Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4349
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
Bocas skrev:
Magnutz skrev:
Erik af Sibirien skrev:Kan det vara så att de är otränade och helt enkelt inte orkar sista kvarten?
Nej. Det som kan vara en påverkande faktor är att de kan vara för hårt tränade, att de gått ner sig på grund av en allt för hård träning. Kroppen lakas ur och musklerna, som vanligtvis har en ganska stor energireserv i sig, hinner aldrig fylla på reserven. Då håller man inte. Nu har jag ingen aning om det är på det viset eller inte men de är inte otränade, det vågar jag lova.

Apropå matchen så speglar LHO mina känslor så här dagen efter i sin senaste I-or-post. Det är verkligen spot on. Jag hann börja hoppas och, faktiskt, helt med rätta. Sett till de första 40 minuterna var vi helt klart det bättre laget i allt. De sista 10 var smärtsamma att uppleva och jag fick tvinga mig själv att inte resa mig och gå. Efter 1-2-målet blev jag apatisk och hann inte reagera. Sen blev jag sittande, orörlig, tills 4-2 kom. Då stängde jag av och satt tyst. Länge. Vad fan hände?

Kollektiv brain & muscle freeze. Herreghud så man mår idag. (ej glöggrelaterat)
"För hårt tränade"

Den var bra. :-)
Nedtränade, typ. Det vore ju trist om det är så men jag har som sagt inte något belägg för den teorin. De är inte dåligt tränade rent fysiskt, det vet jag. Kanske är matchträningen Dålig? Spelidén är kanske dålig? Griper tag i alla grässtrån som finns.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Spelidén håller ju i två perioder. Förstår inte varför det ska bli sån extrem paralys i laget bara för att vi har en ledning som vi "bara ska spela av". 0-0 på tavlan verkar krävas för att det ska gå... man får väl sätta upp en egen tavla precis vid båsdörren där det står 0-0 så kanske de spelar vidare. Jag vet inte. Det är inte ett skämt...
Vila i Frid, DIF Hockey.
Gibbs
Inlägg: 89
Blev medlem: 2012-10-04

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Gibbs »

Att vissa människor här inne säger att det älskar klubben. Hur förbannad man en blir.. Hur fan kan man kalla ledare och spelare i klubben h-r osv. Jag skäms!
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Malto »

Haha, det var just det. Micke Magnusson...

Edit; glömde citera, men honom hade jag spelat.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Gibbs skrev:Att vissa människor här inne säger att det älskar klubben. Hur förbannad man en blir.. Hur fan kan man kalla ledare och spelare i klubben h-r osv. Jag skäms!
för att det för tillfället är sanningen, dom säljer och viket ute sig mer än esterna på Malmskillnadsgatan

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av DIFference »

300 kr för tre biljetter på fredag. Förstår det. Lär behövas sådana reor resten av säsongen för att kanske ens fylla halva Hovet.

Jag står fast vid mitt ord. Tänker inte kasta pengar i sjön förrän de visar en längre period av kämparglöd för vår sköld!

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av seppuko »

Blir så trött på det där. Kämpa och vinna matcher är inte synonymt. De kämpar och sliter men ibland går det inte. Allt handlar inte om att bara kämpa. Men gå inte till Hovet du.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av -daniel- »

4.9.5 skrev: för att det för tillfället är sanningen, dom säljer och viket ute sig mer än esterna på Malmskillnadsgatan
Smakade tågrälsen bra?
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

4.9.5 skrev:
Gibbs skrev:Att vissa människor här inne säger att det älskar klubben. Hur förbannad man en blir.. Hur fan kan man kalla ledare och spelare i klubben h-r osv. Jag skäms!
för att det för tillfället är sanningen, dom säljer och viket ute sig mer än esterna på Malmskillnadsgatan

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Lite nyfiken bara.
Men hur vet du att alla prostituerade på den nämnda gatan heter Ester?
Känner du dom personligen kanske?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Skotte »

Ester är ett folkslag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skotte skrev:Ester är ett folkslag.
Jahaa, ja just det.
Precis som Skotte är en hund
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar