. Nästa år kan vara vårat år.
Vi ska ju ha ett allsvenskt lag nästa år.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Mattias_87 »

B.I.B.A skrev:
Mattias_87 skrev:Växjö kan omöjligt vara lika bra nästa år efter att ha tappat Elias P. Nästa år kan vara vårat år.
Vi ska ju ha ett allsvenskt lag nästa år.
Nejdå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Andspe »

Kul ändå med Skellefteåsupportrar som gnäller om kommundoping. Det är inte kul så länge man inte får mest.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av #10 »

1 mål, ETT MÅL!!!! På 4 finalmatcher, måste vara ett jävla bottenrekord.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

Norrlandsgnaget övärdigt finallag 19 - 1 på 4 matcher
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

Donkels-2.0 skrev:Norrlandsgnaget övärdigt finallag 19 - 1 på 4 matcher
Edit 20 - 1
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av pulverapa »

Kul för gamla HV-supportrar att få samla på sig lite guldmedaljer innan de försvinner ner i systemet igen om några år.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Magnutz »

Skönt att det tog slut. Om finalen ska vara en överräckning av medaljer och pokal kan det tamejfan kvitta.

Och att matcha lördag/söndag - vem tog det finlandsfärje-beslutet...

Mot försäsong, lagbygge och jävlaranamma!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av rikkard »

Hellre åka ut i semi med flaggan i topp (nåja, nästan) än att bli totalt överkörda i en final.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av ciirree »

rikkard skrev:Hellre åka ut i semi med flaggan i topp (nåja, nästan) än att bli totalt överkörda i en final.
Skulle aldrig vilja att Djurgården vann på det sättet - man "köper" bucklan den här säsongen.
Vi åker ut i en semi efter en jättebra säsong, där vi gör "mer" än vad många trodde innan serien startade. Att arbeta långsiktigt mot ett nytt SM-guld, som vi gör nu, DET är en resa jag däremot vill vara med på.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:
rikkard skrev:Hellre åka ut i semi med flaggan i topp (nåja, nästan) än att bli totalt överkörda i en final.
Skulle aldrig vilja att Djurgården vann på det sättet - man "köper" bucklan den här säsongen.
Vi åker ut i en semi efter en jättebra säsong, där vi gör "mer" än vad många trodde innan serien startade. Att arbeta långsiktigt mot ett nytt SM-guld, som vi gör nu, DET är en resa jag däremot vill vara med på.
Enda laget på evigheter som bara hade Svenska produkter i slutspelet dessutom och många med Stockholmsfostran eller Djurgårdsprodukter.
Sen att det är Spånga, Göta, Farsta, Huddinge, Sollentuna osv som moderklubbar värmer ett Stockholmshjärta.

Jag vill att vi spelar Sveriges mest underhållande hockey och har kontinuitet. När alla tycker att det är kul varje match och är stolta över att spela i DIF så kommer publiken och SM-gulden på köpet.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av -daniel- »

Jag har följt Elitserien / SHL sen jag var kring 7-8 år, dvs i ca 30 år som mer eller mindre aktiv intressent. Aldrig någonsin har det varit så ointressant med en final...

Jag är på allvar rädd över utvecklingen av min kära sport, Växjö berör inte en jävel. INGEN förutom de närmast sörjande. Så jävla patetiskt att man kan köpa sig till ett guld med hjälp av kommunpengar samt externa kapitalstarka sponsorer som sitter med sina tennisrack (lex Stefan Edberg) på läktarna och kölhalar sina anus samtidigt som de skvätter omkring sig glädjetårar över att "vårt lag är så fantastiskt starkt!". Jag kräks på utvecklingen som går åt helt jävla fel håll.

Ut med packet. Helst igår. Fy fan.



(jag är inte ett uns bitter...)
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Jag har följt Elitserien / SHL sen jag var kring 7-8 år, dvs i ca 30 år som mer eller mindre aktiv intressent. Aldrig någonsin har det varit så ointressant med en final...

Jag är på allvar rädd över utvecklingen av min kära sport, Växjö berör inte en jävel. INGEN förutom de närmast sörjande. Så jävla patetiskt att man kan köpa sig till ett guld med hjälp av kommunpengar samt externa kapitalstarka sponsorer som sitter med sina tennisrack (lex Stefan Edberg) på läktarna och kölhalar sina anus samtidigt som de skvätter omkring sig glädjetårar över att "vårt lag är så fantastiskt starkt!". Jag kräks på utvecklingen som går åt helt jävla fel håll.

Ut med packet. Helst igår. Fy fan.

(jag är inte ett uns bitter...)
Fast i ärlighetens namn har det ju sett ut så här flera år nu.
Jag blir inte mer upprörd över Växjö än deras finalmotståndare.
Skellefteå har ju tokhyllats senaste åren. Ett lag som legat mycket högt upp i kommundopinglistan.
Förstår inte varför Växjö skulle vara sämre än dem?
Båda lagen lockar lite publik till sina arenor.
Båda lagen får mycket pengar av sina kommuner.

Läste på text-tv att Timrå kommun nu var tvungna att skjuta till 3 miljoner till arenan.
De skulle spara in på barnomsorgen, däribland särskolan.
Sådant spyr jag över.

"Miljoner från sär- och förskoleprojekt flyttas för att bygga om NHK Arena. Beslutet är fattat och arbetet ska komma igång så fort som möjligt. Sundsvall Tidning"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Jag har följt Elitserien / SHL sen jag var kring 7-8 år, dvs i ca 30 år som mer eller mindre aktiv intressent. Aldrig någonsin har det varit så ointressant med en final...

Jag är på allvar rädd över utvecklingen av min kära sport, Växjö berör inte en jävel. INGEN förutom de närmast sörjande. Så jävla patetiskt att man kan köpa sig till ett guld med hjälp av kommunpengar samt externa kapitalstarka sponsorer som sitter med sina tennisrack (lex Stefan Edberg) på läktarna och kölhalar sina anus samtidigt som de skvätter omkring sig glädjetårar över att "vårt lag är så fantastiskt starkt!". Jag kräks på utvecklingen som går åt helt jävla fel håll.

Ut med packet. Helst igår. Fy fan.

(jag är inte ett uns bitter...)
Fast i ärlighetens namn har det ju sett ut så här flera år nu.
Jag blir inte mer upprörd över Växjö än deras finalmotståndare.
Skellefteå har ju tokhyllats senaste åren. Ett lag som legat mycket högt upp i kommundopinglistan.
Förstår inte varför Växjö skulle vara sämre än dem?
Båda lagen lockar lite publik till sina arenor.
Båda lagen får mycket pengar av sina kommuner.

Läste på text-tv att Timrå kommun nu var tvungna att skjuta till 3 miljoner till arenan.
De skulle spara in på barnomsorgen, däribland särskolan.
Sådant spyr jag över.

"Miljoner från sär- och förskoleprojekt flyttas för att bygga om NHK Arena. Beslutet är fattat och arbetet ska komma igång så fort som möjligt. Sundsvall Tidning"
Visst har det pågått en längre tid men Växjö är laget av plast. Rakt igenom. Bildades 1997 (eller något sådant), har varit i SHL totalt typ 7 säsonger och vunnit 2 guld - enkom pga externa finansiärer (dit räknar jag kommun samt privata aktörer).

SAIK har åtminstone en hyfsat tung historia och ett lag med lite hockeytradition kring staden. Växjö? Kom igen nu... som jag skrev ovan; inte en jävel bryr sig.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Intresset är lågt. Absolut.
I övrigt ser jag inga större skillnader mellan dessa båda lag.
Kommundopade lag som aldrig spelat i SHL utan kommunpengar.

Sedan kan jag förstå de mindre kommunernas mervärde i att ha ett SHL-lag.

Upp till DIF att vända tillbaka skutan. Under 90-talet dominerade vi ekonomiskt, trots en ofta jävligt klantigt skött ekonomi. Sedan lutade vi oss tillbaka.
Nu är vi på hälarna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar