Okej. Så säsongen kan bli spännande alltså?SirDIFalot skrev:Första gången på väldigt många år som vi rätter mun efter matsäck. Billiga nyförvärv. Men vi satsar i alla fall på ungt och utvecklingsbart då.ciirree skrev:Jag kan inte jättemkt fotboll, men jag följer Allsvenskan på TV.
Det verkar vara ett par bra nyförvärv man plockat åt sig om man läser allt folk skriver.
Potential till topplag i år eller bygger man mer på sikt?
DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Njae, vågar inte hoppas så mycket. Vill mest undvika nedflyttningsstrid.ciirree skrev:Okej. Så säsongen kan bli spännande alltså?SirDIFalot skrev:Första gången på väldigt många år som vi rätter mun efter matsäck. Billiga nyförvärv. Men vi satsar i alla fall på ungt och utvecklingsbart då.ciirree skrev:Jag kan inte jättemkt fotboll, men jag följer Allsvenskan på TV.
Det verkar vara ett par bra nyförvärv man plockat åt sig om man läser allt folk skriver.
Potential till topplag i år eller bygger man mer på sikt?
Expert.
Bra konkurrens på innermittfältet nu iaf: Karlström, Rubio, Walker och Falle.
Jag tror på en liknande placering som förra året, kanske marginellt bättre. Nästa eller kanske nästnästa säsong kan vi säkert börja snacka intressant.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis som det har nämnts tidigare så är ju truppen väldigt utvecklingsbar vilket jag förmodar betyder att vi avser att även kunna sälja en del av dessa spelare framöver för att tjäna lite flis.
Ekonomin har ju varit usel, men med alla försäljningar som gjort så är vi väl tillbaka på banan igen, och kan vi då även få iväg ett par av dessa spelare framöver för en bra summa så kanske en större satsning göra igen om ett par säsonger.
Vi alla vet ju att man kan förstöra en ekonomi på en säsong, men att det tar många säsonger innan man är tillbaks på banan igen.
Ekonomin har ju varit usel, men med alla försäljningar som gjort så är vi väl tillbaka på banan igen, och kan vi då även få iväg ett par av dessa spelare framöver för en bra summa så kanske en större satsning göra igen om ett par säsonger.
Vi alla vet ju att man kan förstöra en ekonomi på en säsong, men att det tar många säsonger innan man är tillbaks på banan igen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jag är nöjd med säsongen om vi vinner derbytabellen och inte åker ur.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- SirDIFalot
Hur mycket hade vi inte fått om två säsonger? Värdelöst hela grejen. Vad fick han, 2-3 matcher med inhopp?SirDIFalot skrev:Stämmer det att vi får kring fyra miljoner tycker jag att det är bra.
Bosse Andersson ?@DIF_Boa 2 minför 2 minuter sedan
Många har frågor om försäljningen av Rubio. Vi är mycket nöjda med affären. Det i framtiden bli en av Djurgårdens bästa affärer någonsin.
Intressant
Många har frågor om försäljningen av Rubio. Vi är mycket nöjda med affären. Det i framtiden bli en av Djurgårdens bästa affärer någonsin.
Intressant
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jovars. Jag tänker mer på den centrala mittfältspositionen; Walker, Karlström och Faltsetas. Är det allt? Hur blir det med Mdaki? Kan Tasic spela central mittfältare? Är han ens aktuell för spel i A-laget i år? Finns det andra spelare i U19/U21 som kan täcka upp vid behov?SirDIFalot skrev:Stämmer det att vi får kring fyra miljoner tycker jag att det är bra.
Det här väcker så många frågor.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- SirDIFalot
Vi sålde Carlos Garcia till Juventus för €700.000 under 2009. I år satt han på bänken i Superettan. Jag tror inte vi hade kunnat sälja honom för mer om några år.JohanPez skrev:Hur mycket hade vi inte fått om två säsonger? Värdelöst hela grejen. Vad fick han, 2-3 matcher med inhopp?SirDIFalot skrev:Stämmer det att vi får kring fyra miljoner tycker jag att det är bra.
Vi nobbade ett bud på 6.5 miljoner för Dennis Boskailo när vi hade honom, senast spelade han i division 4.
Arsenal hade ett intresse för Philip när han var yngre.
Det finns verkligen ingen garanti på att spelarna kommer gå att sälja för mer pengar senare. Och nu vill Rubio dessutom själv lämna för en av Europas högst ansedda ungdomsakademier.
Expert.
Bosse har säkert bakat in vidareförsäljningsklausuler och sådant, så det är nog en bra affär ändå. Rent sportsligt så är det en uppgradering kortsiktigt med Karlström mot Rubio. Där har Karlström även han potential att bli bra och säljas i ett senare skede.
6820 sålda säsongskort!
KÖP KÖP KÖP för fan! Denna magiska läktarsäsong vill ni inte missa.
http://dif.se/2015/01/26/31-januari-sasongsbiljetter/
Mot 10.000!
KÖP KÖP KÖP för fan! Denna magiska läktarsäsong vill ni inte missa.
http://dif.se/2015/01/26/31-januari-sasongsbiljetter/
Mot 10.000!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar