Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Tycker det låter väldigt lovande, om han gör succé hos oss kanske vi kan få honom relativt billigt nästa säsong!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Var inte han i toppen av poängligan med skellefteå för några år sedan
eller blandar jag ihop finnarna ???
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

Är han spelklar mot danskarna på fredag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

ALLTID DIF skrev:Var inte han i toppen av poängligan med skellefteå för några år sedan
eller blandar jag ihop finnarna ???

Jo han var 2:a i poängligan bakom Jocke Lindström 2010/2011 då han gjorde 30 mål och 28 ass.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Stavhoppet skrev:
ALLTID DIF skrev:Var inte han i toppen av poängligan med skellefteå för några år sedan
eller blandar jag ihop finnarna ???

Jo han var 2:a i poängligan bakom Jocke Lindström 2010/2011 då han gjorde 30 mål och 28 ass.
Då har han ju spets i sej Även om det inte funkade i Örebro !
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Roade mig lite att räkna på hur mycket skott han borde skjuta om han hade spelat som en spelare i en toppkedja. Samma antal skott/minut. Spelar han 17 min/match istället som nu ca 13 skulle han ligga på 80 skott den här säsongen. Det är med väldigt lite pp-tid så snittet kommer säkert vara högre hos oss.
Det skulle vara mest i Örebro och bara Hultström, Sallinen och Brodin har mer(mer än 80) hos oss. Skulle han få lite bättre utdelning typ 10% som är genomsnitt i serien på dessa 80 skott skulle det bli 8 mål hittills under säsongen. Det med väldigt lite pp-tid.
All denna statistik är alltså då han spelat med rätt mediokra spelare och lite tid i pp.
Min känska är om han får mycket förtroende hos oss och speltid i pp och spelar med bra killar kommer det lossna och målen kommer komma.
Slut på svammel!
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Don66-2 »

mb81 skrev:Roade mig lite att räkna på hur mycket skott han borde skjuta om han hade spelat som en spelare i en toppkedja. Samma antal skott/minut. Spelar han 17 min/match istället som nu ca 13 skulle han ligga på 80 skott den här säsongen. Det är med väldigt lite pp-tid så snittet kommer säkert vara högre hos oss.
Det skulle vara mest i Örebro och bara Hultström, Sallinen och Brodin har mer(mer än 80) hos oss. Skulle han få lite bättre utdelning typ 10% som är genomsnitt i serien på dessa 80 skott skulle det bli 8 mål hittills under säsongen. Det med väldigt lite pp-tid.
All denna statistik är alltså då han spelat med rätt mediokra spelare och lite tid i pp.
Min känska är om han får mycket förtroende hos oss och speltid i pp och spelar med bra killar kommer det lossna och målen kommer komma.
Slut på svammel!
Japp, med statistik kan man bevisa allt! :) Skämt åsido - jag sällar mig till gruppen försiktigt optimistiska!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Don66-2 skrev:
mb81 skrev:Roade mig lite att räkna på hur mycket skott han borde skjuta om han hade spelat som en spelare i en toppkedja. Samma antal skott/minut. Spelar han 17 min/match istället som nu ca 13 skulle han ligga på 80 skott den här säsongen. Det är med väldigt lite pp-tid så snittet kommer säkert vara högre hos oss.
Det skulle vara mest i Örebro och bara Hultström, Sallinen och Brodin har mer(mer än 80) hos oss. Skulle han få lite bättre utdelning typ 10% som är genomsnitt i serien på dessa 80 skott skulle det bli 8 mål hittills under säsongen. Det med väldigt lite pp-tid.
All denna statistik är alltså då han spelat med rätt mediokra spelare och lite tid i pp.
Min känska är om han får mycket förtroende hos oss och speltid i pp och spelar med bra killar kommer det lossna och målen kommer komma.
Slut på svammel!
Japp, med statistik kan man bevisa allt! :) Skämt åsido - jag sällar mig till gruppen försiktigt optimistiska!
28år är ju en bra ålder och borde ha massor av hockey kvar !?
hoppas på nytändning med Salinen & Sören ! "Perkelle Söreni "
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

När Fällström skadade sig senast skrev jag på tänkbara namn och folk kritiserade mig för att det var mer drömmande p.g.a lönemässiga krav osv och nu landade vi Lehtonen en utav dom spelarna jag skrev.

Lehtonen kommer utan tvekan vara med bland Sallinen och Thoresen i topp på poängskörd återstående matcher fram till slutspel tror jag. Övertygad, för i rätt miljö är detta en helt sjuk poängmaskin.

Nu kanske jag överhypar honom om jag skriver att jag tror att han kommer att bli en av våra viktigaste spelare i ett kommande slutspel för det är då som han brukar komma igång som mest iaf vad jag kommer ihåg honom ifrån saik tiden. Där var han helt sjuk, sen klart har ju inte senaste tiden i öhk varit bra alls men spelare kan gå ner sig oerhört i fel omgivning det har vi ju sett prov på i år i DIF. Para ihop Lehtonen med Sallinen och Sörensen så kommer det utan tvivel bli den bästa första kedjan i serien.

Det här är spetsvärvning utan dess like som kan göra att vi kan dels utmana om topp 3 men också verkligen ta oss till en semifinal.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:När Fällström skadade sig senast skrev jag på tänkbara namn och folk kritiserade mig för att det var mer drömmande p.g.a lönemässiga krav osv och nu landade vi Lehtonen en utav dom spelarna jag skrev.

Lehtonen kommer utan tvekan vara med bland Sallinen och Thoresen i topp på poängskörd återstående matcher fram till slutspel tror jag. Övertygad, för i rätt miljö är detta en helt sjuk poängmaskin.

Nu kanske jag överhypar honom om jag skriver att jag tror att han kommer att bli en av våra viktigaste spelare i ett kommande slutspel för det är då som han brukar komma igång som mest iaf vad jag kommer ihåg honom ifrån saik tiden. Där var han helt sjuk, sen klart har ju inte senaste tiden i öhk varit bra alls men spelare kan gå ner sig oerhört i fel omgivning det har vi ju sett prov på i år i DIF. Para ihop Lehtonen med Sallinen och Sörensen så kommer det utan tvivel bli den bästa första kedjan i serien.

Det här är spetsvärvning utan dess like som kan göra att vi kan dels utmana om topp 3 men också verkligen ta oss till en semifinal.
Du minns nog rejält fel. Från att ha gjort 58 poäng på 55 matcher i grundserien så gjorde han endast 8 poäng på 18 matcher i slutspelet.

Alltså enda säsongen som han spelat grundserie och slutspel med Skellefteå.
Senast redigerad av mb81 den 2016-01-18 15:20:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

mb81 skrev:
TheForsa skrev:När Fällström skadade sig senast skrev jag på tänkbara namn och folk kritiserade mig för att det var mer drömmande p.g.a lönemässiga krav osv och nu landade vi Lehtonen en utav dom spelarna jag skrev.

Lehtonen kommer utan tvekan vara med bland Sallinen och Thoresen i topp på poängskörd återstående matcher fram till slutspel tror jag. Övertygad, för i rätt miljö är detta en helt sjuk poängmaskin.

Nu kanske jag överhypar honom om jag skriver att jag tror att han kommer att bli en av våra viktigaste spelare i ett kommande slutspel för det är då som han brukar komma igång som mest iaf vad jag kommer ihåg honom ifrån saik tiden. Där var han helt sjuk, sen klart har ju inte senaste tiden i öhk varit bra alls men spelare kan gå ner sig oerhört i fel omgivning det har vi ju sett prov på i år i DIF. Para ihop Lehtonen med Sallinen och Sörensen så kommer det utan tvivel bli den bästa första kedjan i serien.

Det här är spetsvärvning utan dess like som kan göra att vi kan dels utmana om topp 3 men också verkligen ta oss till en semifinal.
Du minns nog rejält fel. Från att ha gjort 58 poäng på 55 matcher i grundserien så gjorde han endast 8 poäng på 18 matcher i slutspelet.
Ja verkligen, där ser man. Tror dock iaf att ihop med Sallinen och Sörensen så kommer det här bli grymt!
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Gällande Lehtonen har jag egentligen inte några förväntningar, tror absolut inte han kommer att bli någon poängkung i vårat lag. Däremot tycker jag att det är en bra lösning, är han grym har vi säkert bra förhandlingsläge, misslyckas han även här är det bara att skicka honom så jag känner att det är är mkt att förlora.

Det kan väl knappast bli sämre än vad det är idag? Bortser man från Brynäsmatchen har väl inte Lundberg uppnått några stordåd direkt!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Spännande! Ska bli intressant att se Lehtonen i DIF.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Väldigt spännande måste jag säga, hoppas och tror stenhårt på att han hittar rätt här.
Spela fult
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Davidsson skrev:Är han spelklar mot danskarna på fredag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det vore ju konstigt om han var. Våra värvningar brukar ta extremt lång tid att få spelklara jämt medans andra klubbar verkar kunna lösa det där samma dag värvningen blir klar.
Låst