DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

TEAM KEVIN!
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av diftobbe89 »

Kevin vänder på steken och segrar, olé olé.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Frågestund med spelarna på twitter. Någon frågar "Favoritramsa?"

”Ni är så jävla dåliga, vi betalar era löner” /Jawo
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Janos »

Besard Sabovic klar. Fick han inget kontrakt av sitt älskade aik?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Finns saker man skriver och saker man inte skriver, prestera eller dra har väl aldrig varit mer aktuell!
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Janos skrev:Besard Sabovic klar. Fick han inget kontrakt av sitt älskade aik?
Kan någon sammanfatta det där lite för mig som inte hängt med?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
Janos skrev:Besard Sabovic klar. Fick han inget kontrakt av sitt älskade aik?
Kan någon sammanfatta det där lite för mig som inte hängt med?
En 17-åring som är klar för Djurgårdens U21/U19-lag.

Han hade lagt upp det här och lite annat på Instagram när han var 14 bast och folk lackar typ.

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Svårt att bli upprörd på Besard. Däremot borde DIF lära sig snart att innan man presenterar en värvning så kanske man ska gå igenom de sociala medieflödena hos spelaren.

Det var väl likadant när gnaget värvade Martin Ahnelöv från oss inför den här säsongen och han hade glömt gå ur gruppen "Vi som står upp för DFG" eller något liknande.

Då tycker jag nästan att det är värre med en del juniorspelare som vi haft i hockeyn som har skrivit liknande grejer när dom har tillhört föreningen.

Nåja. Kul med fotboll snart. Hoppas på en solskenssäsong där vi vinner alla matcher med 2-3 bollar och joggar hem guldet, Behövs efter de senaste 10 åren med DIF hockey och fotboll.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

android skrev:
Nåja. Kul med fotboll snart. Hoppas på en solskenssäsong där vi vinner alla matcher med 2-3 bollar och joggar hem guldet, Behövs efter de senaste 10 åren med DIF hockey och fotboll.
Jaha. Så har du precis jinxat bort den drömmen...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:
android skrev:
Nåja. Kul med fotboll snart. Hoppas på en solskenssäsong där vi vinner alla matcher med 2-3 bollar och joggar hem guldet, Behövs efter de senaste 10 åren med DIF hockey och fotboll.
Jaha. Så har du precis jinxat bort den drömmen...
Jinx fungerar inte lika bra i fotboll har jag märkt!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Vet inte riktigt varför, men jag är totalt oladdad inför fotbollssäsongen. Förr var fotbollen allt jag levde för men det har svängt till att vara lika delar hockey och fotboll och nu är det bara hockeyn... Förnyade inte säsongskortet på Tele2, främst av ekonomiska skäl.
Tror dock att jag kommer sitta bänkad framför tvn i början av april ändå, beroende på om hockeysäsongen är avslutad då förstås.
Att jag ens missade att det var match mot HJK häromhelgen när jag tidigare gick på alla träningsmatcher hemma om de så spelades i Järfälla visar ju på att något har hänt med mitt intresse...
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Fotbollen är glödhet i Djurgårdsfamiljen! Var längesedan jag kände ett sådant sug inför fotbollen och polarna med mig.


1. Närmare 8000 har biljett till cupmatchen mot Ängeholm på Söndag 14.00 och det siktas på att bli en publiksiffra upp emot 10.000! Så ska ni gå borde ni köpa er biljett på direkten, på så sätt ökar haussen också! DRA MED ER ALLA NI KÄNNER. Känns underbart att vi kommer ge vårt lag bäst stöd av alla lag i cupen. Kom ihåg, vi är sex matcher ifrån ett Europaäventyr! Det är anledning nog.
http://www.axs.com/se/events/268832/dju ... denfotboll

2. KÖP SÄSONGSKORT! Snart har 8000 Djurgårdare köpts säsongskort och vi närmar oss nytt rekord någonsin vad gäller säsongskort, och denna magiska läktarsäsong vill ni inte missa. Jag tror stenhårt på lagbygget, vi kommer vinna minst två matcher denna säsong med 9-1, och bara det är väl anledning nog? Vad väntar ni på? KÖP:
http://www.difbiljetter.se/2015

3. Skriv upp dig till Norrby borta i cupen 1 mars. Första tävlingsbortamatchen för säsongen spelas på Borås Arena. Dit ska man! Samtidigt skriver du upp dig till bortapremiären i Allsvenskan mot Häcken 9 april.
http://www.jarnkaminerna.se/2014/12/28/ ... ingsmatch/
http://www.jarnkaminerna.se/2015/02/07/ ... premiaren/

4. Säkra klackbiljett till polarna till hemmapremiären i Allvenskan: http://www.jarnkaminerna.se/2015/02/19/ ... alaktaren/
Ni har såklart säsongskort redan så då är det bara att köpa upp ett antal biljetterna och sätta dem i handen på polarna som ändå kommer få tummen ur när premiären redan är utsåld. Gör dem och DIF en tjänst, köp nu!

5. Bli medlem i JK: http://www.jarnkaminerna.se/2015/02/14/ ... -ett-dygn/
Då hjälper du dig själv och Djurgårn!

Nu lägger vi in en växel till nu. Nu jävlar börjar fotbollen, och helvete vad kul det ska bli!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Isabo skrev:Vet inte riktigt varför, men jag är totalt oladdad inför fotbollssäsongen. Förr var fotbollen allt jag levde för men det har svängt till att vara lika delar hockey och fotboll och nu är det bara hockeyn... Förnyade inte säsongskortet på Tele2, främst av ekonomiska skäl.
Tror dock att jag kommer sitta bänkad framför tvn i början av april ändå, beroende på om hockeysäsongen är avslutad då förstås.
Att jag ens missade att det var match mot HJK häromhelgen när jag tidigare gick på alla träningsmatcher hemma om de så spelades i Järfälla visar ju på att något har hänt med mitt intresse...
Denna säsong kommer bli spännande, det kan jag lova dig. Köp lösbiljetter!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Struten »

Fråga. Jag har säsongskort och beställde i pappersbiljetter men har inte fått hem dom än. Hur går jag tillväga för att komma in på söndag? :)

Vet att jag är sent ute men har varit så grymt taggad på fotbollssäsongen och tänkt på allt annat att jag lyckats glömma den här lilla detaljen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Struten skrev:Fråga. Jag har säsongskort och beställde i pappersbiljetter men har inte fått hem dom än. Hur går jag tillväga för att komma in på söndag? :)

Vet att jag är sent ute men har varit så grymt taggad på fotbollssäsongen och tänkt på allt annat att jag lyckats glömma den här lilla detaljen.
Maila till dif.fotboll@dif.se
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar