Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Lockout 2012

Inlägg av Staten »

Vilken smäll. Helvete.

Det är väl backsidan vi verkligen behöver förstärkning, och dit kommer ju Murray som det verkar även om det inte är helt klart, men Hörnqvist på forwardssidan tillsammans med Bremberg hade ju varit sån jäkla krydda.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Lockout 2012

Inlägg av Challen »

Jävla helvete. Det kändes ju förfan som att det var klart nyss. Vad fan hände?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Lockout 2012

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5524839.ab

Tråkigt, men sunt att man inte belånar sig eller något sådant sjukligt för att lösa Bengans försäkring.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Backen Douglas Murray lär däremot vara på ingång, även om Challes svar inte är helt glasklara där heller.
– Vi får se. Jag vet inte riktigt när han är klar och när det är dags för honom. Från vår sida har vi jobbat klart i alla fall.
– Han kanske spelar i Västerås på söndag.
Nej, det är inte lätt att vara sportchef och försäkringsexpert på samma gång.

--

Vad fan, inget strul där ni hoppas jag.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vilka sjukt dystra nyheter. :(

Vi har iaf lärt oss att man inte kan slänga sig med uttryck som "Äh, vi fixar externa finansiärer", för det funkar inte alltid så. Det finns inte tillräckligt med företag eller personer som vill donera pengar för att en hockeyspelare ska få det bäddat och klart och spela där han känner för att spela. Trist men ganska förståeligt.

Snart är det väl kört med Douglas också, då vill jag ha en snuttefilt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Vilka sjukt dystra nyheter. :(

Vi har iaf lärt oss att man inte kan slänga sig med uttryck som "Äh, vi fixar externa finansiärer", för det funkar inte alltid så. Det finns inte tillräckligt med företag eller personer som vill donera pengar för att en hockeyspelare ska få det bäddat och klart och spela där han känner för att spela. Trist men ganska förståeligt.

Snart är det väl kört med Douglas också, då vill jag ha en snuttefilt.
Det är sjukt mycket svårare att få till externa finansiärer i hockeyvärlden kontra i fotbollsvärlden. Jag tror definitivt vi lär märka av Murrays närvaro i kommande bokslut. Tyvärr. Är Landeskog så billig som det snackades om så borde han vara prio nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Deppigt... Sjukt deppigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Vilka sjukt dystra nyheter. :(

Vi har iaf lärt oss att man inte kan slänga sig med uttryck som "Äh, vi fixar externa finansiärer", för det funkar inte alltid så. Det finns inte tillräckligt med företag eller personer som vill donera pengar för att en hockeyspelare ska få det bäddat och klart och spela där han känner för att spela. Trist men ganska förståeligt.

Snart är det väl kört med Douglas också, då vill jag ha en snuttefilt.
Det är sjukt mycket svårare att få till externa finansiärer i hockeyvärlden kontra i fotbollsvärlden. Jag tror definitivt vi lär märka av Murrays närvaro i kommande bokslut. Tyvärr. Är Landeskog så billig som det snackades om så borde han vara prio nu.
Japp, well spoken. Ja, Landeskog vore ju en dröm, undra om det är möjligt, inte bara ekonomiskt utan även om han vill hit eller får åka hit osv.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av nevyn »

Hur i helsicke kan det, enligt vad MrMadhawk skriver, påverka hans VM-chans om han spelar i Sverige eller ej? :shock:
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Skywalker »

Är det 100% kört med Bengan?

Fan om det skiter sig med Murray också... Tänkte ta mig till Västerås och hoppades han kunde spela redan då.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av 18DIF91 »

Saxat från AB om "Bengan".

"Men enligt de flesta bedömare skulle nästa kontrakt bli ännu lönsammare för Djurgårdens gamla målkung.
Och det är bedömningen av det framtida värdet som fått försäkringsfrågan att haverera, enligt Sportbladets uppgifter."

Tycker det är konstigt att man kan gissa ett värde på en spelare baserat på ett avtal som inte finns för en säsong som det inte ens är säkert att den blir av. Nuvarande säsong är lockoutad, och nästa säsong ligger ju helt tokigt långt in i framtiden, och blir den av så kommer avtalet knappast ge spelarna möjlighet till mycket högre löneanspråk, snarare tvärtom, så tror inte det är det som gör att skon klämmer.
Alltid Oavsett.
Rogga
Inlägg: 146
Blev medlem: 2010-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Rogga »

Varför får vi läsa sånt här på aftonblasket och diverse bloggare istället för på hemsidan? Riktigt tråkigt är det iaf.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gaspo »

Tycker Patric kan lägga några spänn själv på att få spela med oss. DIF blev hans genombrott. Han drar in 22mille om året. Många spelare i NHL drar in pengar som ingen av deras generationer kan göra av med. Fan lär er o ställa upp tebaka till dom som fixat att ni kan dra in kulorna.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Rogga skrev:Varför får vi läsa sånt här på aftonblasket och diverse bloggare istället för på hemsidan? Riktigt tråkigt är det iaf.
Hemsidan är den officiella kanalen. Står det där att det är kört så är det kört. Tidningar och bloggar spekulerar bara, vilket även Challe gör, eftersom inget är klart. Men man kan misstänka att när Challe säger som han gör enligt aftonbladet så är det nästan kört. Kanske han vädjar efter "externa finansiärer" genom att uttala sig i pressen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Lockout 2012

Inlägg av easer90 »

Det är synd.Vi skulle behöva en kille med målsinne!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skriv svar