DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sparwen »

Ja, det vore trevligt om det vid tecknande gick att välja favoritlag och att det sedan genererade mer pengar till de olika lagen.

Men ja, kan hända vi som bara vill se SHL betalar för Allsvenskan och tvärtom, men nu pratar vi om vinstdrivande företag, kanske inte värt för dem att sälja massa olika abonnemang där man kan välja bara en liga, ett lag och så vidare. De anser väl det bästa är att alla betalat för hela kalaset oavsett vad man vill se.

Lite som mycket annat här i samhället. Du kan inte gå in på grönan billigare bara för att du tänkt åka en karusell. Du får inte billigare tv-licens för att du bara tittar på aktuellt och så vidare.

Men men, 299 kr för att se endast Djurgården samt ha möjlighet att se allt på TV4 play samt massa annan sport tycker jag är billigt trots att det mest bara blir Djurgårdens matcher.
Using Tapatalk
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

sparwen skrev:Ja, det vore trevligt om det vid tecknande gick att välja favoritlag och att det sedan genererade mer pengar till de olika lagen.

Men ja, kan hända vi som bara vill se SHL betalar för Allsvenskan och tvärtom, men nu pratar vi om vinstdrivande företag, kanske inte värt för dem att sälja massa olika abonnemang där man kan välja bara en liga, ett lag och så vidare. De anser väl det bästa är att alla betalat för hela kalaset oavsett vad man vill se.

Lite som mycket annat här i samhället. Du kan inte gå in på grönan billigare bara för att du tänkt åka en karusell. Du får inte billigare tv-licens för att du bara tittar på aktuellt och så vidare.

Men men, 299 kr för att se endast Djurgården samt ha möjlighet att se allt på TV4 play samt massa annan sport tycker jag är billigt trots att det mest bara blir Djurgårdens matcher.
Du bör nog jämföra det du får för de olika paketen samt kika på priset du betalar för detsamma.

Då menar nog jag att Viaplay bör kunna ligga på närmare 400 kronor sett till innehåll och Cmore bör ligga runt 200 kronor.

Skall också passa på att nämna att jag jämfört sportutbuden, inte om paketet ger mig en möjlighet att titta på bonde söker fru....
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Det Kall-El bör veta är att jag, och många andra, inte bryr sig ett skit om Spanska Ligan eller PL.
Så vad exakt spelar det för roll om jag får ALLA fotbollsligor i världen, jag kunde inte bry mig mindre.
Finns det ingenting på TV och det går en fotbollsmatch så kan jag ha den i bakgrunden. Jag kollar också ibland om DIF spelar. Vi hade ju den här diskussionen för ett tag sedan.
Du försöker jämföra priserna och ditt resonemang är alltid dessa fotbollsligor. Det funkar inte.

Det är inte direkt så att jag kommer gilla fotboll mer och mer för varje liga Viaplay lägger till i sitt ombud.
Sen är jag också den som helst vill se matcherna på TV. Därför köpte jag TiVO Plus med Cmore Max och Viasat Premium. Jag betalar 600 kr/mån och det fungerar utmärkt för mig.

Vi kan prata länge om vad ett pris "bör ligga på" jämfört med ett annat. Och så kanske det är (jag vet inte alls vad det kostar att producera de olika ligorna).
Men det som är värt 399 kr för person A, kanske bara är värt 199 kr för person B. Du kan aldrig bestämma för en annan vad paketet är värt för just den individen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Det är jäkligt svårt att ha någon åsikt på vad ett utbud "bör kosta". Priset sätts väl efter vad sändningarna antingen kostar att köpa in (billigare) eller producera själva, som Allsvenskan och SHL. Sånt där kalkyleras ju väldigt noga. Det är ju inte så att kanalerna bara höftar till med något pris som dom anser vara rimligt.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Det Kall-El bör veta är att jag, och många andra, inte bryr sig ett skit om Spanska Ligan eller PL.
Så vad exakt spelar det för roll om jag får ALLA fotbollsligor i världen, jag kunde inte bry mig mindre.
Finns det ingenting på TV och det går en fotbollsmatch så kan jag ha den i bakgrunden. Jag kollar också ibland om DIF spelar. Vi hade ju den här diskussionen för ett tag sedan.
Du försöker jämföra priserna och ditt resonemang är alltid dessa fotbollsligor. Det funkar inte.

Det är inte direkt så att jag kommer gilla fotboll mer och mer för varje liga Viaplay lägger till i sitt ombud.
Sen är jag också den som helst vill se matcherna på TV. Därför köpte jag TiVO Plus med Cmore Max och Viasat Premium. Jag betalar 600 kr/mån och det fungerar utmärkt för mig.

Vi kan prata länge om vad ett pris "bör ligga på" jämfört med ett annat. Och så kanske det är (jag vet inte alls vad det kostar att producera de olika ligorna).
Men det som är värt 399 kr för person A, kanske bara är värt 199 kr för person B. Du kan aldrig bestämma för en annan vad paketet är värt för just den individen.
Du måste ändå rimligtvis kunna jämföra sportutbudet som olika "kanaler erbjuder" och sedan sätta detta i relation till vilket pris de tar ut för sina tjänster.

Cmore kan därmed bedömas ha 2 toppgrejer nämligen allsvenskan och elitserien samt en hygglig i franska ligan.

Viaplay har PL, CL, NHL som måste rankas som toppgrejer. Vidare har man spanska och italienska ligan som anses vara bra grejer.

Superettan i fotboll och Allsvenskan i hockey kan jämföras med viaplays sändningar av KHL samt från championship och de engelska cuperna.

Kort sagt Viaplay har ett bredare utbud av sport och dessutom en spetsigare topp.

Detta borde vara en rimligt genomförd objektiv bedömning utifrån en sportälskares perspektiv.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av bastis7 »

Viasat har Niklas Jihde med, det är ju fan ingen som betalar mer än 199 i månaden för att se den tomten!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Viasat har Niklas Jihde med, det är ju fan ingen som betalar mer än 199 i månaden för att se den tomten!
Har också jättesvårt för den där allmänna sanningen om att Viasats sändningar skulle vara så himla mycket bättre. Viasat har inte någon expert som skulle slå sig in i Cmores laguppställning i princip. Lasse Granqvist/Tommy Åström/Björn Oldeen är alla minst lika bra som Jihde och deras kommentatorer när dom kommenterar.
Expert.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: DIF i Media

Inlägg av Lynxlynx »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:Viasat har Niklas Jihde med, det är ju fan ingen som betalar mer än 199 i månaden för att se den tomten!
Har också jättesvårt för den där allmänna sanningen om att Viasats sändningar skulle vara så himla mycket bättre. Viasat har inte någon expert som skulle slå sig in i Cmores laguppställning i princip. Lasse Granqvist/Tommy Åström/Björn Oldeen är alla minst lika bra som Jihde och deras kommentatorer när dom kommenterar.
På tal om sändningarna. Jag tycker Cmores kommentatorer är bättre än viasats. DOCK stör jag mig något enormt på att man i pauserna på matcher som inte är huvudmatch inte går till studion/huvudmatchsändningen. Istället får man sitta och titta på stillbilder med hissmusik. Vad i helvete?!

Och ja, jag har skickat den feedbacken till Cmore.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

Bara jag som inte kan hitta Djurgården hockey på Gräsroten inne på Svenska Spel?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Andspe skrev:Bara jag som inte kan hitta Djurgården hockey på Gräsroten inne på Svenska Spel?
Det finns inget avtal längre mellan SHL och Svenska Spel. Det är också därför mittcirkeln fortfarande är osåld.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF i Media

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:
Andspe skrev:Bara jag som inte kan hitta Djurgården hockey på Gräsroten inne på Svenska Spel?
Det finns inget avtal längre mellan SHL och Svenska Spel. Det är också därför mittcirkeln fortfarande är osåld.
Jag har valt att stötta Haninge Anchors istället, många fina djurgårdare som kommit ur de leden!
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: DIF i Media

Inlägg av Benjamin L. Willard »

pulverapa skrev:
Andspe skrev:Bara jag som inte kan hitta Djurgården hockey på Gräsroten inne på Svenska Spel?
Det finns inget avtal längre mellan SHL och Svenska Spel. Det är också därför mittcirkeln fortfarande är osåld.
Är det inte ATG som köpt mittcirkeln nu? Precis som under gamla goda tiden..
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: DIF i Media

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Lynxlynx skrev:
SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:Viasat har Niklas Jihde med, det är ju fan ingen som betalar mer än 199 i månaden för att se den tomten!
Har också jättesvårt för den där allmänna sanningen om att Viasats sändningar skulle vara så himla mycket bättre. Viasat har inte någon expert som skulle slå sig in i Cmores laguppställning i princip. Lasse Granqvist/Tommy Åström/Björn Oldeen är alla minst lika bra som Jihde och deras kommentatorer när dom kommenterar.
På tal om sändningarna. Jag tycker Cmores kommentatorer är bättre än viasats. DOCK stör jag mig något enormt på att man i pauserna på matcher som inte är huvudmatch inte går till studion/huvudmatchsändningen. Istället får man sitta och titta på stillbilder med hissmusik. Vad i helvete?!

Och ja, jag har skickat den feedbacken till Cmore.
Får dock se hur länge Cmore finns kvar, de har väl gått med miljardförlust de senaste åren. Tycker Cmore har, utan konkurrens, den bästa startuppställningen när det gäller experter och kommentatorer. Sändningarna runt SHL och Allsvenskan fungerar bra. Men, precis som du nämner tidigare, att man inte hamnar i studion är urkasst. Dock är deras sändningar från t ex hockeyallsvenskan under all kritik, har det lottat ut uppgiften mellan praktikanterna? Ser ut som Div 4 match när det gäller kvalitet. Kameror som inte hänger med är ett av flera exempel. Det visar en match med studio, resten är webbsändningar via hockeyallsvenskan. Fruktansvärt dåligt och det osar snålhet runt hela projektet. I nuläget är Cmores sportutbud en tjänst som inte förtjänar det priset man får betala.

Värsta är om konkurrensen försvinner och Viasat blir ensamma på marknaden men känns som det är fullt möjligt just nu.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Jag skulle ju jubla högt om Viaplay lade vantarna på SHL och Allsvenskan också.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF i Media

Inlägg av B.I.B.A »

Kall-El skrev:Jag skulle ju jubla högt om Viaplay lade vantarna på SHL och Allsvenskan också.
Sändningarna skulle bli så usla.
Avgå Jocke.
Skriv svar