Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av VäsbyMental »

Andra lag får in riktigt bra spelare men vi har inte råd med en spelare som har 1år kvar på sitt kontrakt. Känns som ekonomin är mycket sämre än jag trodde

Kopitar måste ju vara sjukt mycket dyrare
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Lockout 2012

Inlägg av m0ng00se »

Har inget minne av att det var så här struligt med försäkringsfrågorna dom andra lockouterna som varit? Iaf så tog väl inte medierna upp det så hårt?
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Donkels »

Förbannade ledning i DIF vi kommer att harva 10 år i Allsvenskan tack vare deras ekonomiska vanskötsel av föreningen
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gaspo »

Expressen skriver att det bara blir Murray i DIF. O detta skall vara definitivt! Så mycket DIF hjärta är det bland ex Djurgårdare i NHL. Fy fan vad jag blir less finns ingen anda o ära längre inom DIF.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Lockout 2012

Inlägg av cCat »

Skatteregler är hindret för Bengan, men det jobbas fortfarande för att lösa detta, så inget är kört..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Lockout 2012

Inlägg av Staten »

Säkert någon gnagarjävel som jobbar på Skatteverket som är sur och bitter.
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Lockout 2012

Inlägg av Zamboni99 »

Det låter som om Bengan riskerar att bli obegränsat skattskyldig om han stannar i Sverige en viss tid. Alltså, det är inte försäkringsfrågan som spökar.
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av northbluestriped »

VäsbyMental skrev:Andra lag får in riktigt bra spelare men vi har inte råd med en spelare som har 1år kvar på sitt kontrakt. Känns som ekonomin är mycket sämre än jag trodde

Kopitar måste ju vara sjukt mycket dyrare
Mora är en jävla bonnhåla som har ett stort företag, FMM, Europas största blandarföretag som degar försäkringen rakt av och ersätter honom med bonus för skattesaker etc, talade med en av deras huvudsäljare på jobbet nu i veckan på en mässa
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av VäsbyMental »

Kostanden blir nog större en vad vissa föreningar tror. Det är inte bara pröjsa in en försäkring till folksam sedan är allt löst.

Läste nedan:

Men det är inte bara försäkringskostnaden som får klubbarna att tveka. Skattekostnaden är en annan stor utgift som följer med de klubbar som väljer att ta in lockoutade NHL-spelare.

– Jag känner en oro för att klubbarna inte har förstått vidden av att teckna en sådan försäkring, säger Skatteverkets jurist Pia Blank Thörnroos.

Om klubben står för ­försäkringskostnaden likställs det med en lön för spelaren. Något som innebär att klubben även ska betala ­arbetsgivaravgift (sociala ­avgifter) och dessutom ­inkomstskatt på försäkringsbeloppet.

– Jag undrar om de verkligen har förstått hur mycket det kostar
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av northbluestriped »

VäsbyMental skrev:Kostanden blir nog större en vad vissa föreningar tror. Det är inte bara pröjsa in en försäkring till folksam sedan är allt löst.

Läste nedan:

Men det är inte bara försäkringskostnaden som får klubbarna att tveka. Skattekostnaden är en annan stor utgift som följer med de klubbar som väljer att ta in lockoutade NHL-spelare.

– Jag känner en oro för att klubbarna inte har förstått vidden av att teckna en sådan försäkring, säger Skatteverkets jurist Pia Blank Thörnroos.

Om klubben står för ­försäkringskostnaden likställs det med en lön för spelaren. Något som innebär att klubben även ska betala ­arbetsgivaravgift (sociala ­avgifter) och dessutom ­inkomstskatt på försäkringsbeloppet.

– Jag undrar om de verkligen har förstått hur mycket det kostar
Just det mora slipper då FMM/Mora-armatur BETALAR kopitar ¨t mora
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av Rudi »

gaspo skrev:Expressen skriver att det bara blir Murray i DIF. O detta skall vara definitivt! Så mycket DIF hjärta är det bland ex Djurgårdare i NHL. Fy fan vad jag blir less finns ingen anda o ära längre inom DIF.
Nja, har inte det här mer med försäkringsfrågor och skatteregler att göra? Både Kronwall och Hörnqvist vill ju spela i Djurgården, men hindras av olika anledningar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Undrar om de kan träna oförsäkrade, NHL:arna? I så fall borde vi bjuda hem dem allihop, höja kvalitén på träningarna och kanske få något tillbaka till dem som får spela ( dvs den ordinarie truppen). NHL:arna måste ju träna någonstans under Lockouten, så varför inte med oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Först var styrelsen helt sämst enligt folk här som läst expressen som sin bibel och påstod att DIF misskötte sin ekonomi och nallade av reserverna för att ta in NHL spelare.

Nu får de skit för att de är försiktiga med ekonomin och inte bränner pengar och folk skriver att de vansköter klubben pga detta.

Det kan inte vara lätt att jobba i styrelsen eller föreningen överhuvudtaget för jag tycker ändå att vår klubb lyssnar på supportrar och tar till sig av kritik och ekonomin har tagits på ett väldigt stort allvar de senaste åren och ändå sitter och snackar skit om just detta är tråkigt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

gurra skrev:Först var styrelsen helt sämst enligt folk här som läst expressen som sin bibel och påstod att DIF misskötte sin ekonomi och nallade av reserverna för att ta in NHL spelare.

Nu får de skit för att de är försiktiga med ekonomin och inte bränner pengar och folk skriver att de vansköter klubben pga detta.

Det kan inte vara lätt att jobba i styrelsen eller föreningen överhuvudtaget för jag tycker ändå att vår klubb lyssnar på supportrar och tar till sig av kritik och ekonomin har tagits på ett väldigt stort allvar de senaste åren och ändå sitter och snackar skit om just detta är tråkigt.
+1
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Lockout 2012

Inlägg av vr6power »

Samtidigt är det klart att det inte blir några fler NHL-tillskott för Djurgården. Det bekräftade lagets tränare för SPORT-Expressens reporter Alf Karlsson efter matchen mot Malmö igår kväll.

Haha vilket skitsnack challe sa aldrig så är ju rent påhitt av expressen.
Skriv svar